• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Idag har Elliot legat och smilat i mängder! Första gången han gör det för att han är glad! Fick några småleenden på film också! Åh vad härligt det var! :D

• Karttikeya

Gahhh jag måste lära mig slappna av.... Jag menar. Bebisar skriker väl i allmänhet när dom vill något? Jag tror varje gång att det ska urarta till otrötslighet och att han är missnöjd med allt.. När han ligger och sover får jag för mig att han gör det för att slippa vara vaken. Jag blir snart knäpp på mig själv. Aldrig haft så mycket prestationsångest i hela mitt liv, vilket har varit ett stooort problem tidigare med allt jag tar mig för..

Hade förresten sex igår, men känner mig lite korkad i efterhand, tänk om man blir gravid.. Även om vi vill ha fler barn vill jag absolut inte ha det så tätt.. Hatten på hädanefter.. Vi körde avbrutet men ändå, det är ju verkligen inte säkert det heller. Det fick mig åtminstone att slappna av så jag kunde sova haha!

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-02-01 20:56:37 följande:
    Idag har Elliot legat och smilat i mängder! Första gången han gör det för att han är glad! Fick några småleenden på film också! Åh vad härligt det var! :D
    det är så härligt när de ler mot en och verkligen blir riktigt glada, då är det verkigen som all trötthet är som bortblåst.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 20:41:19 följande:
    deli:
    Det jätte jobbigt jag har funderat att ta alla 3 till badhuset med sambon men då har sambon amadeus och jag har ebba och elias i vårtbadhus har vi ju babysitter som man får låna när man ska klä av sg och ta på sig bikini.
    Och så har jag honom i solen där man sätter fast honom och duchar honom och ebba han ju själv.
    Då slipper jag oroa mig att ta amadeus med men han är snäll när det gäller att bada.
    Men man ska se till att dom inte är trötta för då är det jobbigt.
    Hoppas din kväll blir lugnare iaf så du hinner koppla av att dom du var med om idag
    William sitter i sån bugabo eller vad den där stolen heter elelr så sitter han i en Ikeabarnstol som de har där och Olviia ligger i sin lift
    Just nu är det lugnt, ALLA barn i säng och jag ska ta en dusch i lugn och ro
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-02-01 20:56:37 följande:
    Igår flinade elias så fort man sa något så kom det massa leende från honom man blir så glad och lycklig haha men så fort mannen tar honom haha så blir han röd som brandbilen och gråter hahaha

Ska själv ta och spela in hans Joller och hans leende men det är svårt då jag gör med mobilen mannens och han jobbar på dagarna.
    Kanske dags att köpa sig en egnen kamera ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2011-02-01 21:06:43 följande:
    Gahhh jag måste lära mig slappna av.... Jag menar. Bebisar skriker väl i allmänhet när dom vill något? Jag tror varje gång att det ska urarta till otrötslighet och att han är missnöjd med allt.. När han ligger och sover får jag för mig att han gör det för att slippa vara vaken. Jag blir snart knäpp på mig själv. Aldrig haft så mycket prestationsångest i hela mitt liv, vilket har varit ett stooort problem tidigare med allt jag tar mig för..

Hade förresten sex igår, men känner mig lite korkad i efterhand, tänk om man blir gravid.. Även om vi vill ha fler barn vill jag absolut inte ha det så tätt.. Hatten på hädanefter.. Vi körde avbrutet men ändå, det är ju verkligen inte säkert det heller. Det fick mig åtminstone att slappna av så jag kunde sova haha!
    Hade du pratat med BVC om det? Det är enkelt att säga men, slappna av. Bebisar skriker. Skriker dom inte ska man vara orolig. Har du köpt någon sele eller sjal? Ta minst en dag då du släpper allt. verkligen allt. Ingen matlagning, inget städande, ingenting. Spendera dagen till att bara vara med Tim, ligg i sängen hela dagen om det är så. Blunda för hur allt annat är, var bara med honom, titta på hans kroppsspråk, sov med honom på dig och bredvid dig, bara mys.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-02-01 21:06:43 följande:

Ja det flesta gråter om dom vill något men det kan oxå vara lessna över det lilla lilla ''mamma ta upp mig'' ''mamma låt mig snutta på flska eller tutte''

Elias har sina små små kvälla ha är jätte snäll och lätt bebis att ta hand om som alla min 3 men ibland vill ha bara snutta i tutten fast han fått i sig en hel mängd med mat innan
    Och så somnar han plötsligt och man kan lägga ner honom.

Du ska bara föröka se vad han vill inte lätt men du ska inte känna att du är dålig på något sätt alls för det är du inte på 5 öre utan du har en bestämmd kille och våra killar ja som är bestämmda

Utan paraplye här med och ja han tar ut varje gång men vem säger att det inte kan fungera likom.
    Men jag vill inte ha paraply alls min underliv blir irriterad av det och något annat vill jag inte ha och piller få jag inte ta.
    Om jag skulle bli gravid skulle jag GRÅTA rent ut sagt men klarar inte av abort NEJ för mig men då måste man lära sig att ha något men,men ..
    ÄN har jag inte blivit gravid
    MEN  känner hela tiden molvärk men har massa flytningar så hmm något är det ?? kanske ägglossning kanske mensen på G eller gravid ?? Näääh omöjligt !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • linn78

Bra tips att prova sempers istället, ska se om fisen sover längre på det! Det går fortfarande max 2,5 timme mellan målen, vanligast är ca 1,5 h=(

Jag var hos bm på återkontroll idag och vi gick igenom min förlossningsjournal. Jag hoppade över gyn undersökningen eftersom jag känner mej helt som vanligt. 
        Journalen var kul att läsa, det var 3 rader text ; 
    "23:30 Kommer in. Har det jobbigt. Vill ha smärtlindring, helst epidural. Går ej pga öppningsgrad (9cm). Får lustgas. Snabbt förlopp. Usk Annika yttre press x1 pga fosterljud. 00:14 partus. Fin gosse." 

Jösses egentligen! Tur att det var oväder så vi var kvar på sjukhuset annars hade ungen blivit född i bilen!! 45 min på förlossningen...

Vi pratade om preventivmedel också och det min bm rekommenderade var P-ring. Någon som provat det? Hon trodde den skulle vara bra för mej med lägre hormondos än p-piller och dessutom höjde den sexlusten i ca 70% av fallen, p-pillerna har sabbat min sexlust en hel del så jag tyckte att det låter värt att prova. 

• Momalicious

Linn78: wow vilken fl! Jag har testat p-ring och det var hemskt. Blev deppig, gick upp typ fem kilo i vikt och dessutom åkte den lätt ut vid sex och så vill jag minnas. Nä fy! Inget bra för mig iaf. Hormonspiral rek jag. Det är det enda hormonpreparatet jag kan ha! Skitbra!

• Momalicious

Vet inte om det bara var jäkligt tur igår natt eller otur inatt, för det första hade Elliot en kolikperiod hela kvällen igår, mer eller mindre från 20-02. Sambon var pigg så jag fick gå och lägga mig. Sen vaknade Elliot fyra och ville ha mat. Vet inte vad jag ska tro. Tänker använda upp det nan-paketet vi har och sen får vi se. Vill testa nan ha men har inte hittat det hittills.

• ludicrous

:( har knappt sovit, Emil är förkyld o snorar och bökar.. Rosslar i halsen, låter som det e massa slem.. Oroar mig lite för RS :(

Från det att sambon kommer hem och tills han åker på morgonen går jag runt och är irriterad :( jättejobbigt. Vet inte varför men jag bara har den känslan i kroppen. Jävligt irriterad :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)