• MFJG

December Bebis 2010 :)

Köp en manduca istället ;)

• MFJG

Antonios matdag = amning när han är hungrig..bara jag som helammar och inte börjat med smakisar?

• MFJG

Min äldste son vägde 11160 på 6 månaders..;) lillebror väger 8880g :) en liten kille..

• MFJG
    Mama Jessie skrev 2011-06-11 00:15:44 följande:
    Mfjg: Oj, tung kille:), hur lång var han då?
    70 tror jag..o Antonio är 72 cm lång =)
  • MFJG

Beklagar.... Antonio "kryper" och ställer sig upp mot saker. I soffan ställer han sig uppl själv från sittande! Jag har inte fått min mens tillbaka..på 3 åt har jag haft mens 1 gång...

• MFJG

Hej allihop! Vet att jag är urkass på att skriva och knappt syns till här inne. Men behöver lite av er hjälp. Speciellt ni som fått tillbaka er mens ;)

Jag har inte fått tillbaka min än. Sen 2 veckor tillbaka har jag haft molvärk som kommer och går. Jag har glömt (hur sjukt det nu än låter) hur  mensvärk känns. Det är över 3 år sen jag hade ordentlig mens..Jag ammar fortfarande nästan helt (det går segt med att börja äta riktig mat för lillkillen)...

Molvärk som kommer och går. Mestadels i ryggen. Känns det igen?

Det är kul att komma in här och läsa om alla bebisarnas framfart i utvecklingen. Här hemma har vi en liten kille som kryper och ställer sig upp mot ALLT! Gå vill han nog göra mest av allt.. Bråttom bråttom har han.. 

• MFJG
    Stronza simpatica skrev 2011-07-30 20:26:46 följande:
    Brunt blod igår kväll sen inget och nu igen, hum!!:/
    Jag hade blödningar, rätt rikliga också när jag väntade Antonio. Brunt blod är ju gammalt blod och väldigt vanligt tidigt i graviditeten..

Jag har fortfarande molvärk som kommer och går lite hipp som happ. Skit jobbigt. Hellre att mensen kommer med dunder och brak än detta molandet..

Antonio har så bråttom! Han ska stå mot allt och helst gå hela tiden. Jag förstår inte var bebisen tog vägen? Tror han väger runt 10 kilo nu..

Vi har bilbarnstolsdilemma. Min äldste son är stor. Sitter skit i de flesta bakåtvända. Älskar att åka bil men igår när han fick testa en annan stol (den gamla funkar bara upp till 18 kilo i baksätet och det sa säljaren inte till oss när vi köpte den så nu måste vi köpa ny stol till honom. Han väger redan 17,5 kilo nämligen och är 2,5 år.) så blev han så arg för att han fick sitta med benen böjda. Fast dem kan sitta så och att det inte påverkar säkerheten så tror jag inte det kommer gå för han var SÅÅ arg. Funkar inte att ha honom vrålandes i bilen när vi kör. Airbag fram och den kopplas inte ur då det inte är vår bil. Så nu kan vi inte åka bil inom en snar framtid om vi inte köper en bil (onödigt och dyrt) och om vi inte vänder honom framåt. Men det vill jag verkligen INTE göra.  
  • MFJG

Finns stolar upp till 25 kilo. Minson sitter dåligt i alla. Utom en. Men ska vi ha den i bilen, fl ja då kant vi inte köra bilen..

• MFJG
    Jessika82 skrev 2011-07-31 14:14:11 följande:
    Min 3åring väger 18kg. Ska inte vända honom på bra länge... Ska köpa two wayen snart. Så ska lillen få ta över den andra stolen.
    Det var vår tanke också. Men Wincent sitter värdelöst i twowayen..
  • MFJG

Wincent fick inte plats i multi tech..Hans kropp är för lång så även när man flyttade nackstödet så fick han inte plats..:(

• MFJG
    LillSnurr82 skrev 2011-08-02 21:37:16 följande:
    Tack, ja hon är verkligen min lilla solstråle:) nästan alltid glad! Kan tro hon går inom en snar framtid.. Typ det ända hon kämpar för. Håret bara växer och växer, hårsnoddar och hårspännen gäller annars hänger håret i ögonen som ni ser :)
    Då är din solstråle som min solstråle..Gå är nog högsta önskan på önskelistan just nu ;)
  • MFJG

Åhhhhhh det föds bebisar till höger och vänster i min omgivning och jag blir så bebis sjuk!

• MFJG

Meeen jag har inte ens fått min mens..hur länge ska man vänta till nästa?

• MFJG

Antonio ammar fortf på natten..och på dagen..:) 06.00 Ammar 07.30 gröt 08.30 ammar (sover en timme) 11.30 lunch 12.30 ammar (sover två timmar) 15.30 ammar + frukt 17.00 gröt 18.00 ammar och går och lägger sig Ammar två el tre gånger / natt

Svar på tråden December Bebis 2010 :)