• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

Hehe, skulle inte ha skrivit att jag klarade mig utan inlägg - nu har jag en fläck på tröjan :p

Ludi - kopparspiralen är gratis

• delifi2

ni som använder bh på natten, sitter era bra?
    min sitter inte bra under natten, brösten ramlar ut och det är allt som ofta fläckar eller blött i sängen, irriterande som bara den.

Vi var ute och gick alla idag mysigt som bara den, använde inte syskonvagen utan vi drog varsin, skönt att komma tu och få lite luft tycker jag, när det börjar bli vår ska jag införa att vi går en promenad varje dag runt den lilla sjö vi har här bredvid. Tycker det kan vara bra så kommer ma ut lite.

Har gjord iordning syskonvagnen nu, så nu är regnskyddet redo och vindskydden oxå.
    Har kommit underfund med att det bästa är att jag komemr gå ner med WIlliam och Elliot först medans Olivia ligger i sin lift här uppe, sätter fast WIlliam går till framsidan så får Elliot passa William, springer upp och hämtar Olivia och sen ner igen.
    För att ta ner både William och Oliva var en lite pärs kan jag säga, det svåra är hur jag ska göra när jag ska ta upp bägge 2.
    William kan gå i trappan men ibland vill han inte och ibland tramsar han och ska upp och sen ner och springa omkring mellan dörrarna.
    Funderar på att springa upp med Oliva en trappa i taget och sen ner och upp med William och sen upp med Oliva nästa trappa och sen ner och hämta WIlliam.

• Willes Mamma 08

Cissi: jag gör lite olika, ibland får han bara från det ena bröstet och i bland från båda, beror lite på hur pass hungrig han är.

Delfi: i början gick det åt 2 par för mig varje dag. Va så man kunde vrida ur amningsinläggen på mjölk så mycket va de i dem. Nu räcker det med 1 par om dagen inkl natten.
    Testat med amningsbh på natten,men funkar inte alls , har samma problem som du. Så jag har bara mina amningstoppar nu i sängen,jätte skönt

Mitt avslag har slutat...o nu 3:e dagen efter att de slutade så känner jag hur de rinner till o kommer massa rosafärgat/rostbrunt blod. så jag får ha binda på mig.
    Suck,kan det va min mens som kommit tillbaka? Eller är det avslaget som kommer tillbaka igen??

♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-01-09 11:14:31 följande:
    Gott med lite annan frukost ibland. Jag brukar göra scones och kräm på söndagarna. Men nu var det ett tag sen då det har varit skinka, vörtlimpa o tomtegröt på morgonen. Men snart så ska jag börja med det igen! =)
    Ja det är det verkligen, jag är ingen frukost människa så det måste vara en god frukost om jag ska äta mej mätt, nu när jag var gravid & ammar så gör jag det för jag måste.
    Mysmamma70 skrev 2011-01-09 12:35:50 följande:
    Är det någon mer än jag som alltid bara ammar ur ett bröst vid varje måltid?
    Det gjorde jag med mina två första, nu äter Nemi från båda.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-01-09 09:59:47 följande:
    Majorima: det går bara sämre och sämre med amningen, så jag försöker pumpa ut nästan varje mål. Ska ringa amningsmottagningen imorgon för det är ohållbart att fortsätta med det.
    Elliot kissar också vid blöjbyte ibland, men då är det för att han är så arg och tar i så mycket så det bara kommer haha!

NhjärtaD: usch, vattkoppor uppå allt också :( tycker du är himla duktig iaf! Jag förstår inte hur man klarar fler barn än ett haha :)

Stefanie: jag har också tänkt på det där med våtservetter, att dom nog är kalla. Men värmen vet jag inte hur vi ska göra med eftersom vi har två katter som har sin kattlåda på toaletten. Annars kunde man ju höjt värmen på toaletten och stängt dörren. Får fundera på det.

Idag blir vår älskling två veckor!
    Ja, kan knappt titta på honom för jag lider så med honom,han har tom i hårbotten, munnen, pungen & snoppen...

Tack för dina ord, så lite hjälper en så mycket!!!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-09 12:57:16 följande:
    beror på hur mycket jag har, å hur hungrig hon är.
    Som idag har hon ätit från 2 vid 10-tiden och nu ville hon ha mat igen men bara från ena, så det kan vara olika från varje gång.
    Med William blev det bara bara 1 boppe varje gång.

Hur många ammningsinlägg gör ni av med varje dag?
    tycker det går åt 1 pkt i veckan iaf
    jag behöver bara byta en gång om dagen, med de andra var det mer tror jag.
    delifi2 skrev 2011-01-09 18:07:57 följande:
    ni som använder bh på natten, sitter era bra?
    min sitter inte bra under natten, brösten ramlar ut och det är allt som ofta fläckar eller blött i sängen, irriterande som bara den.

Vi var ute och gick alla idag mysigt som bara den, använde inte syskonvagen utan vi drog varsin, skönt att komma tu och få lite luft tycker jag, när det börjar bli vår ska jag införa att vi går en promenad varje dag runt den lilla sjö vi har här bredvid. Tycker det kan vara bra så kommer ma ut lite.

Har gjord iordning syskonvagnen nu, så nu är regnskyddet redo och vindskydden oxå.
    Har kommit underfund med att det bästa är att jag komemr gå ner med WIlliam och Elliot först medans Olivia ligger i sin lift här uppe, sätter fast WIlliam går till framsidan så får Elliot passa William, springer upp och hämtar Olivia och sen ner igen.
    För att ta ner både William och Oliva var en lite pärs kan jag säga, det svåra är hur jag ska göra när jag ska ta upp bägge 2.
    William kan gå i trappan men ibland vill han inte och ibland tramsar han och ska upp och sen ner och springa omkring mellan dörrarna.
    Funderar på att springa upp med Oliva en trappa i taget och sen ner och upp med William och sen upp med Oliva nästa trappa och sen ner och hämta WIlliam.
    Mina sitter bra....har HM:s.

Ja det är sååå skönt att komma ut! Hoppas på att syskonvagnen kommer denna veckan. Vi har med lite problem med våran vagn för den får stå i förrådet ute för den kan inte stå i trappuppgången så jag får gå ut & hämta ut vagnen & insatsen kommer vi förmodligen ha här inne i förrådet.

2barnsmamma: så fin han är!!

Majorma: Skönt att du mår bättre, jag mår oxå någorlunda bättre, får se hur det blir nu när Danne min gå till jobbet imon eftersom barnen är hemma fortf Obestämd

Mitt avslag är mest varit som gula flytningar ett tag men nu börjar det blir färgat igen..hur länge ska det hålla på??

Ang skydd så kommer vi köra på kondom nu först sen tar jag nog p-piller när jag slutat amma...får så mycket finnar annars. Hemskt med finnar tycker jag, man känner sej så ofräsh.
  • ludicrous

Har också HMs amningsbhar, men som sagt, en storlek för litet tror jag allt :(

Hur ofta badar ni era små? Emil tycker det är så mysigt att bada, skulle gärna göra det varenda dag. Ibland blir det ju kräkigt o så å då måste man ju typ bada dom..

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-01-09 19:28:01 följande:
    Har också HMs amningsbhar, men som sagt, en storlek för litet tror jag allt :(

Hur ofta badar ni era små? Emil tycker det är så mysigt att bada, skulle gärna göra det varenda dag. Ibland blir det ju kräkigt o så å då måste man ju typ bada dom..
    Ja det är inte skönt då, fick köpa nya för mina gamla var för små.

Ja men gör det då Nemi är inte så förtjust i att bada så det blir faktiskt bara 1-2 gånger i veckan.
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2011-01-09 19:21:25 följande:
    Majorma: Skönt att du mår bättre, jag mår oxå någorlunda bättre, får se hur det blir nu när Danne min gå till jobbet imon eftersom barnen är hemma fortf Obestämd
    Jag bävar inför nästa vecka (from 17e) då min karl börjar jobba. Ska jag klara allting själv? *svälj*

Och du som har två småttingar till att ta hand om, fattar inte hur du orkar. ^^ Supermamma!
  • 3 barns mamma84

TYPIST jag hatar avslag nu e jag piss irriterad jävla skit !!
    Den kommer när det passar madammen !!
    Började skratta fick skartt anfall och plötsligt rinner det till ,går till toan o se blod !
    Nu har jag trosskydd och lite har kommit men imon ja inget som vanligt KAN vara utan i dagar och veckor o så kommer de igen ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)