• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

Här är det också utfodring var tredje timme dygnet runt. Ibland kan det gå fyra timmar på natten. Nu är vi tydligen i en ökningsperiod igen och hon vill äta varannan timme på natten...

Igår låg vi i sängen hela dagen och vilade och myste. Mannen kom upp med frukost i sängen

Skönt att kunna vila när nattsömnen blir lidande.

• Lmks0910

dramaqueen84: Varför ska hon få akupunktur om de håller på i 3mån?

Min har börjat sova ganska bra på nätterna nu, somnar  vid 22-23 och sover oftast fram till 4-5 för att äta och sen somna igen. Men det är jobbigt på kvällarna, börjar skrika runt 19  och gör det nästan fram tills han somnar där vid 22. Och det är pga magknip, hör verkligen hur det kurrar och bubblar i magen!

• Anairda
    Mysmamma70 skrev 2011-02-07 07:54:40 följande:
    Här är det också utfodring var tredje timme dygnet runt. Ibland kan det gå fyra timmar på natten. Nu är vi tydligen i en ökningsperiod igen och hon vill äta varannan timme på natten...

Igår låg vi i sängen hela dagen och vilade och myste. Mannen kom upp med frukost i sängen

Skönt att kunna vila när nattsömnen blir lidande.
    Jag ammar inte så jag trodde hon inte vart mätt ökade mängden men det gör ingen skillnad ett litet matvrak jag har!
    Lmks0910 skrev 2011-02-07 08:15:58 följande:
    dramaqueen84: Varför ska hon få akupunktur om de håller på i 3mån?

Min har börjat sova ganska bra på nätterna nu, somnar  vid 22-23 och sover oftast fram till 4-5 för att äta och sen somna igen. Men det är jobbigt på kvällarna, börjar skrika runt 19  och gör det nästan fram tills han somnar där vid 22. Och det är pga magknip, hör verkligen hur det kurrar och bubblar i magen!
    För koliken :) Hon sover så oroligt hela tiden kan inte sova utan att bli väckt av smärtor :(
  • Anairda

jusste 2barnsmamma min var 5320g och 57 cm för en vecka sedan den 15e ska vi iväg o mäta igen o sen blir det läkarkontroll.

Förresten måste fråga BVC om tuberkulosspruta för vi ska utomlands i sommar. Hoppas de ger den tidigare :)

• Lallan

Kikar in och kollar läget lite.

Här har man precis vaknat upp efter en natt med 40 graders feber pga mjölkstockning men nu är det på bättringsvägen igen som tur är. Dom två stora har tid på förskolan och dagis idag, mycket tacksam för det så att jag hinner vila upp mig lite igen.

Jag har haft lite svårt att ta till mig barnen men nu har dom passerat två månader och äntligen börjar det kännas riktigt bra. Dom börjar bli två personligheter och det är lugnare och mer avslappnat hemma nu när vikterna är bra. Nu senast vägde dom 4,4 resp. 4,5 kg och var 55 cm långa.

• Lmks0910

dramaqueen84: ok, vad jobbigt för henne! Hur är det på dagarna? Här får man inte mkt gjort alls, han somnar super bra i famnen hela tiden, men så fort man lägger ifrån sig han så vaknar han och så får man göra samma sak om o om igen :( och när han somnar så är i de 5min sen vakna av magen i ca 2min och sen somna om igen, kan hålla på så hur länge som helst! känner mig så otillräcklig på dagarna, dottern får vänta hela tiden och kan inte göra och hjälpa henne med allt jag vill för att han ska vara i famnen hela tiden :(

• Anairda
    Lmks0910 skrev 2011-02-07 09:31:01 följande:
    dramaqueen84: ok, vad jobbigt för henne! Hur är det på dagarna? Här får man inte mkt gjort alls, han somnar super bra i famnen hela tiden, men så fort man lägger ifrån sig han så vaknar han och så får man göra samma sak om o om igen :( och när han somnar så är i de 5min sen vakna av magen i ca 2min och sen somna om igen, kan hålla på så hur länge som helst! känner mig så otillräcklig på dagarna, dottern får vänta hela tiden och kan inte göra och hjälpa henne med allt jag vill för att han ska vara i famnen hela tiden :(
    jag måste vagga henne i babysittern (har en babybjörn) nästan hela tiden så hon får lite sammanhängande sömn. Hon vägrar somna i famnen och inget annat funkar. Skriket har försvunnit nästan helt men nu är det magen som spökar. Hon bråkar vid maten stånkar gnyr och tar i för kung och fosterland! Hemskt! Sen när hon sover o jag slutar vagga då gnyr hon o ibland kommer det e prutt så blir hon lugn en liten stund. Tycker synd om de små och om oss för jag får inte heller ngt gjort!
  • ludicrous

Det börjar ta nu. Riktigt jobbigt.
    Runt februari varje år har jag en nereperiod. Eller ja, jag blir deprimerad... Jag orkar inte ta mig upp ur sängen och allt känns hopplöst och jag har ångest.. Går omkring i nån dimma. Trodde jag skulle slippa detta året men tji fick jag. Emil skriker o jag gråter. Han äter o efter ett tag börjar han "tramsa" vid bröstet, ligger bara o gapar o gnuggar, tar tag o släpper. Å skriker. Då e jag rädd att jag inte har mat så det räcker, fast det kommer när jag trycker ut. Så får han ont i magen , han stånkar och tar i, har man tur kommer det en prutt, å han gråter o jag känner mig som världens sämsta som inte kan trösta mitt barn. Tillsammans med sömnbrist blir allt ohållbart o jag bara gråter o gråter. Han är världens finaste bebis och är helt underbar när han ligger o ler o tittar på världen runt sig. Men börjar han skrika får jag nästan panik för jag e rädd att jag inte kan trösta honom. Men ibland e jag lugn som en filbunke och tål hur mkt skrik som helst. Han somnar bra på kvällen, sen är det fram till första nattmatningen, oftast runt 1, sen sover inte jag mer för då börjar han stånka o försöka prutta igen.
    I natt ska jag prova att inte ligga ner och amma utan sitta upp även på natten. Det är den enda skillnaden jag kan komma på mellan dag o natt nämligen, att vi ligger ner o han äter, kanske inte spelar nån roll..?
    Dessutom är han snorig nu, har försökt suga med nässug men han blir vansinnig..
    När jag tittar på honom får jag så dåligt samvete för att jag är ledsen :(

Allt detta med sömnbrist, snorig bebis och gråtande mamma tär som fan på förhållandet också :(

• Anairda
    ludicrous skrev 2011-02-07 09:41:20 följande:
    Det börjar ta nu. Riktigt jobbigt.
    Runt februari varje år har jag en nereperiod. Eller ja, jag blir deprimerad... Jag orkar inte ta mig upp ur sängen och allt känns hopplöst och jag har ångest.. Går omkring i nån dimma. Trodde jag skulle slippa detta året men tji fick jag. Emil skriker o jag gråter. Han äter o efter ett tag börjar han "tramsa" vid bröstet, ligger bara o gapar o gnuggar, tar tag o släpper. Å skriker. Då e jag rädd att jag inte har mat så det räcker, fast det kommer när jag trycker ut. Så får han ont i magen , han stånkar och tar i, har man tur kommer det en prutt, å han gråter o jag känner mig som världens sämsta som inte kan trösta mitt barn. Tillsammans med sömnbrist blir allt ohållbart o jag bara gråter o gråter. Han är världens finaste bebis och är helt underbar när han ligger o ler o tittar på världen runt sig. Men börjar han skrika får jag nästan panik för jag e rädd att jag inte kan trösta honom. Men ibland e jag lugn som en filbunke och tål hur mkt skrik som helst. Han somnar bra på kvällen, sen är det fram till första nattmatningen, oftast runt 1, sen sover inte jag mer för då börjar han stånka o försöka prutta igen.
    I natt ska jag prova att inte ligga ner och amma utan sitta upp även på natten. Det är den enda skillnaden jag kan komma på mellan dag o natt nämligen, att vi ligger ner o han äter, kanske inte spelar nån roll..?
    Dessutom är han snorig nu, har försökt suga med nässug men han blir vansinnig..
    När jag tittar på honom får jag så dåligt samvete för att jag är ledsen :(

Allt detta med sömnbrist, snorig bebis och gråtande mamma tär som fan på förhållandet också :(
    usch :( jag vet precis hur det känns! Har en likadan hemma! Tycker så synd om de små som ska lida av magen men de säger det går över :) Så vi får stå ut tror jag även fast det är tufft. Men vi är de bästa mammorna för våra barn! Försök vara stark barnen känner av mammans oro :)
  • ÄlskarMina
    dramaqueen och willes mamma: ni har ju en babybjörn..är de värda sitt pris tycker ni? Vill så gärna att han kan sitta lite i lugn och ro när han är vaken men i sin sitter blir han bara arg. Den är liksom så stel. Har typ en sånhär:
    Babysitter Carlobaby, svart i gruppen LEKSAKER mm / Babysitter hos Köpbarnvagn.se (30025) 

Har hittat Babybjörnen för 1059kr på 2 ställen och undrar om jag ska slå till?
    Baby Björn babysitter Balance i gruppen LEKSAKER mm / Babysitter hos Köpbarnvagn.se (7317680090201r)
    (vad snygg den är!) 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)