• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-02-07 14:31:32 följande:
    Nu ska vi iväg på sån där faderskapsbekräftelse, öh.. :P
    vi med*s*

• LillSnurr82

Tror inte heller att man kan skämma bort små månaders gamla bäbisar. Håller med er andra om att alla bäbisar är olika och behöver olika mycket närhet. Tror därimot att man SKA ge sina barn den närhet och kärlek dom behöver för att då bygga upp en trygghet hos dem..

Min Agnes kan ligga i princip vart som och sova helt ensam på dagarna..Men på kvällen vid 21-23 tiden kommer koliken och då funkar det bara att bäras i mammas eller pappas famn i "kolikgreppet" och gå fram och tillbaka i lägenheten tills hon somnar. Då får det självklart vara så om det är så hon vill ha det just nu. Mamma och pappa kommer i andra hand, det är en självklarhet!

En fråga, Agnes har som sagt kvällskolik. Använder oss av minifom och har höjt mängden droppar då 10 droppar bara gjorde skillnad de 2 första kvällarna.. kan eller ska man köpa sempers droppar också? Kan man ge dessa olika preparat samtidigt??

• Momalicious

Lillsnurr: du kan ge båda samtidigt! Det du ska tänka på att det kan bli värre innan det blir bättre och i vissa fall blir det vara värre. Hoppas de hjälper för Agnes :)

• LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-02-07 14:31:32 följande:
    Nu ska vi iväg på sån där faderskapsbekräftelse, öh.. :P
    Var vi på innan Loke föddes.
    Loke 11/1-2011
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-07 13:19:42 följande:
    Låter som vissa av er har barn som vill bli bärda eller som bara kämpar och är omöjliga att ge mat om dom är hungriga.
    Men har ni tänkt på att man själv som förälder låter barnen göra detta när dom är små ?

Tex jag tar upp honom när han vill ha mat på natten och lägger ner honom efter jag bytt blöja osv och lägger ner honom direkt ner och säger godnatt.
    Där ligger han sen och sover gott.
    Han sitter på sin babysitter eller ligger på sin babygym och jollrar och jag springer inte fram direk jag har ETT ljud från honom det gjorde jag med mina 2 innan och där satta jag sen och vaggade vagnen och hade jobbigt att få dottern att sova jag vågade inte damsuga när hon låg och sov eller jag vågade krappt ha tv på då hon inte skulle vakna till.
    Samma sak var det med sonen med.
    Nu har jag lärt mig jag tar inte upp om han inte vill jag damsuger när han sover jag bär inte omkring honom häller har aldrig bärt honom så att han ska sova utan jag sitter på soffan tttar på tv och har honom hos mig men när jag vill göra något annat lägger jag ner honom på soffan-sambon eller babysittern eller babygymet och gör det jags ka göra.
    Kommer ihåg när sonen var liten när jag skulle göra NR 2 och han ville ha mig hela tiden bara för jag lärde honom vara hos mig hela tiden och gick ha honom i min famn när jag gjorde NR 2 så fort jag la honom på babysittern blev han arg och ville upp.
    med dottern fick jag gå runt med bärsele för att jag bara skulle fixa disken !
    Så nu har jag lättare med elias inte jobbig alls han är bara där SJÄLVKLART gosar jag med honom och håller om honom men jag är inte för mammig alls jag lägger ner honom om jag ska städa eller så och det vet han nog fast han är så liten än ..
    Men jag har massa tid för mig då och han är lugn och snäll

Nu vill jag inget illa men man måste tänka vad man gör nr 1 vet jag man är alltid där nr 2 ja då är man bättre med sig och barnet nr 3 ja då vet man vad man inte ska göra och vad man ska göra.

Ingen av er är dåligt och ni ska inte tänka att ni är dåliga att ni inte räcker till ni är jätte goa föräldrar och ni kan ta hand om era barn.
    Tro mig när jag skrivit detta inlägg kommer jag nog bli påhoppad men jag vet vad jag har gjort fel och nu gör jag rätt för jag vet hur det var innan och jag vet med 100% jag har det mkt bättre nu
    Ligger en del i vad du säger men håller inte med helt och hållet. Jag har burit dom två tidigare väldigt mycket och dom hr varit supernöjda med det. Nu kan jag tyvärr inte bära runt pådom här tvåså mycket som jag skulle vilja pga att jag inte orkar helt enkelt men sörjer den delen en hel del. Hon är dock nöjd och belåten ändå medan han haft problem med magen mm och behöver vara i famnen lite mer.
  • Lallan
    LillSnurr82 skrev 2011-02-07 14:58:26 följande:
    Tror inte heller att man kan skämma bort små månaders gamla bäbisar. Håller med er andra om att alla bäbisar är olika och behöver olika mycket närhet. Tror därimot att man SKA ge sina barn den närhet och kärlek dom behöver för att då bygga upp en trygghet hos dem..

Min Agnes kan ligga i princip vart som och sova helt ensam på dagarna..Men på kvällen vid 21-23 tiden kommer koliken och då funkar det bara att bäras i mammas eller pappas famn i "kolikgreppet" och gå fram och tillbaka i lägenheten tills hon somnar. Då får det självklart vara så om det är så hon vill ha det just nu. Mamma och pappa kommer i andra hand, det är en självklarhet!

En fråga, Agnes har som sagt kvällskolik. Använder oss av minifom och har höjt mängden droppar då 10 droppar bara gjorde skillnad de 2 första kvällarna.. kan eller ska man köpa sempers droppar också? Kan man ge dessa olika preparat samtidigt??
    vi bytte till sempers och dom funkade bättre, fanns visst forskning som tydde på det också. Så skönt att bara behöva komma ihåg 1 gång/dag

Ni som skriver att ni har dom i bärsele hela dan ni har inte funderat på bärsjal istället, avlastar så mycket bättre (beror ju självklart på vad man har för sele eller sjal också)
  • 3 barns mamma84
    Lallan:
    Då vet du vad jag menar jag ville inget illa jag kunde inte förklara det bättre bara.
    Har du fortfarande ont gumman ?

Varför måste ni göra faderskapsbekräftelse ?

Nu är jag hemma och elias sover i vagnen och jag har trötta ben och barnen ritar och mannen ska köpa ägg o mjöl så vi ska äta pankakor idag
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Trollungarnasmamma

Håller med som alla andra, alla barn är olika....

Har 3 barn & alla har varit olika som bebisar & är nu....första kunde inte sova i min säng & hade magknip behövde inte alls mycket närhet men ville sova där det var lugnt, använde napp, ingen favorit snutte....
    andra behövde lite mer närhet, ingen magknip, kunde somna varsom, först napp sen tumme sen inget, ingen snutte...
    nu med tredje behöver mycket närhet, lite magknip ibland, har favorit filt, napp....Man kan inte köra på som man gjort med de barn man har innan för de är alla olika, man får testa sej fram!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Lallan

Det onda är tyvärr kvar och nu verkar febern vara påväg tillbaka, tur att det finns alvedon och hungriga barn.

Jag känner mig mer låst den här gången då jag inte kan bära omkring på dom. Även om den ena nu oftast är nöjd så är jag lite ledsen över att inte ha möjligheten att ge dom den närheten som dom två tidigare men försöker se det som så att dom har varandra istället.

• Trollungarnasmamma
    Lallan skrev 2011-02-07 16:32:53 följande:
    Det onda är tyvärr kvar och nu verkar febern vara påväg tillbaka, tur att det finns alvedon och hungriga barn.

Jag känner mig mer låst den här gången då jag inte kan bära omkring på dom. Även om den ena nu oftast är nöjd så är jag lite ledsen över att inte ha möjligheten att ge dom den närheten som dom två tidigare men försöker se det som så att dom har varandra istället.
    Ja jag kan tänka mej att du känner dej otillräcklig som inte kan ha båda...det gör juh jag som bara har en liten, känner däremot att jag inte har så mycket tid till alla barnen som jag skulle vilja...kämpar ständigt med den känslan att vara otillräcklig...

har du ringt nån ang din mjölkstockning?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)