Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Hum...jag fick svamp (märkte de inte själv)utan upptäcktes av en läkare när hon undersökte mig då jag väntade min son... fick köpa pevaryl vagiatorer,då va de inte tal om att de kunde bara farligt? va i v 12 då:-0 ja man blir då verkligen inte klokare av alla råd,hehe!!

• MajMamman08

Hur ska ni göra sen när de e dax för alla BM besök??

Min sambo ska följa med på vårt första inskrivningsamtal,men sen vet i katten om jag släpar med honom på alla besöken,men sonen så va han med på alla besök!!

Men nu känns de mer som att de e viktigare om vi tex ska göra vul,lyssna hjärtljuden,prata förlossning m,m!{#lang_emotions_gravid}

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-26 19:01:44 följande:
    Eftersom det är vårt första gemensamma barn så kommer vi gå på alla besöken tillsammans. Både mer och mindre viktiga. Men min andra barn har jag mest gått själv. Varit två bara vid RUL osv.
    ja ok Hur va de o gå själv?? Ingen som frågade o så där,känns som om alla har me sina killar annars jue!
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-04-26 19:30:00 följande:
    jag ska på VUL i morgon! Är både förväntansfull och rädd! Tänk om det inte är någon där längre! Jag har ju haft lite bruna flytningar fram och tillbaka och igår var det lite brunare igen (efter ngra dagars uppehåll) så då ringde jag idag. Känns både bra och dålig som sagt. Tänk om man varit sken gravid  i 8+1 veckor!!
    Ja med,e skit nervös!!! Men hoppas de går bra Jag är i 7+2 i morron!
    Minifer skrev 2010-04-26 19:31:58 följande:
    Min man kommer nog bara vara med på ett par av ultraljuden. Han var med på massa besök sist, och oftast kollar de ju bara blodtryck och mäter magen och tar vikt. Apropå det, hur är det nu, har mannen rätt att vara ledig från jobbet med ersättning för besök hos BM eller måste han ta ledigt liksom?Jag kommer däremot ha med mig sonen på alla besök, så helt ensam blir jag inte :)
    Ah ja sonen får me följa med om ja inte kan ordna barnvakt,men blir nog de mer "viktigare" besöken som UL m,m jag fixar barnvakt,annars får man följa med!!

Inte en aning faktikst om de har rätt att vara lediga?? Förra gången tajmade vi in besöken efter kl 16 varje gång så sambon skulle kunna följa med! Även nu vid inskrivingen ska vi ha besöket kl 16.
  • MajMamman08

Urk{#lang_emotions_throwup} Mår så illa nu igen! Efter magsjukan i går så mådde jag mycket bättre i morse o i förmiddags så jag ringde jobbet o sa att jag kom i morron!
    Nu ångrar jag mig....mår så fruktansvärt illa o  helt körd i magen!!Så där må illa ont!
    undrar om de e magsjukan som spökar o tänker börja om igen el om de e gravid måilla???
    Orkar inte må mer illa nu...buuuuhhhh!! *tycker synd om mig själv*

• MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-04-26 19:45:37 följande:
    Mannen har rätt att vara med på besöken =) Rätt att gå ifrån jobbet alltså =)Jag pratade med min sambo idag om det där, ska till MVC o boka tid till första samtalet imorgon och ska försöka få ett VUL oxå. Han sa att han vill vara med på UL men inte på föräldragrupp. Han har ett krångligt jobb att vara borta någon timme ifrån bara, och kan ju inte ta ledigt bara för att vara med på en vanlig kontroll :(
    Får de nåe ersättning dåe?? el bara rätt o vara borta,men ändå behöva jobba in sin tid sen??
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-26 19:49:57 följande:
    tycker också synd om dig, uscha! =(
    Tack gumman
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-04-26 19:52:09 följande:
    Jag är i 8+2 i morgon! Jag har fått VUL nu eftersom jag haft bruna flytningar (i olika kulörer) sen i torsdags och börjar bli orolig. Ena stunden tänker jag att allt är lugnt och att det är bara mina slemhinnor samt att jag skulle haft mens den här helgen om jag inte varit gravid. Nästa tänker jag att det är kört.  Fast i morgon vid den här tiden vet vi! Argh!! Håller tummarna för oss!
    Usch ja!! Hoppas inte de e nåe fara utan bara bebis som spökar lite Håller tummar o tår!!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-26 20:08:25 följande:
    Nej det är aldrig någon som frågat. Aldrig någonsin. Min BM har ju iof vetat att min fd jobbade borta hela veckorna, men det har aldrig varit något med det.På föräldragrupperna har jag också varit ensam, men det tänker jag inte vara den här ggn.Vi ska vara som det är en första bebis, för det är det ju för oss gemensamt
    Ja på föräldagruppen tänker jag då inte vara själv på,hihi! Då får sambon följa med. Tänker gå i varje fall,många som inte verkar gå bara för de väntar syskon. Men jag hoppas de finns några som man kan lära känna o umgås med sen när man ska bara mammaledig

MalakiW skrev 2010-04-26 20:05:11 följande:
    mm lite jobbigt är det allt.. sen allt man googlar fram och det man läser på FL gör ju inte saken lättare.. Kvinnokliniken och ens egna BM säger också olika saker! När jag pratade med BM om detta innan jag ringde till Kvinnoklinken sa jag att jag skulle haft mens denna vecka om jag inte varit gravid. BM sa då att det verkligen inte har ngn betydelse och att det är onormalt att ha färgade flytningar när man är gravid. Hon klämde också till med "ni läser så mkt". Gissa om man inte blev lugnad direkt...När jag sen ringde Kvinnokliniken och sa samma sak sa hon: ja det stämmer att det kan komma lite färgade flytningar vid den tidpunkt när du har mens, kroppen är lite märklig och har ibland inte fattat att du är gravid. Det kan också vara känsliga slemhinnor. Snacka om olika besked! Man känner sig helt rättslös när sk proffs säger olika saker om samma saker hela tiden! Vi får verkligen hoppas på livliga och busiga små liv som bara vill "skoja" lite.. När på dagen ska du göra VUL, så kan jag tänka extra mycket och hålla tummarna då. Jag ska kl. 15.15.
    kl 11:30 i morron ska ja göra de.....gaaah ja tänk lite extra o håll tummarna söta du Ska tänka på dig med{#lang_emotions_flower}
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-04-26 20:23:58 följande:
    Får man gå på föräldragrupper när man är omföderska? Jag har fattat det som att det bara är första barnet man gör det med.. Men jaa. jag får ju sitta där själv :(  Vi kanske hamnar i samma då Emelle ;)
    Ja där jag bor får man gå på föräldragrupp om man är omföderska Fick de i varje fallen som va de när jag väntade min första,och då hade de både 2 och 5 barn sen innan
Svar på tråden December Bebis 2010 :)