ansi skrev 2010-11-09 10:14:18 följande:
Jag känner alltid att jag ligger lite efter eftersom jag alltid måste börja med att läsa ikapp allt ni skrivit sen förra gången jag var inne. Ibland hinner jag inte skriva nåt själv... ;)
Jag vill tacka för svaren angående epidural som jag fick från er. De gjorde mig lite klokare.
Min bebis hickar också mycket nu, minst en gång om dagen. Jag är i v. 33+6 idag. ofta känner jag det långt ner på höger sida.
När vi var hos bm sist, sa hon att huvudet låg nedåt, som det skulle, skönt, tänkte jag. Men jag börjar fundera på hur bebis egentligen ligger för jag känner ryggen och rumpan tydligt på höger sida av min mage, sen får jag sparkar av en liten envis fot som rör sig från naveln och ner och ut mot min vänstra sida. När jag ligger på sidan i sängen, sparkar den rakt ner i madrassen! Stark är den nu, även om den är lite lugnare än förut, kan det göra riktigt ont när den får för sig att böka runt därinne.
Jag undviker att läsa om problem och komplikationer så mycket jag bara kan. Jag är rätt nojjig av mig i vanliga fall och skulle säkert kunna gå runt och inbilla mig att jag hade den ena eller den andra åkomman, om jag visste symptomen på dem. Visst är det bra att det finns mycket information, på nätet och på andra ställen, som man kan ta del av när man behöver, men ibland kan det bli för mycket också.
Ha en bra dag, ni alla och lycka till till dem som har undersökningar och annat som väntar idag.
=) ja här skrivs de flitigt*ler*
Ang hur din bebbe ligger så känner jag samma, fast spegelvänt*S*
När Bm kännt så e huvudet ner, men ruckbart, å jag känner rygg å rumpa på min vänstra sida, å har en fot som drar vid naveln, utåt sidan på min HÖGRA sida

...ligger jag ner på högersidan så känns de som att hon "hoppar" med madrassen som "sviktbräda" *S*
Å när hon hickar så känner jag det nere på min VÄNSTRA sida
Har läst någonstans att hicka känns som tydligast i bebbens rygg, så jag antar att huvudet verkligen ÄR neråt, eftersom ryggen ligger så långt ner, om man ska gå efter hickan då.....
Liiiite veligt beskrivet, men du kanske kan förstå ändå=)