• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-19 13:16:17 följande:
    Trodde inte heller att det skulle vara SÅ STOR omställning, jag menar man har ju småbarn så man borde ju vara mer van än när man skaffar syskon när de är lite äldre men så var det ju inte.
    Jag hoppas bara att jag kommit i det lite mer när jag ska vara ensam med dom vecakn efter nyår, jag bävar lixom för 1 HEL vecka själv, men förhoppningsvis så kommer döttrarna och hälsar på. SKa bli spännande att se hur jag komemr klara av att lämna på dagis för första gången själv den 11 januari, får bara hoppas att det inte är så mycket snö för då kan jag inte köra vagenn i snön, då får jag ta Olivia i sjal och William i hans vagn
    Ne, vi får hoppas vi kommer in i det snart, man mår juh lite dåligt över allt kaos nu

Mina var juh lite på dagis förra veckan, men ändå själv de dagar de var hemma, nu är det första dagen själv på hela veckan...dagen började väldigt tidigt idag tyvärr, men få försöka sova lite när sonen ska sova sen, men då ska väl lillan äta & böka lite självklart

Det fixar du, det gjorde jag iofs med bil, men alla 3 ska ha overall m.m & sonen hatar att klä på sej allt så vi har alltid en kamp!!!! Är svettigt kan jag säga jag hoppas vi köper syskonvagnen snart så jag ta mej ut med alla utan att ha en tanke om hur ska detta gå!!??
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-19 13:40:28 följande:
    Elliot är ju oxå född i december och all sa hela tiden att "hoppas han inte kommer nära Lucia, för då är det så nära till jul och det kan ju inte vara kul för honom att fylla år då" osv osv
    Än så länge har det inte varit några problem för honom för han ser det som han fyller år först eftersom alla redna har fyllt år så börjar han lixom om.
    Jag har fått alla mina inom en 6 månders period, de är födda i i slutet av augusti, september, december och Januari.
    Inte mycket att göra åt, jag är tydligen som mest fertil runt mar/april men hade oxå velat ha ett vår/sommarbarn
    Och jag har fått mina i Nov & januari, nu var juh lillan beräknad till dec men ville ut i november som sin storasyster Så jag tror med på att jag är mest fertil då!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-19 21:04:02 följande:

Grattis STOCE till eran lilla tjeja Jätte söt:)

Annacl: Skoj med bild..så himla söt liten tös

Ja här hemma rullar de på o Albin e världens snällaste bebis! Äter o sover hela tiden, de enda pip o skrik han gör e när han e hungrig eller har bajs i blöjan!
    Hoppas så att de håller i sig! Annars e de bara o NJUTA nu av fulla muggar!

Går bra med storebror än så länge

Skönt att allt går bra

Min lilla är rätt snäll med, lite sällskaps sjuk på kvällarna, ibland lite bökig, men inget skrik iaf, är skönt!!!
    delifi2 skrev 2010-12-19 21:50:53 följande:
    Ibland kan Olivia vara vaken flera timmar, hon ligger bara och tittar på allt runt henne, hon ligger bara där helt fridfullt i sin babysitter

Stackars unge har knappt några kläder, eller hon har kläder men alla är för stora för alla kläder i strl 50 är fortfarande i källaren.
    Hon är en riktigt bajs och kissunge, hon gör åt fler blöjor än nån av de andra barnen, så fort ma nhar bytt på henne när hon vaknat så matar jag henne och då bajsar hon igen, kan inte vänta byta på henne heller eftersom hon kissar så otroligt mycket när hon sover.

Hoppas et kommer några fler december bebisar snart, nu är ni inte många kvar.
    Lider med er som har förvärkar och det inte händer nåt på. Håller tummarna för alla er
    Hahaha låter som vår lilla med, bajsar ibland både innan hon äter & efter, hur mycket kan det liksom komma ut från en sån liten

Förresten ang kräkningar osv, jag har inte så stora problem med att kräkas, men att städa upp kräk, fyyyyyyy & blääää
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 09:55:28 följande:
    Visst är det tradigt... tänk att jag har haft det så i tio veckor nu
    Usch, lider med dig! Obestämd
  • Haligh
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 09:55:28 följande:
    Visst är det tradigt... tänk att jag har haft det så i tio veckor nu
    Måste vara urjobbigt, särskilt som du har en liten att ta hand om också! Men - snart är det över!

Hur mkt kan det snöa egentligen?! Skottas så jäkla dåligt i den här stan, höga vallar att hoppa över och djup snö och pulsa i  - INTE kul!!!

Hållt på och städa hela morgonen, vad som helst annat än att sitta och vänta! Molandet hra inte blivit värrre så än så länge den enda lönen för mödan ett skinande hem
  • ludicrous
    Fy så tråkigt att vara sängliggande. Min dotter ville helst komma ut i v 25+, pga GBS som retade till sammandragningar.Jag kunde inte göra ett skit, inte ens gå upp för en trapp utan att ligga däckad i flera timmar efter typ. Så jag låg still i typ 3 månader. Så jäkla deprimerande!!

Jag tröttnade på allt gnäll om att knipa, så jag frågade hur det var att va född i december i en tråd, och det verkar enligt decemberbarn rätt mysigt, läs själva :

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m56185149.html

Idag hade jag också tänkt tvätta o städa o hela grejen, men jag tar lite i taget känner jag, förkylningen säger ifrån
    :(
  • sasty

Är det bara jag som är knäpp
    Men hur fasiken, mitt i natten och villan vet man om man pissar eller om vattnet går..

Inatt hann man inte ens in till toan, haha
    kollade och det var fuktigt för långt bak tyckte jag...
    ursäka att jag är så detaljerad i min beskrivning..

• Momalicious

Vilken härlig tråd ludicrous! Om vår liten kommer i december (både min och sambons släkt är övertygade om mellandagarna, dom jävlarna ) så känns det ju bra att inte alla tycker det är hemskt att fylla år i december.

• Momalicious

Sovit gott i natt, helt underbart! :)
    Dock har jag kissat helt otroligt mycket och många gånger. Mitt problem sen bebisen sjönk så lång ner som det är möjligt är att jag får gå jäääättelångsamt in på toa under natten då det dels trycker på blåsan så det gör förbannat ont, men också för att inte kissa ner mig av trycket.

Idag ska jag verkligen inte göra mkt, greja lite med bilder och städa min foto-hårddisk tror jag. :)

• ludicrous
    Momalicious skrev 2010-12-20 11:21:20 följande:
    Vilken härlig tråd ludicrous! Om vår liten kommer i december (både min och sambons släkt är övertygade om mellandagarna, dom jävlarna ) så känns det ju bra att inte alla tycker det är hemskt att fylla år i december.
    Precis, här säger alla mellandagarna också ;D haha
    Men jag tror det är vad man gör det till. Får man varje år höra att det är så himla jobbigt att man ska fylla år mitt i julstök å allt, ja då blir det kanske inte så kul. Men jag har börjat använda lite argument ifrån den tråden, typ "det är ju roligare att fylla år på festdagen än bakisdagen " ;)
    sasty skrev 2010-12-20 11:21:20 följande:
    Är det bara jag som är knäpp
    Men hur fasiken, mitt i natten och villan vet man om man pissar eller om vattnet går..

Inatt hann man inte ens in till toan, haha
    kollade och det var fuktigt för långt bak tyckte jag...
    ursäka att jag är så detaljerad i min beskrivning..
    Man får helt enkelt lukta på det ;D känns fräscht o stoppa näsan i ett blött lakan mitt i natten.. noooot. :P Nä men är det vattnet så ska det ju rinna efter också. Men en kompis till mig fatta inte riktigt att vattnet gått eftersom barnets huvud låg så långt ner att det täppte till så det sa inte splash och sen forsade det. Det var ändå hennes andra barn och hon fick ringa in o säga att vattnet kaaanske gått ;D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)