• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Saliva:
    Kännde mig SUPER oskuld och var tor fast jag var sugen men efter det så kände jag mig våltagen och tvingad till sex.
    Sen efter några dagar hade vi sex igen och då var det skönt
    Men sen har vi inte haft hmm ca 1 vecka nu men det börjar bli dags igen.

Idag trodde jag mensne kom haha men när jag kollade var det värsta vita lotionsbadet i trosan hahaha jösses det bara ran och en stor klump flytning komi trossan hmm ägglossning numistänker jag hade små mens liknade kännsla i magen igår och idag så ägglossningen var idag ..
    Och hmm vi skulle ha sex idag men ja sambon tar ut innanfår bara hålla tummarna att man inte blir gravid.
    Eller skippa sex idag och några dagar fram över.

Elias ja han hade ju 38,8 igår och ja natten var JOBBIG !!
    Jag var som en hönsmamma.
    Han är förskyld också och har massa snör inte så man ser man han drar in och jag blir ju jätte orolig så hade hade kudde och lufte upp hela vaggan så han låg långt upp och högt så han sov sen tillslut.
    Var hos läkaren idag och hon sa så länge bla bla bla så ska jag inte oroa mig bla bla bla ..
    Nu ligger han i sin vagn ute och sover har sovit där ca ca ca 2 timmar ..
    Amadeus har fortfarande feber men det blir inte försvinna alls.

Idag är Elias 6 veckor gammal kille
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 15:13:06 följande:
    Ni som ger tillägg..hur tillreder ni maten till bebis? 
    Jag vet inte om jag gör det rätt och smidigast eller hur man kan göra?

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 
    Jag kokar men när jag inte orkar och har tid som på natten och morgonen så tar jag vatten och pulver och skakar och häller i kopp och lägger in i mickron och ger honom efter jag ammat det jag skall ..
    När vi åkter i väg i bilen för att handla så kokkar jag te vatten häller i + pulver och skakar med handduk för då är det jätte varmt och lägger lock på och lägger i skötväskan och åker i väg då hinner den svalna och håller ca 1 timme

Men nu kommer jag köpa en flaska som håller varmvatten och inte blir kall alls det är en vanlig flaska till ersättning + vällning men det som finns i blir inte kallt utan håller samma värme som jag vill att den ska ha i många timmar ..
    Sambon hittade flaskan på någon sida och berättade för mig att det fanns
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Monmi

Jag kokar vatten i vattenkokaren, häller i flaskan som jag ställer i kallvattenbad. Rör sen i pulvret. Har NAN ersättning. När vi åker iväg någon stans har vi alltid bilen, har tetraersättning då. Värmer i micron på någon mack eller så. Funkar bra för oss.

• Emelle

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 
    Jag tar kall vatten från kranen och värmer i micron till ät temp och sen skakar i pulvret. Kokar alltså inte...
     När vi är i väg har vi tetra vilket hon i värsta fall tar rumstempererad utan gnäll.
    ludicrous skrev 2011-01-26 12:27:40 följande:
    En timmes sömn och några mackor senare är jag iaf på benen. Ska ta ett prat med sambon när han kommer hem, typ vid sju ikväll :( ska se till att jag får sova i natt och nu är Emil iaf lugn o harmonisk, tack o lov!
    Kram till dig! Hoppas du får lite avlastning i kväll
  • Haligh

Min flicka är en ängel på dagarna och ett riktigt surkart på kvällarna; lagom tills pappa kommer hem och vill gosa! Funderar på att prova med ersättning på kväll och natt för det känns som att hon inte blir mätt! Brösten är som tomma skinnpåsar men hon fortsätter och visa att hon är hungrig! Det konstiga är att på dagarna har jag hur mkt mjölk som helst, det bara väller över när hon snuttar - men när hon diar ofta på kvällarna är det som att det tar slut? Sigrid blir 4 veckor i morgon - så mkt som hänt! Hon tittar och är mkt mer vaken, väntar på ett riktigt smile snart

• Momalicious

Jag gör som Emelle, tar kallvatten från kranen och lägger i pulvret, skakar och stoppar in flaskan i micron. Funkar finfint!
    Emelle skrev 2011-01-26 17:05:33 följande:

Idag har jag jobbat på fm och A var med.
    Hon gillar att vara på mammas och pappas jobb...tror ni inte? Flört

hihi sötnos!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag vet inte vad det är med mig, känner mig heldeppig just nu. Tycker bara det känns som att jag inte har tid med något annat än bebisbebisbebis. Vill han inte ha mat så vill han bli buren så det är liksom inte lätt att få gjort nåt på dagarna. Bara en sån sak som att laga mat är fasen omöjligt. Hoppas han slutar vara så "krävande", för det är jättejobbigt. Så får man väl inte känna egentligen men ibland vill man bara få några minuter ensam framför datorn, eller på toaletten, eller när man äter. Men men, det är bara att härda ut (och gnälla av sig lite).

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • ÄlskarMina
    ang. ersättningen: 
    Okidoki...men är det "rätt" att göra så med kallt i micro till ättemp.? Jag tänker på bakterier osv..
    Iofs har vi egen brunn så jag kanske måste göra som jag gör hur eller hur..
    eller tror ni jag kan ha kokat vatten som svalnat och förvara det i kylen och göra som ni, bara värma det  vattnet i micron sen när det behövs? 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)