• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

När jag tänker efter så blir jag väldigt känslosam o gråtmild när brösten är fulla. Då gråter jag för ingenting o märker saker som inte finns! Såfort jag ammat blir det bättre

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2011-01-04 17:49:16 följande:
    Idag var vi första gången på BVC
    Ellie är nu 2,5 veckor gammal och åter tillbaka på sin födslovikt idag, 4360Hjärta 

Har vart liiiite nojjig över vikten eftersom hon tappa så mycke ibörjan, men efter att vi gick över helt till ersättning istället så har det vänt, sååå skönt får jag säga=)

Innan förlossningen hade jag en liiiten förhoppning om att kunna helamma denna gången,
    men efter 3 dygn av försök, vilket resulterade i 2 såriga/blödande bröst, så gav jag gråtandes upp....
    min underbara sambo satte stop, för VÅR skull,
    han tyckte inte att jag skulle plåga mig mer, så han åkte och köpte NAN1 och flaskor helt enkelt...ÄLSKAR honom!!

Är det någon mer här som fortfarande lider av foglossning efter förlossningen??
    Mina framfogar gör helt störigt ont nämligen, och skulle vilja veta hur länge till jag kanske får dras med detta....å finns det någon som vet om man kan GÖRA något för att lindra kanske?

För mig att min BM sa att foglossningen kunde vara upp till 3 mån efter att man fött! Och vissa kan få dras med lite hela livet  Hoppas de inte blir så i ditt fall utan att de försvinner fort!
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:04:12 följande:
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
    Så har de stått på min med,men de förvann då jag fick min utb...så allt e säkert helt i sin ordning De brukar inte vara kända med o uppdatera sina sidor,hehe!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Emelle

Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
    Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??

Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur.  Hopppas det går över snart.

• AnnaCL
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-04 18:34:58 följande:
    För mig att min BM sa att foglossningen kunde vara upp till 3 mån efter att man fött! Och vissa kan få dras med lite hela livet  Hoppas de inte blir så i ditt fall utan att de försvinner fort!
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:04:12 följande:
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
    Så har de stått på min med,men de förvann då jag fick min utb...så allt e säkert helt i sin ordning De brukar inte vara kända med o uppdatera sina sidor,hehe!
    Tack! JAg blir lite galen ibland på FK. Som så många andra.
  • Mysmamma70

Vi har också varit på BVC idag för vägning, Cornelia väger nu 3995 (födelsevikt 3885) efter 15 dagar

Hon är lite gul fortfarande, men sköterskan tyckte inte det var så farligt.

Här går det åt tio-tolv blöjor per dag. Första nätterna hemma bytte jag bajsblöjor 7-8 gånger bara på natten

Min foglossning har äntligen släppt.

Träffade min BM som hastigast idag också när jag lämnade tillbaka BT-apparaten och bokade en tid för efterkontroll om fyra veckor...

Min man vill inte mysa med mig förrän jag har gått igenom besiktningen, så det är fyra lååånga veckor kvar, men jag kanske kan övertala honom så fort jag slutat blöda

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-04 18:34:58 följande:
    3 Månader kan jag ta...men inte så mycke mer....har ju redan vart mer eller mindre säng/soff bunden sedan i mitten av augusti har ju sett fram emot att äntligen kunna börja röra mig mer, UTAN att få ont av det, jaja....*ler* spelar ingen roll, får hel enkelt ta å snusa å gosa med sessan istGlad

Tack för infon
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2011-01-04 19:41:12 följande:
    3 Månader kan jag ta...men inte så mycke mer....har ju redan vart mer eller mindre säng/soff bunden sedan i mitten av augusti har ju sett fram emot att äntligen kunna börja röra mig mer, UTAN att få ont av det, jaja....*ler* spelar ingen roll, får hel enkelt ta å snusa å gosa med sessan istGlad

Tack för infon
    Hua ja...hoppas du blir fri i från de snart, måste ju va skit jobbigt och ha de efter man fött
    Emelle skrev 2011-01-04 18:42:34 följande:

Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
    Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??

Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur.  Hopppas det går över snart.

Ja man kan inte vara på topp jämn i relationer Här tjivades de lite igår när Albin skrek o vi inte visste va de va med honom stackarn! Men de e nog vanligt
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:48:18 följande:
    Tack! JAg blir lite galen ibland på FK. Som så många andra.
    Känner igen de där med galen hihi
  • Willes Mamma 08

oj, MÅSTE ringa o boka tid för efterkontroll,helt glömt bort! E ca sex veckor efter va man ska gå?
    Lillen e än så länge bara 3 veckor!

Sen undrar jag om nån vet när man fick bada igen??? Har lite,lite bruna flytningar nu kvar bara efter avlaget,så behöver knappt något trosskydd längre som jag nu haft ett tag.

E inte så jätte pigg, känns som ja har feber,med frossa och ont i kroppen o ont i halsen, först hade jag sjukt ont i tuttarna,så trodde de va mjökstockning,men nu har de släppt,men frossan e fortf kvar
    va dålig i morse,bättre på dagen o mår nu skit igen! Vill verkligen inte bli jätte sjuk nu!

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2011-01-04 19:41:12 följande:

Tack för infon
    Glömde skriv att har du inte blivit av med de tills efterkontrollen så kan du ju ta upp de med din BM!
  • LinnV

Mamma smurfen: Min foglossning försvann helt för några dagar sen och Sixten är fyra veckor nu.. Hoppas du slipper din snart också!

Har varit en lång dag idag, min sambo kom hem först vid 19 och Sixten har skrikit och gnällt hela tiden han varit vaken och bara sovit om han legat på mig sen 6 i morse.. Hade fem minuter då han sov själv då passade jag på att städa.. Nu har vi köpt Miniform och han verkar redan ha lite mindre ont i magen.. Hoppas det håller i sig så han slipper ha så ont.. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)