- 

GRATTIS, nu ska jag åka och köpa mittMomalicious skrev 2010-04-29 17:43:38 följande:Ja det kan väl knappast vara någon fara. Dock trodde jag att det skulle vara jag som fick övertala min sambo att ha sex för att han skulle vara nervig men det är snarare jag som tror att jag ska förstöra på nåt sätt. Otroligt ologiskt men ja.. Så är det Wih, jag gjorde ett digitalt idag med! Det stod 2-3, precis som det skulle! Mycket bra!
                     - 

Ja lukter har jag svårt för nu alltså...Fy ALLT luktar strakt/äckligt!!Momalicious skrev 2010-04-29 17:54:16 följande:Konstigt att det ska vara så löjligt kul med ett test (eller i mitt fall, massvis med tester ) Idag har jag fått tji för att jag varit orolig i alla fall, mått illa hela dagen. Inte jättemycket, men tillräckligt för att få kväljningar när jag ska diska och varje gång jag känner lukten av mat. BLÄ. Hackade lök förut och nu känns det som hela lägenheten luktar lök. Måste tugga tuggummi för att inte känna nåt - 

Skööönt!

HCG har stigit sen sist vi testade!
Nu väntar bara ett förhoppningsvis positivt VUL på MÅndag sen ska jag försöka slappna av och börja njuta av detta!!

- 

Vi kommer göra ett NUPP test.AnnaCL skrev 2010-04-29 18:20:35 följande:Hej på er.Tänker ni göra någon fosterdiagnostik? - 

Jag är ju "bara" 30 år så vi skulle i så fall få bekosta ett KUB test själva, vilket vi väljer att inte göra. NUPP test gjorde vi med yngsta sonen och kommer göra det denna ggn med. Faktsikt mest för att få ett UL innan RUL men även för att se hur det ser ut därinne, bra förhoppningsvis.
Innan MA:t så var vi rörande överens om att välja bort ett barn med kromosom fel. Nu den här graviditeten har vi helt andra tanar. Ett lätt handikapp skulle nog inte få oss att välja bort det här barnet som vi (förhoppningsvis) fick behålla...
 - 

Med mina tidigare barn har vi inte varit överens en enda ggn. Uatn namnen är någon slag överenskommelse...Momalicious skrev 2010-04-29 23:57:33 följande:Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika? 2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen? Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel

Minstas namn är helt mitt, så det är jag nöjd med. De andras är typ mina andra val.
Den här ggn är vi rörande överens om namn. Både flick och pojk!
Har ni några namnförslag redan? - 

Förut tyckte jag det var roligt med namn som pasade ihop. Min två äldsta heter namn som typ klingar bar tillsammans. men treans blev inte riktigt samma klang med de andra två och namnen vi har nu till fyran är helt annorlunda, men passar bra med äldstas...Ja ni ser. Och HUR ofta nämns man med sina syskons namn egentligen?? De är ju individer och nu har jag släppt det där men matchande namn. Förut tyckte jag det var viktigare och hade jag fått bestämma alla tre tidigare barns namn hade de kasnke passar ihop bättre och jag då tyckt annorlunda fotfarandse. Men det fick jag ju inte så nu känner jag så här...

- 

Hos oss blir det en Agnes el Astrid om det blir en flicka. Pojkfavorit just nu är Carl-Johan el Theodore, men pojknamnen är inte så säkra som flick. men som sagt sen kasnke det inte är ett dugg pasande när man har bebis i sin famn!!
Vad gör ni ikväll? Själv så jobbar vi både jag och sambon. Barnen är utplacerade hos mormödrar osv. Ikväll då vi slutat blir det nog en snabbpromenad till eventuell majbrasa om det slutar regna och sen filmmys och laddning inför sambons fotbollsderby i morgon.
Man får passa på och mysa till det när vi för en ggn skull är lite barnlediga
Leon är fint, heter sambons son!Momalicious skrev 2010-04-30 14:45:10 följande:Leon är faktiskt ett av dom namnen som både jag och sambon gillar! Dom är få. Noelle är tjusigt. Ligger bra i munnen.Jag mår också JÄTTEilla idag.Momalicious skrev 2010-04-30 14:47:05 följande:Åh vad jag mår illa. Särskilt efter mat. Tycker bara allt luktar mat och blä.. Får kväljningar. Får gå ut hela tiden och ta frisk luft och lugna min mage lite.
Och ALLT luktar såå starkt sen de senaste dagarna. Tycker mitt hår luktar fördjävla starkt efter jag tvättat det med ett schapoo som jag annars älskar. Bäst att lägga ner älsklingsparfymen nu aksnke annars kommer jag väl aldrig kunna använda den mer efter graviditeten
                     - 

Grattis!! Ha det mysigast!Minifer skrev 2010-04-30 17:12:48 följande:Emelle: Vi skall ut och äta tjusigt, jag och maken blev tillsammans idag för fem år sedan =) (eller sa jag det innan? Är med i förmånga trådar, haha!) - 

Hoppas ni har en fin Lördag allihopa.
Jag ska använda min lediga dag till att gå på sambons match. Derby idag! Mycket folk, superspännande!!