Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Blö, elliot vill inte somna om efter 6-målet. Det enda som gör honom tyst är att gå runt med honom på axeln.. Suck.

• Momalicious

Jäklar vad trött jag är! Elliot vaknade sex för mat, vilket han gör ibland men sen var det skrikfest till åtta. Inget funkade. Vid åtta gav jag en till flaska och sen somnade han efter lite gnäll. Jag kunde inte somna om då och precis när jag höll på att somna för en tio minuter sen vaknade han. Suck. Blir en lååååång dag idag.

• Momalicious

Nu sover han i sin säng men jag kan inte slappna av för att sova. Skönt med rutiner, det har inte Elliot direkt, eller så har han det utan att jag kan märka det. Tiderna för natten varierar, och således varierar även tiderna för mat och sömn under dagen. Han brukar vara vaken 1-1,5 timme i stöten under dagen, sen sova i en timme, sen mat och lite vakentid. Måste alltid söva honom. Ytterst få gånger kan han somna utan att man vaggar honom i famnen.

Börjar känna mig lite nedbruten. När han är glad och go är allt underbart, när han är sur och övertrött vill jag bara ge upp och gråta. Lägga mig i soffan och slö-se på tv och sova. Fattar inte varför han alltid ska kämpa emot sömnen, hur trött han än är. Känner mig som världens sämsta mamma som har så dåligt tålamod.

• Momalicious

Jag har insett att det är en depression som krupit på. Jag har haft det mer eller mindre sen högstadiet. Sen var jag bra typ två år och sen har det kommit nu. Har väl egentligen vetat det länge men har skämts för att jag vill vara en bra mamma. Känner mig totalt värdelös. Men nu ikväll brast det. Jag orkar inte mer. Får ringa någonstans och be om en tid hos en psykiater. Jag vill bara bort och slippa allt, samtidigt vill jag inte vara utan Elliot. Allt är konstigt och motsägelsefullt. Önskar jag hade ett jobb så sambon kunde vara hemma ett tag, men det har jag ju inte. Sådär, då fick jag gnällt av mig lite med.

• Momalicious

Glad påsk! Jag sitter här och mår fruktansvärt illa. Förstår inte vad det är med mig. Varit det i över en vecka nu. Och jag hade precis mens så jag är ju inte gravid. Jobbigt iaf!

Hoppas ni har en trevlig påsk i det fina vädret. Kram!

• Momalicious

Älskarnova: fy vad jobbigt. Finns ju en del sjukdomar där man tappar håret, men det känns ju osannolikt att det skulle tajma nu. Jag själv tappar typ ingenting, bara väntar på att det ska börja ramla av. Jag skulle kontakta en läkare. För säkerhetsskull.

• Momalicious

Jag börjar undra varför jag inte tappar nåt? Tappade inget under graviditeten och nu tappar jag bara "normalt", ett par hårstrån liksom.

• Momalicious

Vi har väl typ bestämt att barn nummer två kommer tidigare än vi tyckte först. Vi får se. Först vill jag iaf gå ner all vikt och sen tar vi det därifrån. Finns ju för- och nackdelar med allting. :)

• Momalicious

Åh vad skööönt. Elliot har börjat vakna på natten igen så han somnar 23, vaknar 4, vaknar 8-9 och sen sover han en stund till.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)