Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-10-26 08:31:11 följande:
    tänker du hinnsvepning då? eller massa sex?
    *ler*
    TROR hon vill ha den "roligare" varianten, framför hinsvepningen=)

Vår BM sa att för att det ska hjälpa med "färdknäpp" så ska de vara MINST 5ggr på ett dygnFörvånad 
    Då ska tydligen "doseringen" bli rätt........ 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-10-26 08:45:42 följande:
    Alltså vårt bostadsbolag (om man nu kan kalla det det) är nog det sämsta, virrigaste företaget i världen. Vår nya lägenhet som vi haft i flera veckor utan att bo där, saknar kyl för den har stått i ett förråd pga förra hyresgästen hade en egen kyl. Nu är tydligen kylen i förrådet borta. Innan den jävla vaktmästaren (som fö väckte mig, ska säga till att dom inte får gå in utan tillstånd från och med nu - han öppnar alltid pm man inte öppnar dörren) fattade vilken lägenhet vad skulle till och hur allt låg till var jag nära att mörda honom. Sen började han babbla om att beställa en ny kyl, vilket hade varit ok om det inte var för att vi ska flytta till helgen och kommer behöva en kyl. Så nu får sambon ringa och skälla lite, jag kommer få ett nervsammanbrott om jag måste prata med en till person som inte fattar vad man säger. Ååh!
    Hota med att köpa en egen kyl, å dra summan mot nästa hyra...kanske får fart på dom*S*

HATAR när de( =bostadsbolagen)  strular med sånna saker, De va EN av anledningarna till att vi nu har hus..... 
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-26 09:12:11 följande:
    Ja ;) Jag fattade det..MEN den funkar väl inte ;) i så fall skulle vår bebis varit här flera gånger hahahaha!
    FörvånadSkrattandeSkrattande *asg*
    Ja de e sant, samma HÄR isf=)
    Men kanske de e så att tappen måste vara "mogen" på något vis, å som sagt...de ska vara minst 5 ggr...å 5 ggr hör ITE till vanligheterna här hemma iaf, vet ju inte hur de e hos DIGFlört 
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-10-26 10:09:37 följande:
    Jag tänker redan nu diagnostisera bebis med typ DAMP.. Shit vad den härjar!!! Den är inte still många minuter i taget kan jag lova. Igår låg sambon med handen på magen och blev lite förundrad över hur mkt den rörde sig, o när hans hand ändå var där passade bebis på att göra en helvolt och jag tappade andan för det blev sånt snurr i magen.!!
    Jag förstår inte att inte bebis vill vila nått??

Har fått sovmorgon i en vecka nu typ, vaknar inte förrän strax innan åtta, det är superskönt! Sen en morgonpromenad på typ 30-40 min i det kalla vädret gör dagen superbra :)

Magen börjar komma ivägen mkt nu när jag ska ner på golvet o härja, typ knyta skor, plocka upp saker jag tappat, plocka ur diskmaskin osv.. låter som tanterna på jobbet när jag ska ner och upp, haha världens stööön :P

Såg att nån skrivit om virrighet och glömska. Jag kan joina den skaran som glömmer bort det mesta och är helvirrig kan jag lova.. Tappar bort saker jag hållit i handen 3 sekunder tidigare, poff så är det borta, glömmer vad jag pratar om och vad jag ska göra.. Alltid bra att kunna skylla på hormoner ;)

Sitter o kollar på nyhetsmorgon, läskigt med alla gifter o tillsatser i maten :/
    *ler* ja , här e en till somhar en sjövild bebbe i magen.... sambon tycker det är litte läskigt så hon håller på, han får ibland sitta å "mota" fötter i min sida, för att de gör så ONT när hon "knör" å trycker, antar man ska vara glad för "träningen"*S*

Ang glömska så är den inte lika illa för mig som det här med RÄTT ord på FEL plats....eller va de tvärt om?Tungan ute 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-10-26 10:48:50 följande:
    Ger nu officiellt upp tanken på sömn. Vaknade halv sju av att sambon var uppe. Kunde inte somna om. När han gick började jag må fruktansvärt illa och kunde såklart inte sova då heller. Precis när jag somnat om så kommer vaktmästaren och ringer på dörren, inte en gång, inte två gånger utan ca 10 gånger. När jag går upp för att låsa upp så hör jag att han låser upp själv och skriker efter min sambo. Han är gammal och tror att bara min sambo bor här i princip och att min sambo bestämmer allt. "Du kan väl fråga Tomas när han har bestämt vilka tapeter han ska ha?" sa han när vi flyttade in. Då sa jag "JAG kan faktiskt upplysa dig om att VI inte har bestämt vilka tapeter VI ska ha ännu". Ja. Gubbjävel helt enkelt. Sen att han är inkompetent gör det ju inte bättre heller.. 

Iaf. Sen när jag legat vaken en bra stund efter det så ringer min sambo precis när jag somnat om. Och sen samma sak en gång till. Nu har jag sjukt ont i huvudet och är hungrig och förbannad. Ska äta frukost och sen ska jag packa flyttlådor fastän jag egentligen inte orkar.
    Allt går så bra för mig just nu känner jag ;) 
    (kan inte låta bli att småle)

Din stackare...ibland e de bara FÖR djävligt!
    När jag har sådanna dagar så "unnar" jag mig något...vad som, men bara de gör LIVET  liiite bättre så är de värt de=) 
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2010-10-26 10:51:34 följande:
    Skönt att det är fler än jag som är virrig och glömsk. Eller ja det är inte kul att vara där men det verkar inte vara så ovanligt iaf.

Jag skulle aldrig skrivit att jag får sova hela nätterna, har haft sammandragningar hela natten så har vaknat massor av gånger. Är riktigt trött och har världens träningsvärk i livmodern nu.. Riktigt jobbigt..

6 veckor kvar till bf idag!! Inte länge kvar, och skönt är det! Andra mötet på föräldragruppen idag också, ska bli kul och se om vi får prata lite mer själva idag. 
    Ussa lider me dig..... själv så har jag INGA förvärkar ALLS....inte heller kul...däremot så springer jag på toa ungefär en gång i timman, heeeela natten...så inte så mycke sömn här heller, å OM det händer, att jag inte vaknar av blåsan, så nog 17 e de Busan i magen som har OS i gymnastikObestämd.... å då kan man ju inte heller sova....TUR man inte jobbar iaf*ler*

• mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-26 14:28:59 följande:
    Halloj!
    Varit hos BM nyss. SF-måttet va 29,5 denna veckan. Bebis ♥:a slog så fint och han ligger med huvudet ner men är ruckbar, låg långt ner med lilla huvudet iaf. =) Snacka om att man längtar ännu mer nu!

Hur har era SF mått varit? 
     Vart oxå hos BM idag=)
    SF måttet var 34-35 och är i V33+4
    hjärtat slog med 140/min på min tös=)
    Huvudet ner (jippieSkrattande) forfarande ruckbart
    135/65 i blodtryck, så lite sämre än innan (120/70)

• mamma smurfen
    Stefanie skrev 2010-10-26 23:27:50 följande:
    Kom på en annan fråga också. Både igår kväll och idag har jag när jag lagt handen på magen där bebisen varit och tryckt ut en hand eller något hört ett konstigt ljud. Låter lite som ett klickljud och kommer ifrån magen precis där jag känner litens kroppsdel (olika olika gånger vilken del).

Jag undrar vad det är för knäpp, vad tror ni? Har ni hört ljud från era bebisar? 
    Va skönt att höra att någon annan OXÅ hör dessa "snäpp/klick"-ljuden, har hänt några ggr nu å trodde jag inbilla mig ...men tydigen inte=)
    För mig "snäpper" det när liten drar , tror det är, hälen över min högra sida...då ibland"snäpper/klickar" det till.
    MFJG skrev 2010-10-27 07:13:29 följande:
    Jag har läst någonstans att det kan knäppa när dem rör sig, att det är lederna eller något. Helt ofarligt tydligen..
    Ahaaaaa, DÅ vet jag ju till å med VAD de är som låter nu....TACK=)

• mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-10-27 07:51:45 följande:
    hihi..igår kväll när jag låg på sidan bökade lillen runt ordentligt! Kände SÅ tydligt fötterna och sambon tycker nästan det är läskigt när det är så "nära" inpå. Säger att det ser ut som en alien-film. Haha! Fast det är klart vi tycker det är mysigt med..känner ju att det inte är så länge kvar tills vi får hålla honom i famnen istället. Mkt bättre! 

Idag gick jag in i vecka 35 och imorgon är det dags för ännu ett TUL-vad kul! Funderar på att börja dricka mitt hallonbladste på fredag..luktar väldigt gott iaf! Tungan ute 
    =) ja visst e de mysigt....en ny sorts lek....som heter "gissa bebis i magen-kroppsdel" Flört
    Här e de likadant med sambon, han tycker de är myyyyys, å KÄNNA, men att SE bebis "rumla omkring" är scaaaary*ler* 
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-27 07:59:35 följande:
    Ja nu ser det verkligen roligt ut när dem bökar omkring! =) ÄLSKAR DET! Min sambo tror vi ska få en liten värsting. Med ännu mer temperament än sin storebror och jag tror också det! Har ni nån känsla för hur era små kommer vara sen??

Hallonbladste. Är det vecka 35+0 eller 34+0 som man kan börja dricka? 
    *ler* När jag vart gravid med pojkarna, så bökades det oxå en del, fast INTE så här mycke...
    Så med DET facitet i handen, lugnare då, i magen , men nu e de FULLT ÖS på dom....den yngre är som en "funny bunny-kanin"  , konstant i rörelse, tills han lägger sig i sängen, å STEN-sover efter 10 min*S*
    Stora killen e nog Liiiite lugnare, men hans tankar går på HÖGVARV......han är lite av en joker, å full i fan*S*

Så till Bebbe i magen då, en tös som är i konstant (känns så iaf) rörelse nu...om "mönstret" håller i sig, så kommer hon att vara lugnare och försiktigare, mer målmedveten, å "jag" inriktad.......än sina bröder....

MEN de får ju framtiden utvisaDrömmer HUR det blir.....
    ludicrous skrev 2010-10-27 08:36:51 följande:
    God morgon!
    Här trycker bebis också ut olika kroppsdelar så det ser riktigt roligt ut. Igårkväll när vi låg i sängen låg jag bakom sambon o då kände han allt bebis gjorde i ryggen, han tyckte det var lite läskigt när han kände nått dra sig längs sidan på honom, "tänk hur jag har det då" sa jag :P

Ni har alla varit med mig inatt, i en dröm!
    Drömde att vi alla hade fått nått ställe vi skulle vara på, ute i skogen, tills det var dags att föda. Jag fick ha hand om någon nyckel o allt var jättejobbigt. Jag trodde hela tiden det var dags för mig att föda för jag hade molvärk hela tiden..
    Har antagligen haft ont hela natten för jag är jätteöm och har fortfarande molvärk idag :(
    Ska jobba två kvällar denna vecka o självklart har jag så jäkla ont just då :(
    Vad skulle nyckeln vara till i drömmen?  kommer du ihåg?

INTE kul å vakna på morron, å känna som att man haft ett 3 timmas "magtrim" på gymmet......

Svar på tråden December Bebis 2010 :)