Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2011-01-15 22:13:18 följande:
    Glad Näää, VEM kan motstå doften, och mjukheten från sitt egna lilla hjärtegryn???
    Precis. Inte lätt alls! Sa det till plutten, han gillar inte att man pussar på honom, att jag vill pussa på honom och att jag kommer o göra det även fast han är 30 år. hehe. "ne, bli inte som min mamma" sa sambon då. =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    alberta77 skrev 2011-01-17 11:55:46 följande:
    Tack för att ni hejat på! Var nog det som gjorde det. Vid 12 inatt gick vattnet och 01.55 var Stella född. 52cm lång och 4180g tung. Nu ska jag gosa lite med henne. Kram alla!
    Det där var orättvist. Mitt vatten gick 23.20. Kl 23.07 dan efter föddes Loke! =)

Grattis!Skål
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-01-17 16:47:01 följande:
    Var på BVC idag :) 3v gammal väger Emil nu 3700 g ( nymatad:P) och är 52 cm lång. Har gått upp dryga 300 g och växt 1.5 cm på en vecka så det e inte konstigt att han ätit typ varannan timme o varit lite kinkig :)

Jag däremot går inte ner :( jag e ärligt talat skitledsen!!!! Står still på 6 kg kvar, har stått på det i två veckor :(
    Så tung var Loke när han föddes! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-01-17 18:02:40 följande:
    Nu har Cornelia sovit i fem och en halv timme och mina boobs håller på att sprängas, men jag vill ju inte väcka prinsessan
    Jag har fått order om att mata var tredje timme, så jag väcker Loke när det är dax o äta (förutom på natten) och han är svår väckt! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Annnika skrev 2011-01-21 10:41:25 följande:
    oj nu blir man ju lite orolig.. alltid ska det vara nåt! *pust*.. får höra med bm på tisdag.. har försökt titta med spegel men allt ser ut som vanligt.. nåja.. hur är det med era småttingar och deras spyor? haha.. elvin har i två dagar spytt floder och han har ätit precis som vanligt.. och innan spydde han ju inte alls.. kan det vara så att dom helt plötsligt får för sig att börja spy efter varje måltid? jag vet ju att om dom får i sig för mycket bröstmjölk så åker det tillbaka upp men han äter precis som vanligt.. hm..
    min kräks väldigt lite. lade en stor spya idag för första gången! =) annars har det mest runnit lite......
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Ni som gått över tiden o fått era pluttar, hade dom långa naglar när dom föddes? Loke hade jätte långa naglar när han föddes o en kompis säger att jag då gick över tiden. Att naglarna växer när man går över tiden. Stämmer det för er? Enl SM skulle han ha tittat ut 6jan men enl UL så var han beräknad till 16jan o han tittade ut 11jan. Min kompis tror att ULet hade fel att han var beräknad till 6jan o att jag gick över tiden, därför fick han långa naglar........ om ni förstår vad jag menar! =)

Ni som födde före BF, hade era pluttar långa naglar?

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Köpte en baddrumsvåg igår och BM vägde mig senast i december o då vägde jag 77kg. Man ska väga sig på samma våg men lite svårt o vågen jag köpte visade på 65.5kg igår. Wohoo! Mera, mera, mera! =) Ska till BVC imorgon, sen ska jag ner på stan o luncha med en kompis o då ska jag gå ner, det är ca 5km ner till stan  hemmifrån mig.

Imorse gav vi första ersättningen till Loke. Jag grät. Kände mig misslyckad. Hade ammat sen strax efter tre på morgonen fram till kl sex i omgångar o han blev inte mätt. Har såriga bröstvårtor sen innan o denna sträckamningen gjorde inte saken bättre heller direkt. Han släppte, tog nytt tag, sög, släppte, tog nytt tag, sög osv. AJ!!!! Min sambo hörde min frustation så han sa åt mig o fixa ersättning. GJorde 90ml o han åt hälften med glatt humör. Sen sov han. Fick väcka honom halv två då han fortfarande sov o jag hade sååååå ont i brösten. Ammade ena bröstet, pumpade (utan resultat), väckte honom ammade andra i ca 10 min, pumpade (utan resultat).

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Idag har man varit på BVC och pratat med sköterskan. Igår morse låg jag mellan kl tre och sex och ammade, vilket hon inte tyckte lät bra och igår ammade jag fyra gånger på en timme vilket hon inte heller gillade. Berättade att vi gav ersättning vid båda tillfällena. Han har inte gått upp 100% sen förra veckan så vi ska in på måndag igen för extra vägning. Hon ville även att jag skulle köpa miniform och testa ifall han har ont i magen. De tror att de är hingriga då sa hon o då får de i sig mera luft. Och eftersom jag haft mjölkstockning och hög feber 2ggr så ska jag amma varannan timme o jag fick syntocinon utskriven som jag ska ta för o driva fram mjölken. Dels för hans skull o dels för o minska risken för stockning igen!
    Suck. Hoppas det hjälper nu. :/

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-28 13:51:32 följande:
    Morgondagen ja det handlade med att gå upp kl 11 tiden och börjar hålla på med köket Det lädde till damsugning och tvätta golv tvätta kläder vikt ihop den lagt in i skåpen och diskat och lagt in disk i diskmaskinen..
    Tvätta bord osv osv ..
    Kanske NU unna sig med att äta frukost vad tycker ni nu har jag gjort mitt haha
    Herregud. Jag har inte ens hunnit plocka av bordet efter frukosten eller gjort iordning mig för dagen! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-01-28 19:07:16 följande:
    Nä, stressar inte upp mig.. Eller jo nu när han bara skriker så blir jag ledsen :( dricker gör jag som en häst, har alltid en vattenflaska. Känns så fail för mig att ge tillägg :(
    Vet precis hur du känner dig. Jag gråter varje gång jag ger flaska. Känns som ett misslyckande när Loke inte blir mätt av min mjölk. Han har inte gått upp riktigt 100% som han ska på en vecka så jag ska till BVC igen på måndag för extra vägning. Så jag ska amma varannan timme, pumpa, ge honom miniform o mig nån nässpray som driver på mjölken. Har haft mjölkstockning 2ggr. Loke är två veckor.
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)