Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-05-02 21:50:34 följande:
    Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut. Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)Nae, det var allt från mig.MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! Dags fär sen (!) middag nu.
    E helt chockad,jag  har inte alls fettigt o e finnig som jag var med sonen och förra grav som slutade i MF! Finnarna dök upp direkt i hela fejjan! ok jag har finnar nu med,men det har jag alltid då och då! Men då såg jag ut som en prickigkorv,ahha!!
    Så jag tror på tjej denna gången då jag har lite annorlunda symptom mot förra grav
  • MajMamman08

Hur går det för alla som ska göra VUL idag???

• MajMamman08
    Emelle: Grattis {#lang_emotions_gravid} underbart!!! Åh fick ni med er bilder hem....de vill jag med nästa gång om allt går bra Jag vågade inte fråga,hihi!!! Kanske kan fråga efter dem med nästa gång,de sparas ju i jounalen!
    Blev du fram el tillbaka flyttad något?? Hur stor va bebisen??

Linn78: Grattis {#lang_emotions_gravid} härligt,kanske de lille gömmer sig därinne,men 1 e inte helt fel de heller

Åhhh nu önskar jag bara veckan kunde gå liiiite fortare så jag får göra de nya VUL nästa tisdag! Då ska minsann allt se toppen ut
  • MajMamman08
    ensammamma skrev 2010-05-03 18:39:31 följande:
    Grattis alla...Jag själv har varit borta ett tag å jag har legat å kräckts hela helgen. Idag va jag vid läkarn å ska va säng iggandes veckan ut så jag får inte jobba....
    Usch då,hemskt,lider med dig
  • MajMamman08
    s89 skrev 2010-05-03 17:51:44 följande:
    Åååh grattis!! Underbart. Vet hur den känslan är. Fick själv se ett tickande hjärta idag..
    Grattis Blev du tillbaka flyttad el något?? Vilken vecka va du i?? Den du trodde?
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-03 19:56:29 följande:
    oj nu blev ja orolig!! Enligt henne så va ja i v 6+4 och bebis 7mm. Gud tänk om de inte va bra dåe?? varför va den så liten??? kanske inte mätte riktigt? va ju svårt sa hon när de va så små!!! hjälp!!!!

Och om jag skulle va i v 6+4 stämmer inte då jag hade ÄL.  är så förvirrad!!! visst några dagar hit i dit,men man blir ju nojjig!!!
  • MajMamman08

fan tänk om man har en ofostrig graviditet????? allt ser bra ut nu,men sen inte??? bebis utvecklar sig inte mer??? Fan nu blev ja ju så nojjig så ja inte vet vart ja ska ta vägen,då VUL:et inte stämmer med då jag hade ÄL,skiljer lixom en hel vecka...nono då e de nåe som inte stämmer!

• MajMamman08
    Stoce skrev 2010-05-03 20:16:23 följande:
    Exakt så var det för mig, men hjärtat slog då jag var tillbaka en vecka senare. Gyn förklarade det med att det tar olika tid för ägget att fastna och att det varierar en del i början då det är svårt att mäta de små liven. Med mitt missfall så hade jag mest troligt en ofostrig graviditet, men har läst att det är väldigt ovanligt. Då såg vi aldrig någon fostersäck heller... allt blir moderkaka. Har ni sett en fostersäck så ska det nog inte vara någon fara alls. Hoppas detta lugnade dig, kram!
    ja,jag måste räkna på detta lite noggrannare,blir som sagt tokig! men skönt att de inte stämmer för flera....o hoppas på att de e normalt=) HOn sa ju allt såg fint ut....
  • MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-05-03 20:46:34 följande:
    Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
    Oj vilken resa du varit med om idag!!! Gud sån tur de gick år de rätta hållet o allt löste sig!! Och härligt o se bebisen=) Såg man mycket i v9 på ett UL?? Men jobbigt med sprutorna,hur länge ska du ta dem??
    Grattis igen
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-03 21:04:12 följande:
    Ja men min var ju alltså 1½ mm större än din då och jag är då 2 dagar efter vad du var då så det är väl helt bra el? Dom växer ju fort nu de här veckorna.Vet du exakt när du hade din ÄL? Jag vet ju precis eftersom vi testade med ÄL stickor och då kan vi gå exakt efter det som läkaen sa. Sen spealr det ju roll på x antal dagar iallafall då man aldrig kan veta hur lång tid det tar för ägget att fästa. Därför kunde hon ju inte säga exakt ännu om jag är mer 6+3 än 6+6 som jag är enligt ÄL för det är så svårt att se precis när det handlar om så små mått. I v 13 sa hon att det är det mest exakta. Lättare att se exakt då än vid RUL.Hur mycket skiljer det från vad du trodde och det läkaren mätte, är det mer än en vecka?
    ja men min borde ju vara större än din då om du e 2 dagar efter mig?? åhh tänk om den inte utvecklas nu där inne!! ja jag vet att jag hade äl den 21 mars,testade med äl stickor för o se så äl kom igång efter MF,men trodde inte man kunde bli gravid så snabbt efter och direkt utan mens emellan!
    ska du göra något mer VUL/UL innan RUL?? då vill jag göra ett i v 13 för o se igen om man ser bätte dåe!!
    ska ju tillbaka igen nästa vecka för o kolla upp den där dumma vätskan med!! kanske har nått med den o göra trots allt
    de skiljer 5 dagar från de dr sa o de jag räknar på från min ÄL:
Svar på tråden December Bebis 2010 :)