• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

Emelle - krya på dig!

Läste att flera av er har dålig aptit, jag är alltid jättehungrig när jag ammar, tur man går ner i vikt fast man äter dubbla portioner av allt

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-01-05 19:16:45 följande:
    Emelle - krya på dig!

Läste att flera av er har dålig aptit, jag är alltid jättehungrig när jag ammar, tur man går ner i vikt fast man äter dubbla portioner av allt
    Haha här är det inte häller större lust med maten men dricker iaf det jag minner haha e dålig på att komma ihåg att ta hand om mig själv.
    Men nu ska jag iaf ta jerntabletter då det är något jag ska ha + ammnings tabletter (vitaminer) folsyra och massa vitaminer har jag bland jernisarna.
    Vikt rasar jag bara shit börjar bli liiite orolig så jag e mindre om magen då jag blev gravid med ebba 05
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-04 12:10:40 följande:
    NhjärtaD:
    Vad konstigt...så gjorde de när jag var osäker på Novas pappa?! Men ni är juh sambos....knas...här frågade de bara om vi var säkra på att Danne var pappa....

Hon sa till mig att de va 2 frågor de brukade fråga de som va sambo och den ena va då om man va säker på att F va pappa till barnet och sen hur mycket barnet vägde, så de kunde räkna ut i någon tabell på ett ungefär när barnet blev till, så fick man då ett datum. För tydligen så va de då vissa pappor som inte alls kände igen de datumet o va tex bortrest,vilket innebar att de kanske inte va deras barn då, ja väldigt invecklat må ja säga! Kan fortf inte förstå vad vikten har med saken o göra.Hade inte min sambo gjort frukost o lagat middag hade jag nog överhuvudtaget inte ätit nånting. Kanske en smörgås på sin höjd! Han är en klippa! Vet inte hur de ska gå när han ska börja o jobba!
    Dricker alldeles för lite med,och de måste jag verkligen skärpa mig med,vill inte mjölken ska ta slut

I går kväll  va Albin helt crazy! Han skulle bara tutta o fick han inte de så bara skrek han! För lite mat kanske??
    Eller ont i magen? Han bajasade lite hela tiden o små fisar!
    I natt har han dock sovit bra, han fick mat 24:00 sen sov han till 05 och åt mat,somnade om o vaknade kl 9. Sen nu e han sig själv igen, lugn o tyst o nöjd! och nu till o med sover han!
    E nervös inför ikväll...om de blir samma visa! Önskar så de kunde säga vad de va som va fel.
    Men tänkte köpa mini form droppar i dag oi fall att de e magen!
    ja jo det är juh klart, är juh bra på sätt och vis....jo de kan se det lite på vikten ungefär när de blev till men det är allt mellan 3 månader det handlar om, de kan räkna på nått program....

Hoppas det gått bra dessa kvällar med lille Albin...
    Ja ibland önskar man verkligen de kunde prata & berätta vad som är fel när man testat allt...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:04:12 följande:
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
    De beslutar först sen utbetalar...de säger att de har ca 30 dagar på sej att handläggaObestämd
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2011-01-04 18:42:34 följande:

Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
    Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??

Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur.  Hopppas det går över snart.

Skönt att ni med kan vara sura på varann Inget illa ment, ni verkar vara ett helt underbart par & det är juh mänskligt att vara sura ibland!
  • Trollungarnasmamma

Go kväll!

Igår gick jag  under...började stört lipa när jag ammade lillan & de andra härjade & inte lyssnade...kunde inte sluta, började känna att jag var en dålig mamma, att jag inte fixade 3 små liv.....bara sur & arg på dem hela tiden & trött....sen kom sambon hem & då kom det igen....kände mej super stressad...sen åkte vi iväg & skulle ta kort osv sen när vi kom hem kom det igen...gick inte sluta....Att jag missförstod FK & inte alls får så mycket pengar som jag trott i SP gjorde inte saken bättre

idag är det lite bättre men kan inte stressa då är det kört....har köpt skridskor idag till stora tjejen som slutat med napp...tidigare ikväll ramlade sonen in i leksaksspisen & har förmodligen fått en rispa på hornhinnan, verkar gör grymt ont, det bara rinner & han gallskriker från & till....irriterat & rött....ringde 1177 & hon i sin tur ringde ögonjouren...fick en tid imon på akuten om det inte blev värre....han brukar inte gråta annars efter han slagit sej så han har nog rätt ont, försöker få i honom alvedon nu & se om han kan somna....

Med vår minsta är allt bra, hon sover mest fortf men är mer & mer vaken när hon har sin vakentid som är på fm & em & lite på kvällen...helt underbar när hon ligger & kikar & ler

Nu i dagarna kommer vi ha fullt upp med kalas osv...

Förresten fick jag en underbar nyhet igår ändå, gammel farbror & gammelfarmor kommer köpa en splitter ny babytravel syskonvagn till oss vi lägger 4000 & de lägger resten!!! Såååå snart kan jag ta mina promenader!!

• 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2011-01-05 20:22:50 följande:
    Go kväll!

Igår gick jag  under...började stört lipa när jag ammade lillan & de andra härjade & inte lyssnade...kunde inte sluta, började känna att jag var en dålig mamma, att jag inte fixade 3 små liv.....bara sur & arg på dem hela tiden & trött....sen kom sambon hem & då kom det igen....kände mej super stressad...sen åkte vi iväg & skulle ta kort osv sen när vi kom hem kom det igen...gick inte sluta....Att jag missförstod FK & inte alls får så mycket pengar som jag trott i SP gjorde inte saken bättre

idag är det lite bättre men kan inte stressa då är det kört....har köpt skridskor idag till stora tjejen som slutat med napp...tidigare ikväll ramlade sonen in i leksaksspisen & har förmodligen fått en rispa på hornhinnan, verkar gör grymt ont, det bara rinner & han gallskriker från & till....irriterat & rött....ringde 1177 & hon i sin tur ringde ögonjouren...fick en tid imon på akuten om det inte blev värre....han brukar inte gråta annars efter han slagit sej så han har nog rätt ont, försöker få i honom alvedon nu & se om han kan somna....

Med vår minsta är allt bra, hon sover mest fortf men är mer & mer vaken när hon har sin vakentid som är på fm & em & lite på kvällen...helt underbar när hon ligger & kikar & ler

Nu i dagarna kommer vi ha fullt upp med kalas osv...

Förresten fick jag en underbar nyhet igår ändå, gammel farbror & gammelfarmor kommer köpa en splitter ny babytravel syskonvagn till oss vi lägger 4000 & de lägger resten!!! Såååå snart kan jag ta mina promenader!!
    Du är inte ensam men du ska aldrig tänka på att du är en dålig mamma för det är du inte.
    Jag har precis som du har det varje dag och jag är såååå trött jag blir så arg att ajg inte kan hålla mig tyst har sagt flera ggr tyst lägg av lugna ner er osv men NEJ.
    Många har sagt till o med bvc (andas ta time auot) hur då ??!!

Om du har något att lämna dom på dagis dagmamma föräldrar gör det.
    Troligtviss går det bättre för dig att få koppla av liiite iaf.
    Din sambo jobbar precis som min och idag började han.
    Det gick fint idag själv med dottern men så fort sambon kommer hem och sonen så OJ inte kul längre.

Kul med en syskon/tvillingvagn har oxå tänkt på detta med sambon men näh sonen är 2 år men vi har en sittvagn scooter som vi tar när vi är ute med varnvagn med elias i

En sovande bebis hehe gulligt ja som här men har e vaken för det mästa men idag ahr han bara sovit hihi ganska skönt.
    Var liiiite klyftig av mig NYSS haha gjorde disken redan och köket la disken i diskmaskinen och så slipper ajg ta hand om det imon
  • 3 barns mamma84

Juste hoppas det blir bättre för pojken din med horrnhinnan aj lillen då ögon är det värsta ställena att göra sig illa på.
    Kram NhjärtaD

Nu kommer jag inte ihåg men någon sa om ståbräda eller något annat ja jag har en men det är så att när jag tar bort min hårdlift från vagnen har jag nämligen en Sittstol som jag sätter fast på vagnen så ja Elias ligger under utan problem och Amadeus sitter ovanpå på en sittstol på vagnen fast spännd
    Coolt

• Ginge
    Momalicious skrev 2011-01-05 17:08:06 följande:
    Har lite problem med amningen. Den har blivit så himla ångestfylld så jag är gråtfärdig varje gång han gråter. Han krånglar ofta vid bröstet, puttar bort bröstet och så. Vet verkligen inte vad jag ska göra. BVC-sköterskan (tack o lov en vik) sa "det är ingen fara, de brukar lugna sig vid två månader".
    det är ju elakt att säga att det lugnar ner sig vid 2mån....... det kan ta kanske en vecka men längre ska man inte behöva vänta....

Gå in på amningshjälpen.se och leta fram tel nr till en som jobbar där. Du kommer få mycket hjälp! De är verkligen kuniga och trevliga.

Från min egen erfarenhet kan jag säga att som mamma måste verkligen försöka hålla lugnet. Om bara du har mjölk så försök mjölka ut lite och ge bebisen så den blir inte vrålhungrig, efter det blir han gladare och du lugnare att fortsätta men vanlig amning.

Ibland är det också bra att låta bebis skrika en stund längre medans du själv försöker lugna ner dig. sen tar man nya försök. Ju lugnare du är ju gladare bebis blir.

Hoppas det löser sig snart!!!! (inte om 2mån....)
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-05 20:48:45 följande:
    Du är inte ensam men du ska aldrig tänka på att du är en dålig mamma för det är du inte.
    Jag har precis som du har det varje dag och jag är såååå trött jag blir så arg att ajg inte kan hålla mig tyst har sagt flera ggr tyst lägg av lugna ner er osv men NEJ.
    Många har sagt till o med bvc (andas ta time auot) hur då ??!!

Om du har något att lämna dom på dagis dagmamma föräldrar gör det.
    Troligtviss går det bättre för dig att få koppla av liiite iaf.
    Din sambo jobbar precis som min och idag började han.
    Det gick fint idag själv med dottern men så fort sambon kommer hem och sonen så OJ inte kul längre.

Kul med en syskon/tvillingvagn har oxå tänkt på detta med sambon men näh sonen är 2 år men vi har en sittvagn scooter som vi tar när vi är ute med varnvagn med elias i

En sovande bebis hehe gulligt ja som här men har e vaken för det mästa men idag ahr han bara sovit hihi ganska skönt.
    Var liiiite klyftig av mig NYSS haha gjorde disken redan och köket la disken i diskmaskinen och så slipper ajg ta hand om det imon
    Ne detta är inte lätt, ja sambon sa med att det säkert blir bättre nästa vecka när de börjar dagis...lite mer rutiner & så....så ska bli lite skönt med dagis nästa vecka...

vi har märkt nu under denna tiden sen lillan är född att vi behöver en syskonvagn för 2 åringen vill åka vagn för det mesta...skulle gå en promenad med honom, efter knappt en meter ville han att jag skulle bära honom hela rundan...nej tack! perfekt när man ska gå från dagis osv

ja det är bra att tänka steget längre det gör inte jag oftast :s
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-05 20:53:18 följande:

Juste hoppas det blir bättre för pojken din med horrnhinnan aj lillen då ögon är det värsta ställena att göra sig illa på.
    Kram NhjärtaD

Nu kommer jag inte ihåg men någon sa om ståbräda eller något annat ja jag har en men det är så att när jag tar bort min hårdlift från vagnen har jag nämligen en Sittstol som jag sätter fast på vagnen så ja Elias ligger under utan problem och Amadeus sitter ovanpå på en sittstol på vagnen fast spännd
    Coolt

tack tack vännen!! han somnade nu iaf, hoppas han kan sova nu hela natten...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)