• MFJG

December Bebis 2010 :)

Idag är min foglossning katastrofal..tycker synd om mig själv!
    Längtar till RUL! 

• MFJG

linasmama - Jag hade kraftiga sd förra graviditeten. Nu är jag i vecka 15+2 och har sd nu också. Dock inte onda. När jag hade det så hade jag en UVI. Så du ska nog ringa din BM om din sd. Speciellt om dem har gjort ont.

Vi kommer nog inte köpa något på länge. Dels har vi mängder med barnkläder och om vi köper så är det efter RUL 12 juli. Det enda vi behöver är en syskonvagn och ett nytt babyskydd. Ja och så kanske ett skötbord att ha på badkaret. Annars inget. Får vi en pojke har vi alla kläder som behövs. Får vi en flicka får jag köpa rosetter och rosa tyger och göra pojkkläderna lite flickiga. Sen hoppas vi på att få saker ;).

Sen är det självklara saker som blöjor, tvättlappar osv som behövs. 

• MFJG

Jag vet dem som sovit på magen hur länge som helst. Jag sover helst på sidan pga foglossningarna. Lite grann på magen. Men det är lite obehagligt..Känns som man ligger på något ;)

• MFJG

Jag har antingen kudde eller täcket mellan knäna/benen och under magen..=) Så ska man sova när man har foglossningar ;) Säger dem iaf..Så jag har sovit så ett bra tag  nu..typ sen Maj 2008..;)

• MFJG

Igår kände jag tydligt busen i magen..:)

Är det bara jag som är mer svullen på ena sidan magen? Syns supertydligt om jag ligger på rygg ... 

• MFJG

Jag är hemma. Inomhus och lider av att inte kunna åka till stranden. Min ordinerade vila tar kål på mig. Foglossningen är fruktansvärd och jag blir så less. Hade det varit kallt ute hade jag gärna varit inomhus med tända ljus och mys. MEN NU! När vädret är strålande vill jag inte vara inne. Har varit ute på två små promenader idag. Men kroppen protesterar. Så jag får snällt ligga inne med sonen. Nu ska vi kolla Lilo & Stitch för miljonte gången..

Bloggar mycket idag iaf om någon vill ha sysselsättning ;) 

• MFJG

Jag har en overall i dubblet i storlek 50 och 56 och en i storlek 62/68. Så vi klarar oss. Wincent är född i januari så vi har kläder i exakt dem rätta storlekarna=)

• MFJG

Idag har det varit full rulle i kulan. Vi har till och med SETT minibus karatekonster utanpå magen..=) Helt ofattbart tidigt, såg första sparken utanför när jag väntade W i vecka 18..Nu är jag ju i vecka 16..Skit coolt var det iaf! Känns som små snärtar =)

• MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 16:35:00 följande:

Nu väntar jag på att jag får ett mail någon gång i vecka eller nästa ja spelar ingen roll men att jag får hem Hallonbladsthe detta ska jag dricka i nov är då i vecka 38 typ..
    Någon mer som ska göra detta ?
    Gjorde detta med sonen i den vecka men han vill ju inte ut haha

Jag ska dricka te jag med =) Gjorde jag sist också =)
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-07-08 00:06:52 följande:
    Fler får lägga in sig på gissa-tråden så vi kan se hur rätt folk har innan RUL/könsbestämmande/förlossningen!
    Jag la till mig där nu. Men har inte gissat på någon än så länge..
    Jag håller på med mitt körkort nu. Har kört sen i maj. Men det va inte lätt när jag mådde snorilla och hade sonen som blev sjuk. Blev av med så mycket körlektioner. Men jag har fixat halkan och ska bara köra allt sammanhållet nu. Kan nästan lukta på mitt körkort känns det som ;)

Jag har tappat min aptit helt. Någon annan?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)