• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-02-01 18:16:07 följande:
    2barnsmamma - ja, räkningen stämmer, den är i efterskott. Elpriserna sköt i höjden under december, tyvärr...
    Okej för bi brukar få tillbaks pengar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Willes Mamma 08

Åh känns som de va evigheter sen jag va här inne! Men nu har jag läst i kapp, va några sidor,men inte lika mycket som när vi va gravida,hihi !!

Här hemma går de bra med allt än så länge. SKÖNT! Albin är jätte snäll o nöjd bebis! Skriker när han vill ha ny blöja,äta eller gosa
    Vi har hade en babysitter som han satt i men den gillade han inte alls. så vi köpte en annan en babybjörn balance....oh gud va han älskar den, han sitter som en prins o säger inte ett pip,bara sitter där o underhåller sig själv sötisen. Så ett tips om era inte gillar o sitta i babysittern som inte albin gjorde innan.

Han äter fortfarande kl 22:00 på kvällen o sen ca 01:00 o 04:00. Önskar han åtminstone kunde skippa sitt mål kl 01:00. Men e rätt pigg ändå på morgonen,för sen sover han till ca kl 8. Så ja hinner göra mig iordning i sånt innan han vaknar,o sen e de dagis kl halv nio för Wille.

Hur äter era på natten?? Såg nån gav ersättning o sov hela natten

Jo sen tänkte jag pumpa ut lite....men hur gör man sen??
    fryser in det i iskuber?? med en plastpåse över då eller?? Hur länge är hållbarheten på de? och hur värmer man upp de sen?? ger man i flaska då?

Dagarna går så himla fort tycker jag!

♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • ÄlskarMina
    willes mamma: Jag har också tittat på den sittern..ser så skön ut och ett härligt gung i antar jag? Men det svider ju i plånboken..ajaj.
    Sen finns ju de där avancerade (också dyra) fisher price-sitterna med vibrator,gung och musik i. Har funderat på en sån då Arvid älskar när man gungar/studsar och sjunger för honom-åka bil på skumpiga vägar med lite hög musik i är toppen tycker han=sover. 

Har nämligen också en sån där billig "stel" babysitter till honom nu och det går ju inte många minuter innan han skriker-funkar bara när jag dammsuger-då är han tyst eller somnar.

Är det ngn som testat BUMBO-stolarna till ngt barn? som en sån här: http://www.mammashop.se/bumbo-baby-sitter-ljusbla.html 
    Verkar ju väldigt smart!  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-02-01 03:38:18 följande:
    Vi var också på mässan, Delifi, fast i fredags

Cornelia sov de fem timmarna vi var där så jag hann med att få healing, behandling av en naprapat, lyssna på en föreläsning och handla lite. Visst var det en härlig mässa!
    den var superhärlig, men vi kom iväg så sent i söndags,  men nästa år ska vi gå tidigare :)
    Både jag å dottern tyckte de kunde ha lit emer smakprover dock, typ nån gi-mat, lhc-mat osv osv.
    vi smkade raw-food och den var hemsk, fy farao vad det var äckligt
  • ludicrous

Vi försöker få någorlunda rutiner på kvällen iaf =) Emil äter, vi byter blöja och tar på pyjamas och sen somnar han  runt kl 19, då får han ligga  sin säng och sova där fram tills nästa mål, sen hur natten blir är lite olika, men oftast sover han iaf 3-4 timmar nu...
    Ikväll la jag honom i hans säng medan jag gick o nattade Nova, sen gick jag in till honom igen ( han sover i vårt rum) och pussade honom godnatt och började plocka med tvätten, och vips så hade han somnat. Lite ont gör det i mammahjärtat att han inte somnade i min famn.. :(

Hur har ni tänkt kring preventivmedel nu? Vi är så dåliga på det där och har kört avbrutet några gånger.. Men eftersom jag fortfarande har typ sårvätska ibland så borde det vara lugnt :)

Haha såhär i månadskiftet är min egentliga mens-tid, och det märks, shiit vad chokladsugen jag blir! Så har det varit hela graviditeten, men nu efter e det jävligt :(

• delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-02-01 08:23:58 följande:
    Här har vi fått någon form av ordning i kaoset*ler*

Ellie sover hela natten numera, från 23 till 7,
    då vaknar hon och vill ha mat å ny blöja.
    Sedan somnar hon om, å sover till 10..mer mat, och 1 till 3 timmars vaken tid.
    Somnar om efter lite mat, å sover en stund, vaknar igen vid 17,
    då sambon kommer hem, får mer mat, å är vaken fram till 22, då är det nattning, å så somna igen vid 23....

Vet inte VAD jag gjort som förtjänat en sådan "snäll" tös, men antar att hon tar igen det senare i livet*S*
    hur lyckas du få henne att sova så länge??
    lite avis blir jag allt vad skönt för dig, själv försov jag mig idag när jag skul´le hämta dom idag, sov mellan 11-13 och Elliot ska hämtas kl 13.
    Olivia vaknade kl 4.30 och var vaken för det mesta till 11 då vi somande
  • 3 barns mamma84
    Reklam här i dk

Mannen kommer till kassan och säger ''Jag är så trött på att höra henne att skrika och gråta''
    Kvinnan i kassan frågar ''Gråter hon mycket?''
    Mannen svara ''Ja oavbrytet''
    Kvinnan svarar ''Ja det låter som kolik hur gammal är hon?''
    Mannen svara ''21år hon är hemma hos sin pojkvänn''
    Kvinnan svara ''Ja men då är det inte kolik''
  • delifi2
    ludicrous skrev 2011-02-01 20:04:49 följande:
    Vi försöker få någorlunda rutiner på kvällen iaf =) Emil äter, vi byter blöja och tar på pyjamas och sen somnar han  runt kl 19, då får han ligga  sin säng och sova där fram tills nästa mål, sen hur natten blir är lite olika, men oftast sover han iaf 3-4 timmar nu...
    Ikväll la jag honom i hans säng medan jag gick o nattade Nova, sen gick jag in till honom igen ( han sover i vårt rum) och pussade honom godnatt och började plocka med tvätten, och vips så hade han somnat. Lite ont gör det i mammahjärtat att han inte somnade i min famn.. :(

Hur har ni tänkt kring preventivmedel nu? Vi är så dåliga på det där och har kört avbrutet några gånger.. Men eftersom jag fortfarande har typ sårvätska ibland så borde det vara lugnt :)

Haha såhär i månadskiftet är min egentliga mens-tid, och det märks, shiit vad chokladsugen jag blir! Så har det varit hela graviditeten, men nu efter e det jävligt :(
    var försiktig bara, det är avbrutna det kan bli barn av oxå ju.

Här var det länge sen jag hade nåt, vill men jag pallar helt enkelt inte, vill ju inte ligga som en död säl och bara ta emot lixom. Har bara haft 6 en gång sen Olivia föddes

Nån som gått på badhus med 3 små??
    GÖR INTE det är mitt tips, William har sin simning idag och jag hade ingen hjälp så jag matade Olivia först sen så trodde jag hon skulle vara tyst och nöjd men icke, fick springa upp åner från badet och simfröken fick ta WIlliam som inte alls tyckte det var kul att bada idag, han ville springa på botten men idag så hade de höjd botten så harn var inte alls glad, var helt slut efter de 30 min som kändes som timmar.
    Elliot försökte ju så gott han kunde men han har inget tålamod så han kunde inte trösta henne heller eftersom jag inte ville att han skulle ta upp henne där inne.

Här går det inte mer än 4 timmar mellan målen, men nu när hon vaknar nästa gång ska jag ge henne ersättning så hon sover bättre, gjorde hon förra gången jag gav ersättning för kvällen, då sov hon mellan 23.30-4 typ.

Hon har oxå svårt att komma till ro spec på kvällarna men oxå på dagarna.
    Det jag brukar göra är att ha en filt mellan henne och mig när hon somnar i famnen och sen lägga ner henne, då känner hon fortfarande värmen från filten. Funkar iblan å ibland inte.
    William var mycket lättare osm bebis (tror jag iaf) man glömme ju så snabbt.

Om 1 år sitter vi här och beklagar oss för att de snart ksa börja på dagis och att tiden gick så fort då vill man ha tbx bebistiden igen.
  • 3 barns mamma84
    deli:
    Det jätte jobbigt jag har funderat att ta alla 3 till badhuset med sambon men då har sambon amadeus och jag har ebba och elias i vårtbadhus har vi ju babysitter som man får låna när man ska klä av sg och ta på sig bikini.
    Och så har jag honom i solen där man sätter fast honom och duchar honom och ebba han ju själv.
    Då slipper jag oroa mig att ta amadeus med men han är snäll när det gäller att bada.
    Men man ska se till att dom inte är trötta för då är det jobbigt.
    Hoppas din kväll blir lugnare iaf så du hinner koppla av att dom du var med om idag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)