• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Elliot vet hur man suger, tjoho! Nu ligger han hos mig och sover. Åh så kär jag är! Förstår inte att vi skapat den här lilla killen.

• Trollungarnasmamma

Inte lätt med amning med första barnet, har tyvärr inte så mycket bra råd då min amning har funkat kanon de första 3-4 månaderna, sen har de inte blivit mätta & jag har börjat ge ersättning sen har mjölken försvunnit utan att jag fått ont ele nått...hoppas min mat duger bättre denna gången men vi får se...

men nått jag förstått är att inte stressa upp sej utan ring amingshjälpen osv, stressa man så funkar det inte....drick mycket & vila

Ja det är helt underbart att vi fått dessa små liv vi haft i våra magar, helt ofattbart, jag var rädd att min kärlek inte skulle räcka till en till, men oj vad fel jag hade mmmm, finns inget undebarare än mina barn & samboHjärta

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-27 13:54:07 följande:
    Elliot vet hur man suger, tjoho! Nu ligger han hos mig och sover. Åh så kär jag är! Förstår inte att vi skapat den här lilla killen.
    Underbart! Jag är sjukt avis nu.. Tungan ute

Själv har jag varit hos BM, bebis växer på, SF-mått är nu 38 cm, så det är nästan en cm i veckan.
    Trots det har jag idag ett blodtryck på 135/100 och +1 på protein i urinen.. BM ringde östra men dom tyckte att vi skulle avvakta på toxprovsvaren (TPK-HB-ASAT-ALAT mm) som kommer i morgon innan det tas ytterligare beslut utöver den vårdplan jag redan har (bt+urin två gånger/vecka). Men jag mår ju bra (så bra man kan som jättehöggravid liksom..) och har inga symptom som är typiska (huvudvärk, illamående, magsmärtor osv) utöver det förhöjda blodtrycket och lite protein. Så jag antar att det inte är någon idé att oroa sig. Ska jag bli igångsatt tycker jag dom kan sätta den 1a.. Tungan ute Bebis verkar också må bra, lever livet därinne och har hjärtljud på ungefär 140 sl/min. Glad

Annars känns allt som vanligt. INGA som helst tecken på att något skulle vara på g. BF i morgon. Cool
  • pickaboo
    NhjärtaD skrev 2010-12-27 15:00:01 följande:

Ja det är helt underbart att vi fått dessa små liv vi haft i våra magar, helt ofattbart, jag var rädd att min kärlek inte skulle räcka till en till, men oj vad fel jag hade mmmm, finns inget undebarare än mina barn & samboHjärta

Jag är opckså rärdd för att kärleken inte ska räcka till :-O

Känns nästan som att jag överger min dotter oc hatt hon inte kommer tycka om mig mer eftersom jag måste ta hand om bebisen... Mår faktiskt riktigt dåligt över detta just nu och hoppas att det går över i samma stund som bebisen är här...

Är jättenyfiken på vad det blir för något iaf
  • alberta77

Mår inget vidare idag. Har mått illa sedan jag vaknade och har ont i huvudet. Höll på att trilla av stolen innan för det snurrade till i huvudet. Mitt superbra blodtryck har gått upp till 130/90. Brukar ha 120/70. Känns som jag håller på att bli sjuk. Tur att jag ska till bm på onsdag för såhär orkar jag inte må. 

Hoppas ni andra som är kvar mår bättre! 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • Haligh
    alberta77 skrev 2010-12-27 16:56:58 följande:
    Mår inget vidare idag. Har mått illa sedan jag vaknade och har ont i huvudet. Höll på att trilla av stolen innan för det snurrade till i huvudet. Mitt superbra blodtryck har gått upp till 130/90. Brukar ha 120/70. Känns som jag håller på att bli sjuk. Tur att jag ska till bm på onsdag för såhär orkar jag inte må. 

Hoppas ni andra som är kvar mår bättre! 
    Usch då stackare, hoppas du inte åkt på influensan eller liknande, det går ju mkt nu...

Varit hos bm idag, det hände verkligen ingenting. Fick en lapp med ett nummer att ringa till spec-MVC om inget har hänt på torsdag, då får jag komma in senst 41+3 där de kollar inför igångsättning hoppas verkligen man slipper det!

Så himla TRÖTT sover som en kratta om nätterna. Idag inte så mkt som en värk, inga slemproppar eller annat spännande att förtälja om heller
  • Emelle

Hej!

Idag har vi tagit ut Agnes på premiärtur med vagnen!!
    Tog faktiskt en tur ner på stan och köpte lite rea-kläder till abrnen. Kändes pirrigt, emn  hon var så nerbäddad och Johan gick med henne utanför affärerna när barnen jag och min syster ruade in och ut!

Amning ja, jag har ju haft jätteproblem med mjölkstockning med mina tidigare barn.
    Därför valde jag att inte ammam den här ggn. Har varit jättesjuk verkligen tidigare.
    Så jag hejjar på er som kämpar och tycker ni är så duktiga. Efter nån vecka el ett par så funkar det ju kanon för de allra flesta och när amningen väl funkar är det ju KANONBRA!!

Är så nyfiken på er som är kvar gravida nu...
    Tänker på er varje dag!
    Kramar till er

• ludicrous

Idag kom tröttheten!!! Har kunnat sova hela dagen.. Om det inte varit för att sambons pojkar kom vid halv tio i morse och sen kom även svärmor och det skulle öppnas klappar. Jag är helt slut!! Sen har jag en äckelfråga.. Kommer inte ihåg hur det var sist.. Men avslaget.. Asso jag har haft eftervärkar o så, brukar man ju ha. O avslaget har varit rostfärgat. Igår började jag få typ lite slembitar i avslaget och jag tycker jag blöder mer idag och det är vanligt färskt blod. Har ont och det e jobbigt ont :( ska det blöda på igen efter ett tag ?

• AnnaCL
    Emelle skrev 2010-12-27 17:16:36 följande:
    Hej!

Idag har vi tagit ut Agnes på premiärtur med vagnen!!
    Tog faktiskt en tur ner på stan och köpte lite rea-kläder till abrnen. Kändes pirrigt, emn  hon var så nerbäddad och Johan gick med henne utanför affärerna när barnen jag och min syster ruade in och ut!

Amning ja, jag har ju haft jätteproblem med mjölkstockning med mina tidigare barn.
    Därför valde jag att inte ammam den här ggn. Har varit jättesjuk verkligen tidigare.
    Så jag hejjar på er som kämpar och tycker ni är så duktiga. Efter nån vecka el ett par så funkar det ju kanon för de allra flesta och när amningen väl funkar är det ju KANONBRA!!

Är så nyfiken på er som är kvar gravida nu...
    Tänker på er varje dag!
    Kramar till er
    Jag tycker också att det är lite nervöst att gå ut, har varit ute tre gånger med vagnen ännu. Har ju varit så himla kallt och snöigt. Det är inte helt lätt att veta hur mycket filtar och kläder man ska ha på. HAr behövt göra några ärenden på stan idag och det var galet mycket folk. Skönt att hon inte vaknade utan kunde ligga i vagnen hela tiden. Känns skönt att komma ut och få lite luft och röra på sig lite dock. Jag får inte lyfta tugnt ännu då såret från kejsarsnittet inte läkt helt ännu, känns oerhört frustrerande. Som tur är maken fortfarande hemma och hjälpa mig ned med vagnen då vi har tre trappor och ingen hiss.
    Jättespännande att läsa om er som är kvar, ojojoj:)
  • Emelle
    AnnaCL skrev 2010-12-27 17:40:19 följande:
    Jag tycker också att det är lite nervöst att gå ut, har varit ute tre gånger med vagnen ännu. Har ju varit så himla kallt och snöigt. Det är inte helt lätt att veta hur mycket filtar och kläder man ska ha på. HAr behövt göra några ärenden på stan idag och det var galet mycket folk. Skönt att hon inte vaknade utan kunde ligga i vagnen hela tiden. Känns skönt att komma ut och få lite luft och röra på sig lite dock. Jag får inte lyfta tugnt ännu då såret från kejsarsnittet inte läkt helt ännu, känns oerhört frustrerande. Som tur är maken fortfarande hemma och hjälpa mig ned med vagnen då vi har tre trappor och ingen hiss.
    Jättespännande att läsa om er som är kvar, ojojoj:)
    Jag tycker också att det är skönt att komam ut. Dels att röra på sig och att få frisk luft och miljöombyte. De är ju så nerbäddade och påklädda att tar man bara inte upp dom i kylan så tror jag inte det är någon fara.
    Därimot tycker jag att det är lite sisådär med folk så här tidigt, så att ta upp henne i stora folksamlingar kommer jag inte göra på ett tag.
    ludicrous skrev 2010-12-27 17:18:37 följande:
    Idag kom tröttheten!!! Har kunnat sova hela dagen.. Om det inte varit för att sambons pojkar kom vid halv tio i morse och sen kom även svärmor och det skulle öppnas klappar. Jag är helt slut!! Sen har jag en äckelfråga.. Kommer inte ihåg hur det var sist.. Men avslaget.. Asso jag har haft eftervärkar o så, brukar man ju ha. O avslaget har varit rostfärgat. Igår började jag få typ lite slembitar i avslaget och jag tycker jag blöder mer idag och det är vanligt färskt blod. Har ont och det e jobbigt ont :( ska det blöda på igen efter ett tag ?
    Blev precis likadant på mig.
    Blödde ingenting igå och är bara lite lite svullen. Men sen idag (troligtvis då jag "ansträngde mig med promenaden) så började jag blöda rikligt nu igen på em.
    Det kommer ju och går det där och det är ju inte många dagar sen vi födde. Så ett tag till får du nog räkna med avslag, tyvärr...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)