• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2011-01-26 10:23:29 följande:
    Åh, jag hade skrivit så försvann allt :(

Jag är nere, ledsen o irriterad. Emil mår som jag gör o skriker o han vill snutta hela tiden.. Ju mer han skriker ju mer gråter jag. Sambon o jag bråkar. Det är väl för att jag e så trött. Jag har inte ätit senaste dygnet o har ingen matlust. Jag är påväg att krascha. Eller så har jag kraschat. Jag lkänner att jag förstör Emil, att det inte ska vara jag som tar hand om honom för hos mig mår han inte bra :(
    Stor kram till dig! Har inga råd annat än att jag vet hur du känner.. Den där känslan av att man förstör sitt barn. Jag är säker på att du INTE gör det. Hoppas din dag blir bättre, glöm inte att äta och dricka även om det är skitjobbigt dagar som denna. {#emotions_dlg.flower}
  • lilamy
    AnnaCL skrev 2011-01-25 21:36:17 följande:
    Det känns som om mina öron ska trilla av och huvudvärken dunkar. Idag har Elsa knorrat och stånkat hela dagen. Ingenting funkar förutom att åka i vagnen. Hon brukar inte vara så här på dagarna så jag är inte van. Gud vad trött man blir. Vet inte om hon har ont i magen eller vad som är på tok men hoppas hon blir mer nöjd imorgon.
    Har samma problem. Jag kan inte sova för allt knorrande och stånkande. Jag antar att det kan vara något man äter men orkar inte riktigt utesluta massa grejer ur maten när hon inte vaknar och gråter. 

Jag är nere, ledsen o irriterad. Emil mår som jag gör o skriker o han vill snutta hela tiden.. Ju mer han skriker ju mer gråter jag. Sambon o jag bråkar. Det är väl för att jag e så trött. Jag har inte ätit senaste dygnet o har ingen matlust. Jag är påväg att krascha. Eller så har jag kraschat. Jag lkänner att jag förstör Emil, att det inte ska vara jag som tar hand om honom för hos mig mår han inte bra :(
    Du får inte tänka så att du förstör honom för de gör du inte! Mjölken behöver inte försvinna när man mår dåligt. Jag hade en vecka när jag bara grät pga smärtorna i ryggen och det påverkade inte mjölken. Fast jag försökte tvinga mig att äta de flesta dagarna. Kan du inte iaf få sambon till att fixa mat til dig. Jag hade ingen ork eller lust att hålla på med sånt när jag var mådde dåligt.
  • Karttikeya

Tim har nu helt gått över på nan bifidus ett par dagar, nu kommer det bajs nästan varje gång efter att han ätit och han behöver inte ligga och stånka och stöna i timmar för att något ska hända! Vilken skillnad. Är en mycket mer harmonisk bebis också. Inatt somnade han 23, sov till 03, somnade 4 och sov till 7. Sen somnade vi 8 och sov till 10, mys!

Dock krånglar vi lite vid matningarna ungefär hälften av gångerna.. Han vill ta flaskan men efter ett par sug slutar han svälja och blir jätteledsen. Jag misstänker att han inte är så hungrig när detta händer, så får väl prova att inte mata honom för ofta.. Men svårt att veta när han verkligen är hungrig och när han bara vill ha tröst och närhet.. Eller är det jag som är trög och inte fattar hans signaler.. :/ Hälften av gångerna tar han ju flaskan hur lätt som helst, andra hälften - efter samma signaler vad jag kan se - vill han inte alls. Blir ledsen när han får den och spottar ut och ledsen när jag slutar ge för att han spottar ut den. En hel vetenskap detta med bebis. Glad

• AnnaCL
    lilamy skrev 2011-01-26 10:58:46 följande:
    Har samma problem. Jag kan inte sova för allt knorrande och stånkande. Jag antar att det kan vara något man äter men orkar inte riktigt utesluta massa grejer ur maten när hon inte vaknar och gråter. 

Du får inte tänka så att du förstör honom för de gör du inte! Mjölken behöver inte försvinna när man mår dåligt. Jag hade en vecka när jag bara grät pga smärtorna i ryggen och det påverkade inte mjölken. Fast jag försökte tvinga mig att äta de flesta dagarna. Kan du inte iaf få sambon till att fixa mat til dig. Jag hade ingen ork eller lust att hålla på med sånt när jag var mådde dåligt.
    Precis. Jag har också tänkt tanken på det här med maten men hon är ändå ganska välmående så än så länge avvaktar jag. Hon verkar sova när hon stånkar och grymtar som mest. Funderar om jag ska lägga henne i rummet brevid någon timme eller så. Men jag har inte ritkigt haft samvete för det. Men även om hon är i rummet brevid så vaknar jag om hon gråter.
    Sover era barn i era sovrum?
  • Saliva123

Jennie
    Exakt! Känner mig som oskuld

Ludicius
    Usch! Ta kontakt m BVC o få prata! Lämna honom mer till pappa när det känns som tyngst. Du fixar det m hjälp!

• Trollungarnasmamma
    Ludi: Gumman du måste nog prata med BVC nästa gång du är där så du kan få hjälp, att prata med någon ele nått...inte bra att må så dåligt Men Emil har det bäst hos dej det vet vi alla!! kramar...

Härligt att bebisar börjar bli nöjda, själv jag fått en tjej som är mindre nöjd om kvällarna...vet inte vad det är...gnäller & är lessen ibland mellan 20 & 22 ca....verkar inte ha ont i magen...så jag vet faktiskt inte vad det kan vara....jobbigt är det iaf, det är juh den tiden vi brukar mysa som mest....

Idag har vi 2 års kalas för min lille kille som fyller 2 år!!!! Min lille prins är stor men ändå liten

ska även inviga den nya syskonvagnen tror jag idag, kanon väder juh!! Så en lång promenad till dagis & tillbaka!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • ludicrous

En timmes sömn och några mackor senare är jag iaf på benen. Ska ta ett prat med sambon när han kommer hem, typ vid sju ikväll :( ska se till att jag får sova i natt och nu är Emil iaf lugn o harmonisk, tack o lov!

• LinnV

Jag fick faktiskt sova en hel del i natt, sambon tog första matningen vid 1 och jag de andra två men Johan gick upp när Sixten bara gnällde utan att vara hungrig. Så jag sov väl 5 timmar i sträck vilket jag inte gjort sen Sixten föddes. Det var helt underbart och så kommer vi göra igen när Johan är ledig och under helgerna! 
    Det var välbehövligt för om två timmar tar vi tåget till sthlm och kommer hem på söndag, ska hälsa på min familj först och sen Johans släkt.

Min glada lilla prins <3

• LokesMammi

Köpte en baddrumsvåg igår och BM vägde mig senast i december o då vägde jag 77kg. Man ska väga sig på samma våg men lite svårt o vågen jag köpte visade på 65.5kg igår. Wohoo! Mera, mera, mera! =) Ska till BVC imorgon, sen ska jag ner på stan o luncha med en kompis o då ska jag gå ner, det är ca 5km ner till stan  hemmifrån mig.

Imorse gav vi första ersättningen till Loke. Jag grät. Kände mig misslyckad. Hade ammat sen strax efter tre på morgonen fram till kl sex i omgångar o han blev inte mätt. Har såriga bröstvårtor sen innan o denna sträckamningen gjorde inte saken bättre heller direkt. Han släppte, tog nytt tag, sög, släppte, tog nytt tag, sög osv. AJ!!!! Min sambo hörde min frustation så han sa åt mig o fixa ersättning. GJorde 90ml o han åt hälften med glatt humör. Sen sov han. Fick väcka honom halv två då han fortfarande sov o jag hade sååååå ont i brösten. Ammade ena bröstet, pumpade (utan resultat), väckte honom ammade andra i ca 10 min, pumpade (utan resultat).

Loke 11/1-2011
  • ÄlskarMina

Ni som ger tillägg..hur tillreder ni maten till bebis? 
    Jag vet inte om jag gör det rätt och smidigast eller hur man kan göra?

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)