Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-11-09 05:59:33 följande:
    Tack för infon:), min bebis ligger ungefär som din docka:) fast med huvudet lite högre upp- under högra revbenskanten.

--
    Jag sitter o laddar inför vändningsförsöket nu, fick bara äta flytande frukost innan så en mugg med youghurt och en kopp te är allt jag får:(, jag som skulle kunna kunna tänka mig ett ex antal smörgåsar Tungan ute. Tur att det är om två timmar så man inte hinner svälta ihjäl;)). Pappan kommer dock o hämtar mig om en timma så vi är där i god tid o kan hitta ordentligt:).
    Bebis har hicka- som vanligt:D.
    Känner mig faktiskt inte alls nervös för tillfället så det hjälpte nog o få skriva om det här igår {#emotions_dlg.flower} . Återkommer sen när det e gjort:).
    Lycka till, hoppas att din bebbe är "snäll" och gör en kullerbytta Nalle
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-11-09 07:42:45 följande:
    Jag blir inte klok på det här med hallonbladste. Vecka 35, vecka 34+0, 2 månader innan BF. VAD ÄR DET SOM GÄLLER? Olika info på olika sidor! Blir ju helt förvirrad...
    tyvär har jag ingen aning...men har hört HÄR på FL att det är V35 som gäller eftersom det e mer "safe" OM the´t skulle sätta igång en förlossning....

Själv är jag inne på att använda mig av kanel istället, dricker nämligen inte the, men äter GÄRNA tomtegröt till frukostTungan ute 
  • mamma smurfen

Idag har jag EXAKT en månad kvar till BFGlad

Har suttit här å sett den ena efter den andra här i tråden pratat om kraftiga SD å förvärkar, men själv inte haft en enda...men inatt=)  låg å kände molvärk i ryggslutet, å magen drog ihop sig och blev verkligen STENhård..
    Sååååå f****ing häftigt=) 

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 09:27:55 följande:
    Grattis när vet man när det är exakt 1 månad ?? :-/ förvirrad.

Sd hmm ja jag har haft det själv o har mest molvörk Fy fan inte trevligt alls.
    *S*
    Det är ju den 9/11 idag, å jag är beräknad till den 9/12...så EXAKT en månad kvar Solig

Har "värk känning" nu med, från å till, men inte så de gör ONT,
    utan mer som en påminnelse om vad om komma skall, tycker de e smått "mysigt"...
    men jag e inte som alla andra har jag fått höra förrFlört
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-11-09 09:35:38 följande:
    Och jag känner inget alls. Men både min mor, hennes systrar och mormor hade det såhär att dom inte kände något särskilt förrän det var dags för förlossning. Sen hade dom lätta förlossningar också när det väl var dags, så jag hoppas det går i arv Flört
    har ju två barn sedan innan, men där hade jag inga känningar, den 1e var med KS, han ,låg i säte nämligen.
    Nr 2 kom  i V35+4 ( som jag är i DAG med DENNA bebben*s* ) DEN gången startade hela förlosningen med att vattnet bara gick, HELT utan förvarning...
    kan ju lugnt säga att jag INTE räknar med att gå tiden ut denna gången heller....( håller tummarna fö DET iaf)
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-11-09 09:43:31 följande:
    Haha, ja så kan det gå.. ¨Nu kan det ju bli i princip när som helst för dig Flört
    *s* ja precis...kan ju säga att man e redo för VAD som HELST från å med NU=)

FAST..ska jag följa "Mönster" så blir de att bebbe kommer ut den 15...
    mina andra e nämligen födda den 15e, var sin månad=),
    ELLER så blir de den 22e nov.. ( Den 22e nov fyller nämligen min kusin år*S* ) 
    för mina ANDRA har nämligen lyckats pricka in att födas på en dag då någon annan i "Nära" släkten  fyller år*S*  min stora föddes på samma dag som min lillebror fyllde 20, å min yngsta fyller år samma dag som min farbror=)
  • mamma smurfen
    Majorima skrev 2010-11-09 09:58:45
    Haha, ja det följer säkert mönstret då bara för att Skrattande Eller så är det en rebell som väljer det datum du minst anar Flört
    *S* Ja OM denna tjjen följer mönstret så är jag glad=)
    Men eftersom "mönstret" redan e brutet, iom att det e en tjej*ler* så verkar de inte bättre än att de blir typ julafton, eller till å md nyårsafton.....för räknat från 9e dec så är de den 30e dec, 3 veckor över tiden ..å de FÅR man ju gå innan man blir igångsatt för överburenhet...så jag försöker vara cooool........*S*

Hur känner du dig krasslig, ine feber å skit hoppas jag? 
  • mamma smurfen
    ansi skrev 2010-11-09 10:14:18 följande:
    Jag känner alltid att jag ligger lite efter eftersom jag alltid måste börja med att läsa ikapp allt ni skrivit sen förra gången jag var inne. Ibland hinner jag inte skriva nåt själv... ;)

Jag vill tacka för svaren angående epidural som jag fick från er. De gjorde mig lite klokare.

Min bebis hickar också mycket nu, minst en gång om dagen. Jag är i v. 33+6 idag. ofta känner jag det långt ner på höger sida.

När vi var hos bm sist, sa hon att huvudet låg nedåt, som det skulle, skönt, tänkte jag. Men jag börjar fundera på hur bebis egentligen ligger för jag känner ryggen och rumpan tydligt på höger sida av min mage, sen får jag sparkar av en liten envis fot som rör sig från naveln och ner och ut mot min vänstra sida. När jag ligger på sidan i sängen, sparkar den rakt ner i madrassen! Stark är den nu, även om den är lite lugnare än förut, kan det göra riktigt ont när den får för sig att böka runt därinne.

Jag undviker att läsa om problem och komplikationer så mycket jag bara kan. Jag är rätt nojjig av mig i vanliga fall och skulle säkert kunna gå runt och inbilla mig att jag hade den ena eller den andra åkomman, om jag visste symptomen på dem. Visst är det bra att det finns mycket information, på nätet och på andra ställen, som man kan ta del av när man behöver, men ibland kan det bli för mycket också.

Ha en bra dag, ni alla och lycka till till dem som har undersökningar och annat som väntar idag.
    =) ja här skrivs de flitigt*ler*

Ang hur din bebbe ligger så känner jag samma, fast spegelvänt*S*
    När Bm kännt så e huvudet ner, men ruckbart, å jag känner rygg å rumpa på  min vänstra sida, å har en fot som drar vid naveln, utåt sidan på min HÖGRA sidaGlad ...ligger jag ner på högersidan så känns de som att hon "hoppar" med madrassen som "sviktbräda" *S*

Å när hon hickar så känner jag det nere på min VÄNSTRA sidaSkrattande

Har läst någonstans att hicka känns som tydligast i bebbens rygg, så jag antar att huvudet verkligen ÄR neråt, eftersom ryggen ligger så långt ner, om man ska gå efter hickan då.....

Liiiite veligt beskrivet, men du kanske kan förstå ändå=)

• mamma smurfen
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 10:19:17 följande:
    Hur vet man om vattnet går? Jag gick på toaletten för att kissa vilket jag gjorde. Sen ställde jag mig för att borsta tänderna och då är det något som rinner till i trosorna och på golvet. Jag vet inte om det var urin eller fostervatten, det luktade inte urin.
    ring in till bb å kolla med dom, men det låter ju som att det ÄR vattnet som gått=)

Så var de för mig förra gången....kände att jag va nödig å gick mot toan...å plötsligt så rinner det efter benet på mig....trodde först jag kissa på mig*ler*  men de kändes inte så....å mycke riktigt efter en "besiktning" på bb konstaterades de att vattnet gått=) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)