• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Låter som vissa av er har barn som vill bli bärda eller som bara kämpar och är omöjliga att ge mat om dom är hungriga.
    Men har ni tänkt på att man själv som förälder låter barnen göra detta när dom är små ?

Tex jag tar upp honom när han vill ha mat på natten och lägger ner honom efter jag bytt blöja osv och lägger ner honom direkt ner och säger godnatt.
    Där ligger han sen och sover gott.
    Han sitter på sin babysitter eller ligger på sin babygym och jollrar och jag springer inte fram direk jag har ETT ljud från honom det gjorde jag med mina 2 innan och där satta jag sen och vaggade vagnen och hade jobbigt att få dottern att sova jag vågade inte damsuga när hon låg och sov eller jag vågade krappt ha tv på då hon inte skulle vakna till.
    Samma sak var det med sonen med.
    Nu har jag lärt mig jag tar inte upp om han inte vill jag damsuger när han sover jag bär inte omkring honom häller har aldrig bärt honom så att han ska sova utan jag sitter på soffan tttar på tv och har honom hos mig men när jag vill göra något annat lägger jag ner honom på soffan-sambon eller babysittern eller babygymet och gör det jags ka göra.
    Kommer ihåg när sonen var liten när jag skulle göra NR 2 och han ville ha mig hela tiden bara för jag lärde honom vara hos mig hela tiden och gick ha honom i min famn när jag gjorde NR 2 så fort jag la honom på babysittern blev han arg och ville upp.
    med dottern fick jag gå runt med bärsele för att jag bara skulle fixa disken !
    Så nu har jag lättare med elias inte jobbig alls han är bara där SJÄLVKLART gosar jag med honom och håller om honom men jag är inte för mammig alls jag lägger ner honom om jag ska städa eller så och det vet han nog fast han är så liten än ..
    Men jag har massa tid för mig då och han är lugn och snäll

Nu vill jag inget illa men man måste tänka vad man gör nr 1 vet jag man är alltid där nr 2 ja då är man bättre med sig och barnet nr 3 ja då vet man vad man inte ska göra och vad man ska göra.

Ingen av er är dåligt och ni ska inte tänka att ni är dåliga att ni inte räcker till ni är jätte goa föräldrar och ni kan ta hand om era barn.
    Tro mig när jag skrivit detta inlägg kommer jag nog bli påhoppad men jag vet vad jag har gjort fel och nu gör jag rätt för jag vet hur det var innan och jag vet med 100% jag har det mkt bättre nu
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Karttikeya

Olika bebisar behöver olika mycket närhet. Vad kul för dig att du bara kan lägga honom ifrån dig, men det är inte riktigt lika enkelt som att "bara göra det". Jag försöker ständigt få Tim att vilja ligga mer själv, vissa dagar går det, andra dagar inte alls. Skulle jag bara lägga ifrån mig Tim och låta honom ligga skulle han nog skrika tills han tuppade av och vad tjänar jag på det? Tror knappast han "lär" sig något av det heller, annat än att han aldrig får sina behov tillfredställda. Och nu säger jag inte att Elias inte får det, för han behöver inte bli buren. Men min bebis behöver det och jag skulle aldrig få för mig att neka honom den närheten, jag kommer i andra hand!!

• Karttikeya

Dessutom, har bebisar magknip och är oroliga är det inte lätt. Visst, detta är mitt första barn, men hade han inte haft magknip tror sjutton att han hade varit nöjdare med livet då.. Jag skuldbelägger inte mig själv för hans behov av närhet och vägrar tro på att det kan "skämma bort" honom på något sätt..

• Anairda
    Karttikeya skrev 2011-02-07 13:26:18 följande:

Olika bebisar behöver olika mycket närhet. Vad kul för dig att du bara kan lägga honom ifrån dig, men det är inte riktigt lika enkelt som att "bara göra det". Jag försöker ständigt få Tim att vilja ligga mer själv, vissa dagar går det, andra dagar inte alls. Skulle jag bara lägga ifrån mig Tim och låta honom ligga skulle han nog skrika tills han tuppade av och vad tjänar jag på det? Tror knappast han "lär" sig något av det heller, annat än att han aldrig får sina behov tillfredställda. Och nu säger jag inte att Elias inte får det, för han behöver inte bli buren. Men min bebis behöver det och jag skulle aldrig få för mig att neka honom den närheten, jag kommer i andra hand!!

Håller med dig där dessutom är det svårt med kolikbarn eller barn som har magont att styra in de på saker. De har inga rutiner och de behöver närhet och det eviga guppandet för att avleda taknarna fråg magontet :) Min lilla är likadan hon har oftast inte ont på kvällen/natten mest morgon och em.
  • Lmks0910
    Karttikeya skrev 2011-02-07 13:26:18 följande:

håller också med! Kunde inte skrivit det bättre själv! Hade han varit lugn hade han kunnat få ligga överallt om han kunnat. Men nu skriker han mestadels när han har magknip, och då KAN jag bara inte låta han ligga där och skrika!
  • 3 barns mamma84

ni med kolik jag har inte sagt att jag gör rätt ni gör fel kolik måste man ta hand om och ja alla barn är olika.
    jag sa bara jag har lärt mig nu med elias jag hade JÄTTE jobbigt med ebba o didos.
    ni ska inte bli arg
    självklart tar jag upp elias för närhet just nu ligger han på min arm och jag ammar honom (kärlek)

• 3 barns mamma84

Typist idag hade jag bvc kl 09.30 o missade skit oxå.. ulla ringde och jag fck en ny tid då hon skulle komma på på ons kl 13.00 hihi

• Mama Jessie

Alla barn är ju olika, vissa är "lätta" och vissa kräver väl lite mer. Jag tror ju inte man kan börja "uppfostra" månadsgamla bebisar utan man ska ge dom den närhet dom vill ha och lära dom att man alltid finns där för dom så dom känner trygghet.

2barnsmamma: Antagligen har ju dina barn haft olika personligheter och du har säkert tagit hand om dom på bästa sätt och Elias trivs med att sitta själv och studera men det betyder ju inte att man kan göra så med alla bebisar.

Jag tycker det är jätteskönt att Anton kan sitta i babysittern långa stunder och leka och titta på vad jag gör osv. Han somnar även själv i sin säng på kvällen. Men efter 5 på morgonen börjar han få det jobbigt och vaknar och gnyr hela tiden och då är det enda som funkar att får ligga på mage på mig och sova så då får det bli så även om jag själv sover dåligt på rygg. Tror och hoppas det blir bättre och går över av sig själv med tiden.

Anton 101201
  • Momalicious

Jag har också en bebis som kräver i princip konstant närhet. Ibland kan han ligga själv en liten stund men oftast inte. Tror inte att dom kan få "för mycket" närhet utan tror mest det är lite besvärligt för oss som blir rätt låsta. Tack Gud för bärselen, annars hade jag inte kunnat göra nåt.

Elliots magont är värst på kvällen. Börjar olika tider varje dag men mellan 20-22 brukar det börja och hålla på ett par-tre timmar. Sen brukar han sova jättebra hela natten och är lugn men rätt klängig under dagarna.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)