• MFJG

December Bebis 2010 :)

SaraKlippan skrev 2010-11-02 06:22:08 följande:
    Hej allihopa! :) Igår kl 12:28 föddes vår lilla pojke med kejsarsnitt 5 veckor för tidigt. Han vägde 2455 gram och är underbart fin och klara sig jätte bra med andning o så. Vilken lycka när man hörde hans skrik när de plockade ut honom! Jag och min sambo började båda stor tjuta där bakom skynket! Lite jobbigt sen när de tog ut honom o sambon följde med o ja fick ligga kvar där utan mina prinsar! Dröjde ca 2 timmar innan ja fick träffa vårt barn men som tur var så va sambon med honom hela tiden och det var underbart när ja kom åkande i sängen o fick se min sambo sitta där med vårt lilla knyte på bröstet! Lyckotårarna bara sprutade! Sen fick ja lille Benjamin till mig och låg kvar där med honom på bröstet till kl 23:00 då vi var tvugna att få lite sömn. Han var jätte duktig o fick mat genom sond men var ändå lite sugen på tutte o försökte att sutta lite från mina bröst! Nu ligger ja här o har precis vaknat o vill bara komma till min pojke igen! Min sambo sover, jag har svårt för att sova mer o har lite ont. Har precis fått smärtstillande och ligger här o oroar mig för hur det ska gå när ja behöver bajja! Rädd för att röra mig då de gör rätt så ont o känns obehagligt! Undrar hur lång tid de tar innan ja kan röra mig någorlunda igen? Hade gärna skickat en underbar bild men ja kan inte bifoga bild när ja är här inne i mobilen :( så ni får vänta ett tag till! Vi kommer kanske att få åka hem i slutet på veckan! Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar :) ni är underbara!
    Stort Grattis till ert lilla mirakel! Skönt att allt gick bra! Vi är många här i tråden som väntat spänt på att höra från dig! Ser fram emot bilder sen. Kan säga att längtan efter Minibus i magen inte blir mindre när det kommer små bebbar till världen här hela tiden. 
  • MFJG

Hemma från ultraljudet. Inte en sammarbetsvillig bebis i magen. Han ligger med ansiktet mot min ryggrad. Så vi fick bara bilder på hans stora PUNG! ;) Han ligger alltså redan i startgroparna inför förlossningen. För det är precis så han SKA ligga när han ska ut sen. 

• MFJG
    ondar skrev 2010-11-02 10:00:25 följande:
    åå en pojk Hjärta duktig kille dessutom som ligger rätt, det får han se till o fortsätta med:).

---------------

Jag har 35dagar kvar till BF idag. Helt sjukt vad tiden har gått fort:)
    Undra om dem brukar lägga sig såhär redan nu? Mmm vi visste ju om att det va en liten kille redan och han stoltserade med det! Skrattande

Jösses 35 ynka dagar. Tiden går så SNABBT! 
  • MFJG
    ondar skrev 2010-11-02 10:11:19 följande:
    åå så ni visste, ja se så mkt koll har jag:). Vilken vecka är du i? Vet att min brorsdotter la sig rätt samt fixerade sig tidigt. Nån gång efter v 30 tror jag. Vilket va bra för hon kom i v 36+4 lr nåt sånt

Ja tiden flyger bort :D snart e våra mirakel här:)
    Ehh! Man kan inte ha koll på allt. Jag har själv minne som en guldfisk ;) Jag är i vecka 33+0 idag. Men sen är jag ju omföderska och då brukar väl di små fixera sig senare/precis innan förlossningen! ;) 

Jag har haft en känsla HELA denna graviditeten att bebis kommer komma tidigare än BF.. 
  • MFJG

Ingen vars bebis ligger med huvudet ner och stirrar rakt in i ryggraden? Eller som vet om detta är vanligt?

• MFJG
    Karttikeya skrev 2010-11-02 12:11:10 följande:
    Jag har ingen aning åt vilket "håll" min ligger, bara att jag känner rumpan uppe och huvudet därnere. Har ju en del vaddering och kom mig inte för att fråga BM om ansiktet var innåt eller utåt. Hur "ska" dom ligga? Tungan ute
    Ja vi såg ju det på TUL idag. Dem brukar ligga med huvudet vänt lite åt höger eller vänster. När dem ska födas är det optimalt om dem tittar mot mammans rygg. Så som vår lille minibus gör och jag är nyfiken på om det är fler bebisar här i tråden som ligger så? 
  • MFJG

Halloj!
    Jag hade gärna haft en 11:a jag med. MEN då ska jag gå över tiden minst 11 dagar. Eller knipa som min man tycker att jag ska göra ;) Vi får se vad som händer..

Jag har inte gjort något här hemma. Men börjar inse att man kanske ska börja förbereda så smått. Jag ska börja sortera ut i lådor osv idag hade jag tänkt och imorgon.. 

• MFJG
    linasmama skrev 2010-11-02 18:22:45 följande:
    Har 5 veckor kvar till bf idag  

Jag hade bakterier i urinen idag men hade bara gått en timma sen jag kissade sist så ska dit och lämna nytt urinprov i morgon på morgonen. Ingen äggvita eller så däremot. Vad innebär det när man har bakterier?
    Urinvägsinfektion.
  • MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 18:42:45 följande:
    Har verkligen inge plats i magen längre här har man sådan smärta i hela magen ca navel nivån och över och han bara spänner och håller på vet inte var jag ska ta vägen
    Jag har ingen plats längre

Någon som oxå har så och känner så ?
    Ja det spänner mycket nu. Inte alls skönt när dem gympar därinne nu. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)