• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Maria Larsson

5/1 kl 02.55 föddes min LEO, med akut kejsarsnitt. 11 dagar efter beräknad förlossning. Jag hade känns av lite svaga, svaga förvärkar sedan söndagen. Tisdag den 4e så ökade värkarna något, men var helt hanterbara. När det var tre min mellan värkarna så åkte vi till förlossningen. Kl 23.40 var vi på plats och blev inskrivna och fick träffa vår helt underbara barnmorska. Ctg sattes och därefter kollade hon hur öppen jag var, och konstaterade att det bara var förvärkar jag hade och endast var öppen för fingret och hade 2 cm kvar av tappen. Hon frågade om jag ville åka hem och invänta starkare värkar och föröka vila över natten. Hon gick ut igen och pratade med förlossningsläkaren, sedan kom hon tillbaka och de satte en ny ctg kurva. Under  denna fick jag en kraftigare värk som fick lilleman i magen att dippa från 155-135 till bara 45. Sambon reste sig ur stolen och undrade var 1an tog vägen. Svägerskan som fortfarande var kvar och som kört oss till förlossningen reagerade även hon. Strax efter kom Bm och en sköterska in och sedan blev det fart i rummet. Läkaren kom och bestlut om akutkejsarsnitt togs. Klockan hade paserat 01.00. Jag vet inte allt som hände runt i kring mig men dropp sattes och jag fick hjälp att komma i en långskorta. En narkoslägare kom och berättade om spinalbedövningen som skulle sättas. sambon fick klä sig i gröna kläder och sedan bar det i väg. 02.49 påbörjades operationen. 02.55 Kom Leo ut. Hela han  och navelsträngen och moderkakan var täckt i melankolium och Barnläkaren som tillkallats påbörjade sitt arbete med att göra honom ren och ventilera honom. Han fick 9 på apgar. 1p fick han på hudfärg. Syresättingen låg på 98% Innan vi för stod att han var ute och faktiskt levde så var det lite tungt. Jag skakade starkt, dels pga att hela kroppen blev som en isbit av spinalbedövningen men framförlatt p.g.a chocken att en timma tidigare vara på väg hem för att värkarbetet inte startat till att sedan örlösas med akut kejsarsnitt. 03.40 var jag ihop sydd och rullades ut till det rum de behandlade Leo i med motstånd för att vidga hans lungor och så hade de sugit med slang i näsan på honom.
    Väl inne på förlossningsrummet så fick vi en värmelampa över oss då jag inte kunde sluta skaka. Med hjälp av sköterskan så tog Leo bröstet.
    Vi fick stanna 3,5 dygn  på bb innan de gick med på att släppa ham oss. Dag tre hade Leo fortfarande ett blåsljud på hjärta så fick fick stanna en dag till. På kvällen dag 2 tyckte BM att Leo var sprittig och hon tog blodsocker på honom, som låg på 2,6 vilket är gränsen till förlågt. Detta blev nästan förmycket för mig och innan jag förstod att det inte var jordensundergång och att det inte var någon ytterligare fara för Leos liv. Han fick ersättnig två gånger under kvällen/natten då han. Nästa natt gav de ytterligare ersättning då han mestadels sov under dagen och knappt annat något.
    På lördagen träffade vi Barnläkaren igen och nu var blåsljudet borta. Leo hade gått ned lite drygt 2 hg och hon var nöjd så vi fick lov att lämna sjukhuset.
    Då sambon fått dubbel lunginflamation och en ny drabbning av influensan så bor vi hos mamma/mormor som njuter av nytillskottet lika mycket som jag. Pappan däremot har det jobbigt som inte får träffa sin son utan endast prata med oss över telefon. Jag är bara så väldigt glad att han hann bli frisk från julens influensa att han kunde vara med på förlossningen och att han först efteråt kände sig sjuk igen.

Leo är helt underbar och jag är SÅ glad för att han lever och är MIN. Bild kommer i morgon.

• ludicrous

Ikväll e jag urless :( inte ledsen utan less. En av sambons vänner har problem med tjejen, och sambon har köpt ett Xbox, vilket resulterar i att vännen kommer hit på kvällarna o spelar. Dom spelar dessutom online. Detta gör att jag inte kan kolla på tv för den e ju upptagen, helst får jag inte vara ute på nätet för då laggar spelet, soffan e upptagen så jag får gå upp till övervåningen o amma och jag får inte en minut ensamtid med min sambo :( så jag får helt enkelt sitta i sängen själv o glo in i en vägg tills vännen går hem frammåt 23-00..

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-01-10 20:01:03 följande:
    Ikväll e jag urless :( inte ledsen utan less. En av sambons vänner har problem med tjejen, och sambon har köpt ett Xbox, vilket resulterar i att vännen kommer hit på kvällarna o spelar. Dom spelar dessutom online. Detta gör att jag inte kan kolla på tv för den e ju upptagen, helst får jag inte vara ute på nätet för då laggar spelet, soffan e upptagen så jag får gå upp till övervåningen o amma och jag får inte en minut ensamtid med min sambo :( så jag får helt enkelt sitta i sängen själv o glo in i en vägg tills vännen går hem frammåt 23-00..
    hur0kan du acceptera det.? hade min man gjord så hade han åkt ut
  • delifi2
    hur0kan du acceptera det.? hade min man gjord så hade han åkt ut
  • LokesMammi

Grattis Maria! Vilken chock att huxflux bara sådär bli mamma utan förvarning! =) Men kul att allt gick bra och hoppas att sambon blir frisk snart!

Bebis 16/1-11
  • delifi2

Så nu kan jag äntligen skriva på datan ist för på telefonen där jag inte ser vad jag skriver... :)

Vilken himla tur att ni inte åkte hem Maris, usch vilken tanke om ni hade gjord det.
    JObbigt att inte ha mannen hos sig de första dagarna, men hoppas han blir frisk snart så ni kan vara tsm.
    Vilken lycka för dina föräldrar att ha sitt lilla barnbarn hos sig de första dagarna.

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-10 16:20:56 följande:
    Jo Max är ju 9-14 tis-ons-tors. Men J slutar ju tidigt ibland och kan hämta då.
    Men jag har ingen koll på tiderna annars, är ju lugnare när det bara är små bebisar där tänker jag...
    Och Mån och Fre är ju Max ledig och då kan ju jag ta med honom. Är William (och Nova Ludi) lediga Mån och Fre med?? Isåfall kan man ju ses där och aktivera dom lite
    japp han är hemma måndag o fredag från dagis så det vore jätte skoj o ses då aktivering behövs tycker jag! Blir lätt film här hemma när han bara går hemma med mig.
    Mysmamma70 skrev 2011-01-10 18:11:09 följande:
    Willesmamma - mensvärk kan man ha ett tag innan mensen kommer tillbaka, enligt min BM.

Förra året efter jag fått Charlie kom ju mensen tillbaka efter två månader. Då hade jag haft mensvärk i ca tre veckor innan. Jag helammade då
    Idag när jag åt middag fick jag värk som eftervärkar oxå, ... känns ju nästan som om jag ska föda barn igen av alla symptomen,hehe!
    Ja 2 mån efter o man helammar e ju inte skoj jag hade gärna sluppit mensen på 6 mån då de ändå inte ska bli fler bebisar  på några år
    ludicrous skrev 2011-01-10 18:20:06 följande:
    Emil hade växt 1.5 cm på 1.5 veckor. Inte konstigt att dom e kinkiga ibland, shit vilken växtvärk dom borde ha!! :)
    Albin hade växt 2,5 cm på 1 vecka...helt sjukt.....ja de borde verkligen ha växtvärk de små pluttisarna!

Maria: Grattis Grattis till Leo!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Trollungarnasmamma
    Maria: Ujj vad dramatiskt Men vad skönt att allt gick bra & att han är hos dej!! Grattis!!
    Tråkigt med sambon, men han får ta igen det sen!! kram på dej!

Ludi: Vad elakt ele egoistiskt.....hade inte gått med på det, ele mjo nu när vi har fler tv apparater, men inte annars....

Idag har det rullat på ganska okej, har fått städa nu på kvällen men så är det när de små tar all min tid på dagarna....
    FK skrämde mej rejält idag, jag skulle lägga in om FP & såg då att jag hade 180/dag i sjukpenningnivå dagar..VA!!!?? blir juh typ bara 1500 i månaden...fick panik, frågade sambon hur vi skulle klara oss om det stämde, då skulle jag vara hemma tills jag slutat amma sen söka ett vik ele nått så skulle han vara hemma resten...då började jag stört lipa & fick ångest...men när FK väl ringde upp så hade jag kvar min sgi som ligger vilande under studierna när jag tar ut FP, men när jag får SP är det de lägsta, så så mycket får man när man är sjukskriven & pluggar....väntar fortf på de pengarna, inte mycket men nått iaf....PHU!

Sonen har fått lite Tavegyl nu de 2 sista kvällarna för han har ont av att de kliar...stackarn...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Willes Mamma 08
    ah men  du e För snäll gumman!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)