• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • pickaboo
    Haligh skrev 2010-12-27 09:26:56 följande:
    Vet inte vad det som händer här; har ju känt konstigt i kroppen i några dagar och inatt fick jag onda värkar. Har knappt sovit ett dugg och var så jäkla trött innan men minsann nu på morgonen så  är de puts väck. Bara de vanliga jädra sammandragningarna...
    latensfasen kan ju vara så. Värkar, vila, värkar, vila... Men det är säkert på gång!!!
  • nikka

Jag tycker också att det här med ammning är jätte svårt..
    Känns som att så fort jag lägger henne vid bröstet så börjar hon skrika. Tar jag henne därifrån blir hon nöjd.
    Jag använder ammningsnapp för hon får inte grepp.
    Imorgon kommer dom från BVC och gör hembesök och det känns riktigt skönt. Har så många frågor som bubblar i mitt huvud.
    Sen så sover hon jätte mycket. Jag måste väcka henne för att amma och få ihop över 6ggr per dag.
    Det är inte lätt..

• pickaboo
    nikka skrev 2010-12-27 09:52:22 följande:
    Jag tycker också att det här med ammning är jätte svårt..
    Känns som att så fort jag lägger henne vid bröstet så börjar hon skrika. Tar jag henne därifrån blir hon nöjd.
    Jag använder ammningsnapp för hon får inte grepp.
    Imorgon kommer dom från BVC och gör hembesök och det känns riktigt skönt. Har så många frågor som bubblar i mitt huvud.
    Sen så sover hon jätte mycket. Jag måste väcka henne för att amma och få ihop över 6ggr per dag.
    Det är inte lätt..
    Men väger hon för lite??? Jag har jobbat på neonatal och det är bara sjuka eller bebisar med låg vikt som man behöver väcka för att ge mat. Klart att skulle det gå mer än 5-6 timmar mellan målen är det för lång tid, men annars ska det inte vara något problem.
  • Christel83

Mina förvärkar kom på torsdagen och då var det full rulle i magen nästan hela dagen, på fredagen var det lugnare i magen och han föddes natten till söndagen

• nikka
    pickaboo skrev 2010-12-27 10:27:24 följande:
    Men väger hon för lite??? Jag har jobbat på neonatal och det är bara sjuka eller bebisar med låg vikt som man behöver väcka för att ge mat. Klart att skulle det gå mer än 5-6 timmar mellan målen är det för lång tid, men annars ska det inte vara något problem.
    Okej. Näe jag tror inte att hon väger för lite. Hon vägde 3575g då hon föddes. Den dagen vi åkte hem hade hon gått ner till 3350g. Men då hon väl äter så äter hon länge.
    Ska bli intressant och se imorgon vad hon väger.
    Jag är nog mest bara orolig att hon inte får i sig den mängden hon ska. Fast så är det säkert för alla.
  • Mysmamma70
    nikka skrev 2010-12-27 10:51:37 följande:
    Okej. Näe jag tror inte att hon väger för lite. Hon vägde 3575g då hon föddes. Den dagen vi åkte hem hade hon gått ner till 3350g. Men då hon väl äter så äter hon länge.
    Ska bli intressant och se imorgon vad hon väger.
    Jag är nog mest bara orolig att hon inte får i sig den mängden hon ska. Fast så är det säkert för alla.
    Så länge man har kissiga och bajsiga blöjor behöver man inte oroa sig
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101225 ~*~♥~*~
  • Haligh

Det trycker mot svanskotan en del, men inga onda värkar fortfarande. INga problem att gå eller så heller, så jag pallrar mig väl iväg till bm idag (har besök kl 14) ändå - inte så sugen på att gå ut i snöandet och sätta sig på t-banan. Hoppas att hon säger en massa positiva saker som att det nog sätter igång snart Hon lär inte kika hur det ser ut med tappen, det har hon iaf inte gjort hittills...

• ludicrous

Moma- tycker också det är förlite amningsprat under graviditeten! Det är typ " har du tänkt amma?" sen e det inget om hur ont det kan göra eller hur frustrerande det kan vara! Jag kan tycka Emil tar ett lite litet grepp ibland, då får han smaska i sig lite så han inte e vrålhungrig för nästa grepp, då hugger han bara efter allt som kommer nära. Sen när han äter lugnt tar jag bort och så tar vi om greppet. Så trycker jag typ ihop bröstvårtan o vårtgård och håller sen när han tagit greppet så släpper jag, så e ju mer av bröstet inne. Men jag har sjukt stora vårtgårdar nu så det finns inte en chans att han skulle kunna få om hela!!!
    Sen kan det vara lättare när mjölken runnit till att få ett bra grepp.

• Momalicious

Skönt att fler känner som jag! Började tro att jag var ensam om det.
    Ludicrous: haha nä samma här, han skulle aldrig få in hela vårtgården. Men allt känns lättare under dagen konstigt nog. Bara en sån sak att min sambo är vaken är underbart. Han tog Elliot en och en halv timme nu på förmiddagen då jag fick sova igen lite. Såå skönt! Bäst att jag har honom hemma i typ tre veckor till dessutom!

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-12-27 06:37:36 följande:
    Lång natt utan någon egentlig sömn. Elliot har varit vaken och kinkig större delen och vill tutta hela tiden, men han fattar inte riktigt att han måste öppna munnen ordentligt. Känner mig deppig av någon anledning?! Vill bara att allt ska funka skitbra så att vi kan åka hem. Suck. Kommer inte stanna kvar om jag måste dela rum, kommer verkligen få noll sömn då plus att det känns rätt skrämmande att vara mamma.
    Ingen har nämnt att det liksom inte är enkelt att amma. Fast det kanske bara är jag som inte tycker det är buslätt? Elliot verkar tycka att det är krångligt han med.

Förresten, är det bara Elliot som har massa hormonprickar på kroppen? Halva ungen är ju rödflammig och prickig.
    Hormonprickar ja Ebba hade detta och Amadeus men det var också större del som var svetprickar om man är för varm.
    Det går över.

Amming jag hade inte lätt alls med någon av mina ammade ebba i 2 veckor och gav upp då jag hade problem med ammningen och mjölken tog slut och jag började blöda.
    Amadeus han ville inte.
    Elias jag hade ingen mjölk innan men jag gav inte upp NU ville jag amma.det är massa stress på BB så jag sa nej till ammning och sa att jag ville amma hemma om jag skulle amma förhuvudtaget.
    Gav honom till bröstet 3 ggr och hans sug tecknik var Hmm inte bra alls innan han öppnade munnen men inte som han skulle men han ska inte ge bröstet för än dom öppnar ordentligt och låter dem själva leta efter vårtan
    Det hjälper

Det kommer du att klara gumman men stressa inte upp dig du är en bra mamma
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)