• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-12-20 11:59:49 följande:
    Hej. Har stått i duschen halva natten med ont ont ont i magen och hemsk huvudvärk. Är uppe nu för att äta lite och sen sova en stund till inann minsta ska hem från dagis...

Jag får sååå ont när bebis rör sig nu. Trycker på och värker neråt. Blä vad trött jag är på att vara gravid.
    Hoppas jag öppnat mig lite mer. Ska ju till BM i morgon..
    Usch din stackare! Hoppas såå att du har öppnat dig mer imorgon och att du får din bebis innan jul som du vill! :)
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Karttikeya

Nu går den här människan och lägger sig en stund, är såå trött. Jag HATAR att sova bort dagarna, men vad gör man... Sambon jobbar idag och i morgon, sen är han ledig med mig tills bebis kommer och 10 dagar utöver det då förstås ^^ Ska bli så underbart!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-20 13:23:16 följande:
    Usch din stackare! Hoppas såå att du har öppnat dig mer imorgon och att du får din bebis innan jul som du vill! :)
    Tack... Ja jag hoppas det jag med. Fy. Nu när jag börjar må så här pass illa så orkar jag inte mycket mer. Mår jag bra och orkar göra något och framförallt slipper huvudvärken så funkar det ju lite längre...HATAR att må dåligt!
    Karttikeya skrev 2010-12-20 13:42:53 följande:
    Nu går den här människan och lägger sig en stund, är såå trött. Jag HATAR att sova bort dagarna, men vad gör man... Sambon jobbar idag och i morgon, sen är han ledig med mig tills bebis kommer och 10 dagar utöver det då förstås ^^ Ska bli så underbart!
    Jag skulle LÄTT kunna sova hela dagen idag jag med (har ju inte sovit ett dugg i natt)
    GUD så avis jag blir på dig, och er andra, som kommerha era män hemma nu över jul och nyår.
    Min sambo jobbar idag, är ledig i morgon då vi ska till BM, jjobbar ons, ledig torsdag. Sen jobbar han fredag (julafton) och enda fram tom nyårsafton. Fy fan säger jag. Kommer ju dö att vara hemma ensam med alla barnen hela julveckan om jag är gravid fortfarande. Föds hon, vilket inte känns troligt, kommer han ju vara hemma. Men annars...*gråter*
  • Maria Larsson
    Mysmamma70 skrev 2010-12-19 21:15:30 följande:
    Hoppas det sätter fart på riktigt snart för dig!
    Var på sista ordinarie BM-besöket i dag innan BF. När jag berättade att jag haft lite förvärkar, så tyckte hon bara att va roligt då närmar det sig någonting. Men innan vi går så säger hon att vi ses nästa vecka den 27e, så inte trodde hon att bebis vill komma ut till den 25e som beräknat.
    -Hum. Så det blir väl mellandagarna.

Magen är kvar på 36 cm sedan förra veckan och jag har gått upp 16 kg sedan inskrivningen v10. Ca 130 slag/min. Lillen verkar ha bra kondition, han har legat däri kring nästan hela tiden, med undantag för två BM-besök då han var uppe i 150/155 slag/min. Ändå så tycker jag att han är ganska livlig.

Släkt och vänners samt vi själva har trott att det blir förlossning 21-23e. Men BM har nog rätt. men ska han inte titta ut före 27 så lägger jag mig med bena i kors fram till nyårsafton kl 18. Sedan så ska hundarna få så mycket uppmärksamhet de bara vill, med lek och promenader och inte kommer jag behöva vara rädd för att lyfta lillebrorsans ungar heller (3 och5 år). De är så goá och snälla mot magen. De har bestämt att lille kusinen ska heta Findus och att jag ska byta namn till Pettson. Sötnosar.
  • Haligh
    Maria Larsson skrev 2010-12-20 14:19:12 följande:
    Var på sista ordinarie BM-besöket i dag innan BF. När jag berättade att jag haft lite förvärkar, så tyckte hon bara att va roligt då närmar det sig någonting. Men innan vi går så säger hon att vi ses nästa vecka den 27e, så inte trodde hon att bebis vill komma ut till den 25e som beräknat.
    -Hum. Så det blir väl mellandagarna.

Magen är kvar på 36 cm sedan förra veckan och jag har gått upp 16 kg sedan inskrivningen v10. Ca 130 slag/min. Lillen verkar ha bra kondition, han har legat däri kring nästan hela tiden, med undantag för två BM-besök då han var uppe i 150/155 slag/min. Ändå så tycker jag att han är ganska livlig.

Släkt och vänners samt vi själva har trott att det blir förlossning 21-23e. Men BM har nog rätt. men ska han inte titta ut före 27 så lägger jag mig med bena i kors fram till nyårsafton kl 18. Sedan så ska hundarna få så mycket uppmärksamhet de bara vill, med lek och promenader och inte kommer jag behöva vara rädd för att lyfta lillebrorsans ungar heller (3 och5 år). De är så goá och snälla mot magen. De har bestämt att lille kusinen ska heta Findus och att jag ska byta namn till Pettson. Sötnosar.
    Fick också nästa besök inplanerat till den 27:e, hoppas innerligt att inte behöva gå dit då (har bf samma dag som du). Var senast för nästan två veckor sedan så det är rätt glest mellan varven. Kollar din bm upp hur det står till med tappen? Det har inte min gjort någon gång, men jag var ju in en vända till förlossningen för två veckor sen och då kände det iaf att tappen var uppmjukad, annars har jag ingen aning om hur statusen är

Har sd nästan hela tiden. men de gör inget ont alls så jag antar att det är det gamla vanliga.... Molvärken är också borta nästan helt. Ut och shoppat de sista klapparna och hållt på och slagit in, snart ska det tvättas också -. måste aktivera mig blir helt knäpp av att bara vila och vänta!!
  • Stefanie

Jag förstår at det är jobbigt med ordinerad vila. Jag kan ju för första gången nu sedan vecka 17 röra mig utan att oroa mig, hade ju så mycket sammandragningar och till med värkar ibland och har varit ordinerad vila hela hösten... Nu spelar det ju ingen roll längre om förlossningen sätter igång, utan nu när jag vill att den ska göra det händer det inte.

Angående slemproppen vet jag att mammas gick två timmar innan vattnet gick när hon födde mig. Min har inte heller visat sig, men det behöver inte spela någon roll.

Karttikeya skrev 2010-12-20 13:42:53 följande:
    Jag har alltid hatat att sova bort dagarna förut, men nu rör det mig verkligen inte i ryggen. Sedan jag blev gravid har jag kommit in i en helt annan lunk. Helt plötsligt kan jag säga nej till möten, fikadejter och allt vad det kan vara utan dåligt samvete. Jag kan också vara hemma en vecka i sträck utan att känna att jag slösar bort livet. Jag har alltid varit en väldigt stressad person med höga krav på mig själv och det här är första gången i livet som jag lyssnat på min kropp. Det har nog varit väldigt nyttigt för mig, även om jag är lite orolig för att inte "komma igång" igen. Jag känner mig ju inte riktigt som mig själv...

Igår kväll blev det färdknäpp. Enda effekten det hade var att mina höfter ballade ur så jag har haltat in till toaletten varje gång i natt. Om inte förlossningen sätter igång innan i morgon tror jag inte på det där.

Jag är inbokad hos barnmorskan den 30 december (bf+2). Jag vill verkligen inte gå på det besöket. Barnmorskan lät inte som att hon trodde att jag skulle komma då, men vi har ingen aning om status på tappen eller så, har inte kollat det. Vi får väl se!
  • mamma smurfen
    Hej alla tjejjer  

Har inte ork att gå igenom alla nya inlägg sedan i lördags, å säger grattis till de som blivit mammor sedan dessNalle

Ville bara säga att vi nu äntligen kommit hem  

Ellie kom ut 07.40 den 18 Dec.... vägde hela 4360g och var 50 cm långHjärta

En mer utförlig berättelse kommer sedan, massa kramar till er alla, speciellt till er som forfarande får vänta på era mirakel{#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70

Nu är det snart våran tur!

Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum

Hoppas ni alla har det bra,
    Kram

• Maria Larsson
    Haligh skrev 2010-12-20 14:49:08 följande:
    Fick också nästa besök inplanerat till den 27:e, hoppas innerligt att inte behöva gå dit då (har bf samma dag som du). Var senast för nästan två veckor sedan så det är rätt glest mellan varven. Kollar din bm upp hur det står till med tappen? Det har inte min gjort någon gång, men jag var ju in en vända till förlossningen för två veckor sen och då kände det iaf att tappen var uppmjukad, annars har jag ingen aning om hur statusen är

Har sd nästan hela tiden. men de gör inget ont alls så jag antar att det är det gamla vanliga.... Molvärken är också borta nästan helt. Ut och shoppat de sista klapparna och hållt på och slagit in, snart ska det tvättas också -. måste aktivera mig blir helt knäpp av att bara vila och vänta!!
    I slutet här så har jag BM-besök en gång i veckan, men det enda hon gör är att lyssna på fostrets hjärtljud och mäta magen och känna om den lille fortfarande ligger som den ska. Tappen har hon aldrig kollat och det tror jag inte att hon kommer göra heller. Hade inte bebisen kommit den 3-5 så skulle jag ringa till Mödravårdscentralen, så skulle BM ordna en tid till förlossningen för koll den 7e och igångsättning 8-9e jan.
  • Maria Larsson
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 16:29:28 följande:
    Nu är det snart våran tur!

Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum

Hoppas ni alla har det bra,
    Kram
    Lycka till!!! Ett mirakel innan jul, det blir en mysig jul det!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)