• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-31 18:30:48 följande:
    Haha, ja jag kan tänka mig det! Längtar efter fler barn men det får vänta några år, har bestämt att jag ska bli färdig ssk innan vi skaffar nästa och jag har inte ens börjat plugga än haha ;)
    Blir kanske ungefär samtidigt som jag skaffar nästa då, för jag vill bli färdig barnmorska Flört Har ett år kvar på sjuksköterskeprogrammet, sen måste man jobba ett år och därefter plugga 1,5 år till.

Att man ens tänker på nästa..

Fin bild på Elliot! Hjärta
  • Karttikeya

Tim har sovit nästan hela dagen sedan 11 i förmiddags, bara vaknat för mat var tredje timma. Varit vaken totalt kanske 1,5 timma + 3 timmar i morse eller så. Ändå kan jag inte stressa av! Nu oroar jag mig för att han är på väg att bli sjuk eller något. Aldrig kan man då slappna av... Han kommer säkert vara vaken hela natten nu haha..

• Momalicious

Majorima: ja, jag vet, egentligen vill jag med vara färdig BM men det kommer ju ta evigheter. Får bli ett barn efter ssk utb och nästa efter jag är helt färdig.

Testar lite med sempers ersättning nu. Får se om han blir gladare av den. Hoppas! Annars köper jag nan ha och babysemp bifidus på onsdag.

• Småstadsbönan
    AnnaCL skrev 2011-01-31 15:37:21 följande:
    Förstår att du längtar. VI tog av skenan idag. Nu har hon bara en mjuk frejkabyxa. Känns så stor skillnad! Extremt mycket mysigare även om det gått bra med skenan. Ska hon ha någon ytterligare behandling efter skenan tas bort?
    Hon skall inte ha någon ytligare behandling vad vi vet. Hon hade en såpas lite glidning så dom övervägde om det var nödvändigt med skena.
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-01-31 21:26:07 följande:
    Majorima: ja, jag vet, egentligen vill jag med vara färdig BM men det kommer ju ta evigheter. Får bli ett barn efter ssk utb och nästa efter jag är helt färdig.

Testar lite med sempers ersättning nu. Får se om han blir gladare av den. Hoppas! Annars köper jag nan ha och babysemp bifidus på onsdag.
    Vill me bli BM! =)
    Loke 11/1-2011
  • delifi2

har skummat igenom lite bara.

Skulle inte heller låta Olivia låta ligga å skrika för att lufta lungorna, mammahjärtat går ju sönder då ju.
    Men som ni andra säger är man på toa så skyndar man sig så fort man kan så att man kan ta upp sitt lill hjärta. När jag jobbade på BB så sa vi till våra mammor att när bebisar gråter så är det något de vill, de kan ju lixom inte prata än så det är deras enda sätt att kommunicera med oss.

Har ni fått några rutiner än?
    Olivia ändrar sina rutiner från dag till dag känns et som, fast ibland kan hon ha kvar domtyp 1 vecka sen så ändrar hon sig igen, man vet aldrig med henne.

Igår var jag å min äldsta dotter på "hälsa& skönhets-mässan" fick en manikyr och blev sminkad, det var så skönt att bara komma iväg. Oliva skötte sig fint tills jag fick manikyr, då blev hon hungrig och gallskrek, typiskt lixom. Men det var en kvinna där som oxå jobbade där som tog upp henne och matade henne, så himla snällt tyckte jag.

• Mysmamma70

Vi var också på mässan, Delifi, fast i fredags

Cornelia sov de fem timmarna vi var där så jag hann med att få healing, behandling av en naprapat, lyssna på en föreläsning och handla lite. Visst var det en härlig mässa!

• ludicrous

Morrn! Igår gick jag o la mig kl 20! Det behövde jag verkligen! Emil sov i sin säng mellan 19-22.30 då det bar matdagd. Sambon spelade tv-spel ( som vanligt) o la sig 2.30, av någon anledning tror han att jag e jätte pratglad o verkligen intresserad ab hur det gick för honom i spelet då. Inte faan bryr väl jag mig om det halv tre pånatten??!! Emil sov till kl 5, så hade inte sambon väckt mig hade jag fått sova typ 6 timmar i streck!! Lagom glad jag e på honom haha!

• mamma smurfen
    delifi2 skrev 2011-01-31 22:32:40 följande:
    har skummat igenom lite bara.

Skulle inte heller låta Olivia låta ligga å skrika för att lufta lungorna, mammahjärtat går ju sönder då ju.
    Men som ni andra säger är man på toa så skyndar man sig så fort man kan så att man kan ta upp sitt lill hjärta. När jag jobbade på BB så sa vi till våra mammor att när bebisar gråter så är det något de vill, de kan ju lixom inte prata än så det är deras enda sätt att kommunicera med oss.

Har ni fått några rutiner än?
    Olivia ändrar sina rutiner från dag till dag känns et som, fast ibland kan hon ha kvar domtyp 1 vecka sen så ändrar hon sig igen, man vet aldrig med henne.

Igår var jag å min äldsta dotter på "hälsa& skönhets-mässan" fick en manikyr och blev sminkad, det var så skönt att bara komma iväg. Oliva skötte sig fint tills jag fick manikyr, då blev hon hungrig och gallskrek, typiskt lixom. Men det var en kvinna där som oxå jobbade där som tog upp henne och matade henne, så himla snällt tyckte jag.
    Här har vi fått någon form av ordning i kaoset*ler*

Ellie sover hela natten numera, från 23 till 7,
    då vaknar hon och vill ha mat å ny blöja.
    Sedan somnar hon om, å sover till 10..mer mat, och 1 till 3 timmars vaken tid.
    Somnar om efter lite mat, å sover en stund, vaknar igen vid 17,
    då sambon kommer hem, får mer mat, å är vaken fram till 22, då är det nattning, å så somna igen vid 23....

Vet inte VAD jag gjort som förtjänat en sådan "snäll" tös, men antar att hon tar igen det senare i livet*S*
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-01-31 19:27:31 följande:

Snygg kille myser i pyjamasen i morse :)
    Sicken fin kille

Hur gick det med Semper ersättningen moma? märkte du någon skillnad tro? 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)