TheUnknown skrev 2010-05-06 08:07:30 följande:
Hej alla "tjockisar" (inte än va?) Var på kuratorsamtal och VUL i tisdags. Det var tydligen för tidigt föratt se något mer än hinnsäck på VUL och läkaren jag hade var så otrevlig :( Men jag fick en ny tid och ska kolla på måndag igen. Hoppas att få se något då.Mitt illamående har avtagit :S och jag är i v 6+0 idag! Det har gått lite upp och ner hela tiden, några dagar med illamående, andra utan. Däremot har jag börjat svälla upp på kvällarna! Magen blir hård och uppsvälld och gasig ;P Inte så rockigt kanske ;)Annars syns det inget, var rädd att det skulle synas tidigt denna gång när det är andra barnet, men det verkar inte så, även om jag känner att jag inte kan dra in magen lika bra längre, och på jobbet känns det som att det syns så jag går och drar i kläderna hela tiden :P
Jag gjorde VUL 6+4 och då syntes de jätte tydligt att de va en liten minis där inne vars hjärta tickade fort fort

Så du kommer ju se på måndag

litenskatt skrev 2010-05-06 09:10:28 följande:
Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det? "Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse."
www.minbebis.com/kub-test.htmlHärligt med insrkivning ,jag va i går

Jag ska inte göra KUB men NUPP för man får de gratis här...tränings NUPP!!
ÄlskarNova skrev 2010-05-06 11:14:37 följande:
idag har vi varit på inskrivningen! Tog ca. 1½h med provtagning och sånt inräknat. Allt såg bra ut än sålänge och jag hade visst gått ner 1kg sen förra gången jag var där i v.5. inte mig emot..vill inte gå upp de 27kg jag gjorde förra gången! haha! så nu har jag tider till läkarbesök om 2veckor, nupp och rutinUL.
Jag var i går men vi hann inte med proverna,haha pratade för mycket

Så ska återkomma om 2 veckor o ta dem istället! Men fick ta blodsocker o blodtryck o urinprov i varje fall

Vägde mig oxå o har inte gått upp nånting än...som tur e! Hihi förta grav gick jag upp 3 kg direkt o sen slutligen 14 kg och de vill jag verkligen inte heller gå upp denna gången!