Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Halloj halloj!

5 dagar kvar till UL

nu ligger jag & dottern i soffan & vilar medan lillebror sover...sen ska vi ner på stan & dona lite. Bebis i magen är vaken känner jag

Jag var ensamstående med mina barn. Man fixar det, kommer man in i rutiner osv så är det ingen fara....

Det är bra att ni går in med positiv inställning till att ni ska vara vänner med pappan osv.  det är det bästa. jag & pappan kommer rätt bra överens, men sen vi flyttade har det blivit lite sämre. Även sen jag träffade min sambo har det blivit sämre....de drar inte jämt alls.

Men det man ska göra är att tänka på barnens bästa och kompromissa.

Nu är jag jätte glad att ha sambon vid min sida & att vara två om detta lilla liv!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-30 15:14:35 följande:
    Nja vi uttalar det Neemi typ...Inte så att o:et låter. Gilalr det stavningen bättre bara!
    Okej, men då är det samma namn men med olika stavningar
    Här på FL har det varit postivit, men på jobbet negativt...
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-30 16:12:04 följande:

Hej flickor alla på smällen jag var på Inskrivning hos barnmorskan igår och gick lyssna på hjärtat fan vad underbart !!!!!!!
    Hon kände till och med på livmodern och hur stor den var den var ända upp till naveln när den igentligen ska vara under naveln ca 6cm under typ.. men jag hade som en på 20 veckors då livmodern är till naveln men det var helt normalt för mig hon sa bara att edt kunde bero på att jag väntar tredje barnet eller att denna barnet OXÅ kommer bli ett stort barn så nu får vi se..

Det var prat om planeradsnitt och igångsättning..
    Igångsättningen skulle jag få ta redan 1 månad innan Bf datum alltså någon gång i Nov månad om jag skulle ta snitt skulle jag ta ca samma där med pågrund av ett stort barn..
    Men jag vet inte vad jag vill jag sa till henne att jag vill nog inte bli igångsatt jag vill gå över tiden om jag går över och få snitt då.
    Men vi får se

Någon gång på Lördag ska vi åka till sjukhuset där jag ska föda och vi ska hälsa på
    Sen har man oxå öppna tider på onsdagar där man kommer till sjukhuset men som förlossings övningar

Nästa barnmorska tid har jag 12/10 i OKT ja det var igår 29/6 och nästa är 12/10 det är INTE många bm tider man har här i danmark..
    Sen var allt bra hjärtat slog fint blodtryck och inga äggvitor eller diabetes häller

Skönt att allt var bra iaf
    Karttikeya skrev 2010-06-30 16:57:22 följande:
    Hej på er... Uuuurk nu har man kommit igång med sommarjobbet och det är en ren plåga! Trivs jättebra och det är inte så "jobbigt", men jag blir sååå trött om kvällarna.. Jobbat måndag-tisdag-onsdag och ska jobba fredag-lördag-söndag. Tur man är ledig i morgon i alla fall, då ska jag passa på att göra INGENTING ALLS! ^^

Puss på er!
    Ja fyyy, ta det riktigt lugnt imorgon!!!
    TheUnknown skrev 2010-06-30 20:31:19 följande:
    Jag fick datumet 1/1 2011 när vi var på UL, men tror inte den kommer då, men jag stannar kvari denna tråd ändå faktiskt =)

Kul födelsedatum.. 110101 ;D
    hahha oj då
    Klart du ska!!!

nu kikade inte kön??
    Emelle skrev 2010-06-30 21:39:59 följande:
    Ja det blir mitt fjärde
    Karttikeya skrev 2010-06-30 16:57:22 följande:
    Hej på er... Uuuurk nu har man kommit igång med sommarjobbet och det är en ren plåga! Trivs jättebra och det är inte så "jobbigt", men jag blir sååå trött om kvällarna.. Jobbat måndag-tisdag-onsdag och ska jobba fredag-lördag-söndag. Tur man är ledig i morgon i alla fall, då ska jag passa på att göra INGENTING ALLS! ^^

Puss på er!
    Usch! Håller med om att det är en plåga att jobba just nu. HAr jobbat 7 dagar i rad och har en dag kvar innan vi tar långhelg! Längtar såå till semester v29!Håller tummar för att allt kommer gå bra och att vi går hösten gravida tillsammans! Kram
    Det syns juh fan inte att du fött 3 barn innan, hur håller du dej i fom, blev grymt avis så såg jag ut typ innan Nova & precis innan Elliot låg i magen....men nu verkar det rätt kört!
    MalakiW skrev 2010-06-30 19:51:27 följande:
    Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!
    Ooooooo vad kul  ele ja inte att opereras kanske men att du snart kan bli gravid igen & för att vara det med!!!
    kraaamar
  • Trollungarnasmamma

Jag är med lite nojjig nu, blir alltid det innan kontroller & så....ska på UL på tisdag & är rädd att bebis inte mår bra ele lever. Fast lever gör den nog, för jag fortsätter att rasa upp i vikt Förvånad 10 kg nu :s

Ska snart iväg & jobba, ska lämna barnen hos min syster på vägen...nu börjar vädret ordna upp sej & då ska man jobba :s men men så e de!!!

Ja vad har hänt med forumet

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-07-02 19:17:01 följande:
    Ååå vilken härlig dag. Är ledig i 3 dagar nu och har bara 8 dagar kvar till semester!!
    Har varit på stranden hela dagen och i morgon ska vi åka till min mamma och sova där oh tidigt på Söndag åker vi tillsammans med henne och min syster + sambo över till Öland!! Ska bli såå härligt!!Jag har köpt tre bodys. Bara för att det bara fanns dom kvar och vi så gärna ville ha dom...Annars vågar inte jag heller av samma anledning som du. Men efter RUL ska vi shoppa loss bestämde vi igår. Bestämde oss för vagn med...ska bara provdra EN ggn till inann vi beställer
    Hej alla jag är kvar i tråden men är så trött å mår skit dåligt så jag läser bara vad ni skriver...

Jag va hos läkarn igår å kollade mitt blodtryck.. Oj oj oj vad de har sjunkit.. Låg på 110/60 å nu ligger jag på 91/59. Konstigt att man mår dåligt å klarar knappt att va uppe å röra på sig för man inte ska svimma titt som tätt..

Jag har fått en kraftig foglossning kan knappt gå längre så de tar mig 20 min att gå ner till sonens dagis när de bara tar ca 3 min dit.

Nån som vet vart man kan köpa bäckenbälte nånstans?? Har inte lust att lägga ut 400 kr för ett bälte.
    www.gulare.com/shopÅå jag känner igen mig. Jag har också börjat nojja igen. Fan!! Känner att livmodern växt men känner mig inte gravid annars och känner inget från bebis. 18 dagar kvar till RUL. Lååångt dit ju!
    Det syns juh fan inte att du fött 3 barn innan, hur håller du dej i fom, blev grymt avis så såg jag ut typ innan Nova & precis innan Elliot låg i magen....men nu verkar det rätt kört!
    Jag har nog haft tur. Tränar ingenting förutom promenader...
    Men sen har jag varit ung när jag fått barnen och alltid varit smal osv. men har som sagt haft tur genom att slippa bristningar och snabbt gåt ner till min normal vikt efter förlossningen. Den här ggn är jag inte lika säker på att turen håller i sig...men vi får väl se! Men tack så jättemycket för komplimangen. Själv känner jag mig tjock och grymt osexig för till fället... Grattis till bebis och välkommen hit!
    Ne jag tränar ingenting heller förutom vardagsmotion & jag var rätt ung med osv & smal som bara den, har ej fått bristningar heller Men inte riktigt lika tur med figuren som dej
    Ja jag känner mej med osexig & svullen, hur kommer jag se ut om ett tag ????
     Men men, så e de
  • Trollungarnasmamma

God kväll alla!!!

har ni överlevt värmen ihelgen?
    Det har jag Fast knappt min sambo, hans knäskål hoppade ur led igår så vi fick tillbringa vår lördagskväll där inne :s, inget vidare...så jag får göra mycket nu, men han försöker faktiskt så gott han kan, har nästan blivit arg på honom för att han inte ligger still!!!

Idag har jag inte kännt av bebis är det normalt ibörjan? e skit nojjig att de ska säga på tisdag att vår bebis inte lever Vet inte vad jag ska ta mej till om så är fallet....usch....

Har någon haft problem med hemorrojder? Jag har aldrig haft det innan, men nu misstänker jag & sambon att jag fått de :s känns inte så¨kul....ikväll tycker jag även mina fötter känns lite svullna...

Idag har vi iaf köpt en fin ny vit spjälsäng på IKEA. ¨På Rean.

v17+6 idag & dax att ta kort....

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-07-04 23:33:45 följande:
    ja trots jobb så överlevde jag=) nu 2 dagar ledigt...blir på stranden,så hoppas vädret håller i sig=)
    Ne men i början är det inte alltid man känner bebis varje dag så här tidigt,det är väl mer efter en viss vecka och när man börjat känna rejäla sparkar som man ska känna varje dag...nån gång under 1 dygn sägs de ju. bebisen ligger ju för de mesta o sover

e hård i magen jag... så misstänker att jag snart får de om de ska hålla på så där,fick de me min första son,så får de säkert igen.
    Ah så mys=)
    ja att ta kort glömmer ja nästa varje vecka,veckorna går sååå himla fort!brukar me ta +6 för de mesta=)
    Vädret skulle hålla i sej Blir med stranden imorgon, för sen jobbar jag resten av veckan tyvärr.

Ja du har säkert rätt....blir bara sån innan UL.....
    Fick du nått för det, hade du mycket besvär? Jag kikade runt lite & det kan även vara bölder & fistlar pga min tarmsjukdom :s inte nått najs....

jag försöker ta kort varannan vecka iaf & nu ligger de uppe hänt endel!!!
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-07-04 23:36:30 följande:
    ne menar +4...vimsade till de lite där som vanligt
    hahahah blir så med jobb & denna värme
  • Trollungarnasmamma

Hej alla!!

Vill bara skriva att vi var på RUL idag innan jag går & lägger mej, jobbar denna veckan & har sovit dåligt pga jäkla hemorrojder,men salvan hjälper tack & lov....

Iaf så var allt bra på RUL: foten var 2,9cm (efter pappa), vikt 290g, bra hull, BF6/12 (tidigare 5/12), & jag fick känslan av att vi får en liten kille , moderkakan ligger i bakvägg & igår tror jag tom att jag kände bebis utanpå magen , känner den oftare & oftare nu, så MYS Hjärta

Hon var jätte duktig som förklarade allt & mätte allt hon kom åt "han" ville först inte visa sitt lilla underbara hjärta ordentligt men tillslut så när hon sa till " honom" på skarpen

HIhihi ville bara berätta detta underbara!!

skriver mer imorgon om tid finns!!

kraaam

Svar på tråden December Bebis 2010 :)