• Emynem

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-19 08:44:20 följande:
    Tråkigt när de ska va så negativa o inte fatta lixom,läs på lite mer kanske,sånt där digitalt går ju var o varannan dag på reklam på tv med lixom!!! Men kan du inte få gör sånt där blodprov där de kollar HCG om de är förtidigt med ett VUL??
    Nej det enda alternativet enligt henne var graviditetstest om 1-2 veckor.
    Jag ska leta upp en privat gyn och göra ett VUL i v.7 eller nått, så att man ser om det slår ett liten hjärta eller inte.

Jag ska ju självklart vänta några dagar nu och se om blödningen tar om eller om det börjar göra ont...
  • Emynem
    MajMamman08 skrev 2010-04-19 09:25:01 följande:
    Ah,alla säger så olika tycker jag!!! Men hoppas du får göra VUL privat,el ja de kan ju inte neka dig de, Jag ska göra ett nästa vecka på tisdag,på sjukhuset o de kostar 300kr och de e de sååå värt!!!
    Hur hittar man privata gyn?
  • Emynem

Jag bor i Borlänge, Dalarna.

Ska google lite då och se vad jag finner.
    Vilken vecka är du i?

• Emynem
    ÄlskarNova skrev 2010-04-19 09:51:41 följande:
    Jag är v.7+0 idag..
    Jag går in i v.6 på torsdag.
    Så tänkte försöka få tag på en gyn som kan ta ett VUL runt v.7
    då borde man ju se ett hjärta som tickar eller inte...

Varför ska du ta ett tidigt VUL?
    Berätta hur det gick sen!
  • Emynem

Gyn här är inte så lätta att ha att göra med tyvärr.
    Min spiral "försvann" förut och jag hade kramper men ändå fick jag ställa mig i kö på 6 månader för att få komma och titta.

Så tror jag försöker med en privat gyn denna gång

• Emynem
    Emelle skrev 2010-04-19 20:03:29 följande:
    Grattis nyplussare. Vi är ju hur många som helst nu!!! KUL!! Är det någon mer som har BF den 20/12 som oss?? Har mått bra igår ooch idag men nu kommer illamåendet smygandes igen...BLÄ!! Är genomförskyld med så nu snorar jag och vill spy!! Lovely!! Annars är jag svullen som en gris om magen på em och kväll, lätta känningar i brösten, och ligamentsmärtor till och från. Den störande smärtan som satt på vä är helt borta tack och lov. Alltså har jag relativt små symptom ännu... Fler som nästan avlider när de nyser/hostar/reser sig snabbt?? AJAJ AAAJ i magen!!
    Ohh, gud trodde att det var nått fel på mig! Tack!
    Får ont i magen om jag reser mig snabbt eller om jag gör någonting så att jag spänner mig...
  • Emynem
    Emelle skrev 2010-04-19 20:08:26 följande:
    Ligamenten Ofarligt!!
    Fan jag minns ingenting sånt här från min förra graviditet nu var det förvissa ca 4 år sen jag var gravid men jag känner mig som en totalt nykompling på ämnet. Haha
  • Emynem
    Emelle skrev 2010-04-20 07:34:59 följande:
    Godmorgon. Imorse när jag gick på toan fick jag så gud in i helvete ont i sidan och bak i ryggen. Fruktansvärt!! Men det släpper sakta och nu känns det inget alls nästan. Måste varit något med tarmarna va? inte bebis? Satt mer på sidan och inte fram långt ner på magen. Fan att man ska bli så rädd för allt! Illa mår jag igen...Fy!!
    Det är nog ingen fara.
    Det kan hugga osv ganska kraftigt när man är gravid.
    Bara smärtan avtar så är nog allt normalt.
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-20 15:00:07 följande:
    grattis!!!! :D:D:D:D:DD: SJälv har jag just varit på inskrivning och är så jäkla nöjd! Jag blev flyttad från 4+4 till 5+6 så går in i v 7 imorgon, vilket inte gör något eftersom det för mig närmare ul. Just nu ÄLSKAR jag att ha diabetes, fick detta schemat: Såhär kommer det se ut! ögonfoto:v5-8 samt v24 läkarbesök: v5,8,32,38 v5 även dietist samt Obstetiker Provtagning: Hb, HbA1C, urinodling, Ferritin, TSH, T3, T4 samt Albumin clear (vad det nu är) v. 5,12,20,30 Ultraljud: v8 kontroll av viabel graviditet               v12 NUPP+KUB               v18 Rutin 1               v20 hjärtgranskning               v28 tillväxt+flöde               v32 rutin 2+flöde               v36 tillväxt+flöde               v38 tillväxt+flöde               v39 - till partus flöde 1 gång per vecka och så en massa BM-besök på det såklart. Jag har att göra! :D Behövde ju inte ens be om tidigt ul eller KUB eller någonting, sååå skönt!!
    Nej vilken lyx att bli framflyttad!!! Hur gick det till?
    Vi som skulle ha 1 dag i mellan. Haha svikare!!! ;P
  • Emynem
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 08:04:45 följande:
    Hej tjejer! Vad flitiga ni är på att skriva :) Jag går in i v. 8 idag, och svullnaden har lagt sig. Däremot börjar illamåendet smyga sig på :( Måste småäta något hela tiden annars mår jag riktigt illa. Konstig i magen är jag med. Ena dagen nästan som förstoppning, nästa tvärtom kan man säga ;) Men värker gör det hela tiden. Ibland får jag magknip och måste lägga mig ned. Är ni sugna på något speciellt nu? Jag är så jäkla sugen på jordgubbar, och frukt. Vill inte ha något annat. Och verkligen inte sötsaker. Så det är ju ganska bra :) Kram på er!
    Jag kan säga att den här gravidteten är TOTALT olik min första.
    Med sonen så ville jag alltid äta choklad och godis. Men mest choklad i massor!
    Nu kan jag inte ens äta godis, kan inte äta hamburgare eller pommes heller.
    Jag vill ha frukt och morötter. Även chicken nuggets i massor.. sjukt...

Kan det här verkligen vara min unge i magen? Hahaha...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)