• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Haligh

Vilka ljuvliga små skruttar, det riktigt suger i hjärtat av att se alla bebisar! Snart är det min tur också! Ska till bm imorgon, hade hoppats att det inte skulle bli några fler besök men så blev det inte men jag tror verkligen att det kommer igång närmaste dagarna, känslan i kroppen är så annorlunda. Nu försöka sova, sovit så dåligt ett par nätter, ogillar när sambon jobbar natt nu. Godnatt alla!

• Momalicious

Nu är det snart läggdags för oss. Är rätt pigg nu för vi har sovit en del idag. Elliot ligger på pappas mage och sover. :) blir bara mer och mer kär för varje sekund och kärlrken för min sambo är på ett annat plan nu. Så lycklig! Sen att man ser hemsk ut och har ont lite varstans är en annan femma.

Tycker amningen verkar skitsvårt. Han har dessutom mest sovit idag vilket gjort att vi inte kunnat öva direkt. Men dag två ska det ju ändras tydligen.

Ang fosterrörelser så var Elliot extra vaken i magen dagen innan fl. Och under fl, ajaj.

Godnatt med er fina kvinnor, jag är lyckligast i världen känns det som! Tack för alla gratulationer!

• Ninnie81

Vilka fina bebisar ni har brudar. Mario blir 10 veckor nu på ons. Helt sjukt va tiden går fort. Ska på tis till Sunderbyn och göra hörselkontroll sen på ons blir de mätning. Vi. Har har vägt Mario 1 gång i veckan men nu var de 2 veckor sen sist. Han har gått upp så bra sen sist. Nä nu ska jag väcka min andra hälft.

• Momalicious

Lång natt utan någon egentlig sömn. Elliot har varit vaken och kinkig större delen och vill tutta hela tiden, men han fattar inte riktigt att han måste öppna munnen ordentligt. Känner mig deppig av någon anledning?! Vill bara att allt ska funka skitbra så att vi kan åka hem. Suck. Kommer inte stanna kvar om jag måste dela rum, kommer verkligen få noll sömn då plus att det känns rätt skrämmande att vara mamma.
    Ingen har nämnt att det liksom inte är enkelt att amma. Fast det kanske bara är jag som inte tycker det är buslätt? Elliot verkar tycka att det är krångligt han med.

Förresten, är det bara Elliot som har massa hormonprickar på kroppen? Halva ungen är ju rödflammig och prickig.

• pickaboo

Moma: be personalen titta under amningstiden. En del barn lägger tungan mot gommen och får inte rätt tag. Viktigt att öva in rätt teknik från början.

Du jan också prova amningsnapp ett tag. Det hjälpte för mig. Min dotter tog alltid ett bra tag runt hö bröst men runt vä gapade hon inte tillräckligt så det blev amningsnapp på den tutten. Efter några veckor kunde vi avveckla den!

Hormonprickarna är helt normala, dottern hade nästan inga men hennes kusin hade massor. De försvann successivt under de första veckorna.

• LokesMammi
    Momalicious skrev 2010-12-27 06:37:36 följande:
    Lång natt utan någon egentlig sömn. Elliot har varit vaken och kinkig större delen och vill tutta hela tiden, men han fattar inte riktigt att han måste öppna munnen ordentligt. Känner mig deppig av någon anledning?! Vill bara att allt ska funka skitbra så att vi kan åka hem. Suck. Kommer inte stanna kvar om jag måste dela rum, kommer verkligen få noll sömn då plus att det känns rätt skrämmande att vara mamma.
    Ingen har nämnt att det liksom inte är enkelt att amma. Fast det kanske bara är jag som inte tycker det är buslätt? Elliot verkar tycka att det är krångligt han med.

Förresten, är det bara Elliot som har massa hormonprickar på kroppen? Halva ungen är ju rödflammig och prickig.
    Jag tycker det är skrämmande att bli mamma. En helt ny roll. Kunna ta hand om en annan individ. Klarar jag det? Kan få panik över det ibland. =) Men det kommer vi o klara av bra! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Äckelvarning! =)
    Trodde jag skulle föda inatt. Fick panik! På kvällen fick jag sån himla mensvärks värk. Trodde jag skulle spy. När jag la mig i sängenkände jag att jag måste springa på toa o "göra nr 2".  Jag bokstavligt talat lackerade om toalettstolen o mådde illa. Tänkte direkt föda eller maginfluensa. Har hört att tarmen tömmer sig själv automatiskt inför förlossning!
    Men efter toabesöket så hade jag inte ont i nedre delen av magen längre, men mådd illa.
    Har som tur var sovit gott inatt. Vaknade kl sju o var otroligt kissnödig. Kunde inte somna om sen. Känner ingetin nu som skönt är! =)

Bebis 16/1-11
  • Haligh

Vet inte vad det som händer här; har ju känt konstigt i kroppen i några dagar och inatt fick jag onda värkar. Har knappt sovit ett dugg och var så jäkla trött innan men minsann nu på morgonen så  är de puts väck. Bara de vanliga jädra sammandragningarna...

• Småstadsbönan
    Moma: Det där med ammningen hade jag jätte problem med första barnet, usch vad svårt det var och jag kan inte tycka att jag fick någon bra hjälp på BB fast jag bad om det.
    Men några bra tips är att du skall sitta bekvämt, att han skall ligga mage mot mage med dig och att lägg bröstvårtan mot näsan eller under den så han måste gapa stort och luta huvudet lite bakåt för att få tag på den då bruka dom få rätt tag. Sen så måste både du och han lära er vad som känns bra för er båda är ju "nybörjare"  det tar tid att lära sig det tog tre månader innan jag trivdes att amma första barnet men sen så älskade jag det.

Hormon prickar har jag för mig är vanligare hos pojkar än hos tjejer, min pojk såg ut som en prickigkorv när han var liten.  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)