Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 16:59:39 följande:
    de vet ja elias började när han va 2 v hihi
    men har du sammtidigt ?
    Fina barn! =)
    2 veckor? Min är 4 veckor o jag har inte börjat med dom än. Måste vara senare här än där.........
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-02-11 22:18:07 följande:
    Just det, Emil e en liten busunge med spratt i benen, igår la jag honom i sin säng och vi sov båda två, när jag vaknade av hans bökande hade han snurrat runt, ligger med fötterna vid kudden, eller ja hela han nedanför faktiskt, och med överkroppen UNDER täcket... Inte kul :(
    Ja, han heter ju Emil! ;)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jag fick en Chanel parfym av sambon som han hade köpt på Harrods när han var i London! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Nappen använder jag på natten eller om han vill tutta för mkt på mig. Är man ute o han är orolig i vagnen får han nappen då. Sambons lillfinger fungerar bra, inte mitt. =) Tummen har han inte hittat än, men pekfingret. hehe. Men inget han direkt suger på.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Hur mkt är vanligt att barn kräks?  Min har inte kräkts så mkt förut o nu har det blivit mer o mer och igår o idag har det varit ordentliga spyer. Forsar ur honom. Rapar honom efter måltid o då kommer det kräks iaf. Får byta på honom o mig flera ggr om dagen! Stackars liten. Orolig blir man. Dom ska kräkas det överflödiga, men direkt efter så vill han äta mera......
    Tänkte ge honom ersättning nu när jag lägger honom. Får se hur det blir imorgon.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-15 20:52:36 följande:
    Elias han spydde 2 dagar som fontän det bara sprytade ut från hans mun hela jag och han var täckta av äkelspya.
    Men ha hade feber på 38 förra vecka så det var nog därför.
    Ännrs spyr han inget alls kan komma liiiite när han rapar.
    Rapar honom 2 ggr först äter han tills jag hör ljuder (glumms glumms) sen tar jag bort flaskan och rapar honom och han rappar ca 2-3 ggr och pruttar sen ger jag honom plaskan igen och han dricker upp allt och sen rapar jag honom igen.
    Så med en flaska tar jag upp honom 2 ggr för att han ska rapa.

Kanske du skulle göra så låta honom rapa mellan en flaska så ser d om det blir bättre ..
    Det överflödiga är bra då vet man att han får i sig det han behöver och tar ut det kan inte kan ha kvar enligt bvc ..
    Sen så kan det betyda att han äter för mkt antal tim ..
    Han har ingen feber. 36.4 grader. Jag ammar honom. Låter honom rapa "mellan" brösten o efter. Han äter mellan 3-4h. Ibland vill han ha varannan.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Hade lite fredagsmys med sambon idag. Detta fixade han iordning medan jag låg inne i sovrummet med en plutt som inte kom till ro. Ont i magen. Han somnade korta stunder o vaknade igen o skrek. Flera gånger. Nappen hjälpte lite. Slutade med att jag ammade honom o nu sover han. Lilla plutt. Han kämpar så för o göra i blöjan. Och jag klappar magen. Han sov inte mycket inatt!

Smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng. Till förätt blev det croustades och bagett med olika röror. Ikväll blir det chips o ostbågar!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Tycker ockås pampers luktar. Trodde han hade bajsat men det var kisset som luktade. Gör det inte med libero. Men sambon föredrar pampers. Han tycker att libero läcker mer, men det tycker inte jag...... sen vill jag ha poängen på libero ;) Min plutt som är 7 veckor (snart 8) väger 4790 o är 56.5 cm lång. Men han kan fortfarande ha kläder i srl 56 Obestämd så vi kör med str 2 på blöjorna.

Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)