- 

Högskolan Väst, Trollhättan. Jag trivs med både studiesätt och skola. Sen finns det väl för och nackdelar med allt.. I Göteborg har jag hört att dom har mycket mer på engelska, föreläsningar och material osv. I Trollhättan får man snabbt komma ut på praktik. I höst ska vi praktisera först 7 veckor på sjukhus, sedan 3 veckor inom psykiatrin. Det återstår ju dock att se hur länge jag kan gå hihi.Momalicious skrev 2010-07-15 16:21:17 följande:Jadu, nån gång efter bebis. Skolan var supersmart och glömde skicka in mitt slutbetyg till antagningen nu så jag blev struken från allt. Gjorde ju inget eftersom jag ändå inte tänkt påbörja nåt utan mest var intresserad över hur det gick. Ska söka till både trollhättan och gbg när det väl är dags. Vart pluggar du? - 

Ja det är ett ämne i taget, jag tycker också det är bäst att göra så.Momalicious skrev 2010-07-15 16:45:37 följande:Ja, så är det ju med allt. Men hur är studierna upplagda? Pluggar ni flera ämnen och tentar samtidigt eller kör ni plugga ett ämne sen tenta? Det känns som det bästa sättet tycker jag, att gå upp helt i ett ämne och sedan vara färdig med det.
 Så slipper man ha allt i huvudet samtidigt, haha.
                     - 

Till sjuksköterskaMFJG skrev 2010-07-15 16:54:47 följande:Majorima - Vad är det du läser? Läser du på distans?
 Och nej, jag läser inte på distans. Vi har dock sommaruppehåll nu ^^ Börjar igen den 30e augusti. 
                     - 

Jag har inte ens fotat magen ännu.. Tycker bara jag ser fet ut

- 

Hähä. Nu har jag vågat lägga in två bilder. Diggar mina rosa ränder ^^ Har bara gått upp 2 kg, men ser ut som om 10 kg på något sätt lagt sig om magen.
 - 

Vecka 18 idag
 Jobbar 7.30-16.30 idag. Det tar på mina krafter bara att jobba tre dagar i rad. Tur att det inte inträffar så många fler gånger på mitt schema resterande del av sommaren. Nu är det "bara" två veckor kvar till RUL också ^^ Eller ja, igår var det det. Längtaaaaaaaaaaar! - 

Och jag ska köpa en Crescent Comfort eller Crescent Classic ^^
Idag fick jag en jättespark från bebis. Var lite stressad just då pga en incident på jobbet..
Var hos en vårdtagare som vi tar blodsocker på varje morgon. Denne sticker sig själv med en nål som sitter på en plastgrej, vet inte vad dom heter. Man bryter iaf av en del så blottas en nål. När pat stuckit sig så skulle jag slänga nålen åt patienten, eftersom denne inte kommer åt avfallsburken själv. Så jag sträcker mig efter avfallsburken och håller samtidigt fram handen till denne, varpå pat misstolkar mig och släpper nålen i min hand så jag råkar på något sätt sticka mig i pekfingret.. Tilläggas bör att denna patient har Hepatit C.. Så idag har jag varit nere på Östra för att ta blodprov och för att få vaccin.. Risken att jag blivit smittad är i princip obefintlig eftersom nålen inte var blodig, jag hade handskar och att patienten med ganska stor sannolikhet inte smittar eftersom denne går på behandling och inte haft symptom på väääldigt många år (pat blev smittad på 80-talet ungefär). Men visst blir man orolig.. Fick pratat med både en underläkare och överläkare som båda försäkrade mig om att jag inte behöver vara orolig för vare sig mig eller barnet och skulle jag mot förmodan vara smittad finns det behandling och att det överförs via förlossningen har ännu inte rapporterats i något fall. Men som sagt.. Jag tror inte jag är smittad. Men läskigt var det och känns lite fortfarande. Som om man är smutsig..
 - 

Ja, det var inte meningen att jag skulle få den i handen.. Jag bara råkade ha den framme och skulle sträcka mig efter avfallsburken..3 barns mamma84 skrev 2010-07-17 18:34:28 följande:Fy jag vet vad du pratar om men jag gör samma sak som du men jag har med avfalls burken för dessa så pasienten själv får slänga ner.
Jag tar bara fram allt och låter min pasient göra allt på sig själv för det kan den göra.
Hoppas bara du inte gör om detta utan själv låter pasienten själv slänga.
Vi har en gul burk precis på övre hyllan.
Men jag förstår att man får panik det skulle jag oxå få.
Oroar mig inte längre för smittan, men däremot för vaccinet.. Tänk om det skadar barnet? Står på många sidor och i fass att man kan ge det till gravida om smittorisk finns.. Jag får helt enkelt lita på att läkarna noga övervägt.. Står ingenstans om vad som skulle kunna hända heller, bara spekulationer typ här på familjeliv och så. Usch får sluta oroa mig.. - 

Du har inte märkt symptom på uvi? Börjar ju med det för att sedan vandra uppåt. Kan tydligen vara smårt att märka uvi på gravida. Låter inte som något trevligt iaf. Hoppas du får hjälp snabbt.Momalicious skrev 2010-07-18 13:32:03 följande:Jag befarar att jag fått njurbäckeninflammation. På hö sida. Har ont på hö sida på baksidan som strålar både upp och ner, känns som jag har spräckt en äggstock/äggledare och det svider lite när jag kissar. Sån skit! Har dock ingen feber men efter allt jag läst så behöver man inte ha det alternativt så kan det komma efter ett tag.
Gör verkligen dödenont. Blä. Får väl ringa BM imorgon! :(
2 barnsmamma: ska kolla! - 

Som sagt, symptomen kan te sig olika när man är gravid mot när man inte är det. Vi får hoppas att det inte är njurbäckeninflammation, men då undrar man ju vad det är. Känns som mest trolig förklaring.Momalicious skrev 2010-07-18 13:38:49 följande:Det har svidit några gånger när jag kissat men liksom inte ALLS som vid UVI så jag har tänkt att det säkert inte varit nåt. Men jag vet inte, behöver ju inte vara njurbäckeninflammation, hoppas inte det, men med tanke på hur ont det gör så misstänker jag det :(