Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Christel83 skrev 2011-03-04 20:01:35 följande:
    Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
    Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
    Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!

Vi mår alla bra nu!!
    Den där larmklockan pratade de om när vi var på info om bb, förlossning o neo...... Läskig! Men det är bra att de är snabba så allt blir bra tillslut.
    Ja, ha en nyfödd på bröstet är härligt. Ett måste! =) hehe
    ludicrous skrev 2011-03-04 20:34:19 följande:
    Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?
    Jag heltidsammar. Ger bara ersättning om jag märker att han inte blir tillräckligt mätt! Jag vill inte ha flaskbarn ;)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-03-06 16:16:02 följande:
    Oj i natt sov min lilla Agnes heeeeela natten utan att äta.. Hon somna efter amning vid 22.30.. vakna nån gång vid 2-3 kanske.. gav henne då nappen (Hon använder annars bara napp när jag ska söva henne inne i vaggan eller i vagnen, aldrig på natten) i stället.. hon somna om. Sen vakna jag av min väckarklocka kl 5.30 (Vi skulle följa med min syster och tävla dressyr därav den tidiga tiden) då amma jag henne och gick upp.. sköööööönt natt..

Kanske ska prova ge henne nappen nån gång på natten för att försöka avvänja henne vid nattamningen..Äter annars ca 2 ggr/natt. Kan ju vara skönt att hoppa nåt mål där.
    När Loke vaknar på natten brukar jag testa och ge honom nappen o se om det är den han vill ha. Tar han emot den o sen spottar ut den så är han hungrig! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-03-07 21:17:03 följande:
    Ser ni på förlossningsprogrammet på fyran nu?
    Jag, sambon o min mamma syntes en snabbis. Min sambo gick rakt förbi kameran! =) hihi
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-03-07 22:13:37 följande:
    cooolt, var det när ni födde?
    Japp. Vi födde samma dag. 11/1.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Nej, inte snö! Sch! Säg inte så. Var bor ni? Jag bor i västerås. Morgontidningen säger att det ska regna idag. Vill inte ha mera snö. Så skönt att det börjar smälta bort! =)

Inatt sov pluttis mellan oss o han sov bra. Vaknade vid två o ät en liten skvätt sen vaknade jag själv vid fem o han sov. Han väckte mig vid sex snåret och åt en skvätt till. Det var skönt! Sen vaknade han vid nio. Jag var iaf jätte trött! Sov för länge? =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-03-10 20:50:27 följande:
    Sitter med ett glas rött, inte fel! :)
    Härligt! Jag fyller 30 i maj o ska då ta första glaset på ett år! Längtar! =) hehe. Jag ammar så blir till o ta med ersättning den dan! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    NhjärtaD skrev 2011-03-10 21:08:21 följande:
    Momalicious skrev 2011-03-10 20:50:27 följande:
    Sitter med ett glas rött, inte fel! :)
    Det gör jag nu med, men ett halv glas då & då känner jag är okej!
    BVC sa att det är helt okej med 2 glas i veckan, men så mycket vill jag inte...
    Mysmamma70 skrev 2011-03-10 21:17:16 följande:
    Livsmedelsverket har ju ändrat sina rekommendationer då de upptäckt att alkoholen inte går över i bröstmjölken på samma sätt som man sa förut. Jag njuter av lite rödvin på helgerna trots amning, men dricker väldigt långsamt för det är ju inte berusningen jag är ute efter Det brukar bli ett glas på fredag och lördag.
    En tjej berömde mig för att jag inte dricker en droppe alkohol när jag ammar, det hade inte hon klarat sa hon. Men även om dom säger att det är ok, så vill jag inte dricka ngt när jag heltids ammar. Skillnad mot sen när jag planerar på o amma 1-2ggr/dag när jag börjar jobba, då kan man ta ett glas vin på kvällen. Men tycker det känns fel o dricka alkohol nu när Loke fortfarande lever på mig!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    sweet86 skrev 2011-03-10 21:44:43 följande:
    Visst kan även pappor drabbad av förlossningsdepression?
    Ja, det kan dom. Inte mkt man hör om för de vågar inte berätta det, men de kan få det!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

En liten fråga: kan barn kräkas om det tar FÖR lång tid mellan måltiderna?
    Loke åt mat vid halv tio, tio nånting senast, sen vaknade han vid två och fick nappen, sen vaknade han vid fem igen o fick nappen då med. Kom då på att han inte ätit ngt. Tog då upp honom o gav honom mat, vilket resulterade i spyor. Försökte igen o kräket stod som en fontän ur honom. Försökte en halv timma senare och han kräktes även då med. Kl sju somnade han utan mat i magen o han sover fortfarande. Lite orolig är man. Han brukar äta med 2-4h mellanrum. Så här långtid har han aldrig varit utan mat!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-03-11 07:58:55 följande:
    det går ju magsjuka.. o om det är så att han verkar slö kanske du ska kontakta 1177?

Annars kan det ju vara så att eftersom det är tomt i magen att han vräkte i sig maten så gick det alldels för fort o det kom upp igen?
    Magsjuka? Hua då. Hoppas inte. Han har iaf inte "övermycket" bajs. Pluttis
    Får se hur han är när han vaknar. Kanske ska pumpa innan jag matar honom! :/
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)