Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-09-12 08:28:08 följande:
    Ja jag vet inte om det är för att man inte kan vila när man väntar andra barnet, för att man har fullt upp som gör att man får en massa krämpor. Eller att barnen kommer tätt och att kroppen inte återställt sig. Men denna graviditeten är ingen dans på rosor. Sammandragningar som gör ont, dagtid och nattetid. Foglossning som är värre än när jag var höggravid med sonen. Ja det har varit en "jobbigare" graviditet och ändå är jag SÅ lycklig. Jag älskar att bära ett barn inom mig. Känna hans karatedans och veta att snart är han här hos oss.
    Hur tätt har du? Min lille är bara 10 månader och sover just nu ganska dåligt på nätterna, så visst fasen är man trött. Dessutom jobbar jag heltid nu i sex veckor till, har sovit massor den här helgen när mannen har varit ledig

Men visst är det underbart att vara gravid

Vi beställde en syskonvagn igår. Eftersom vi nu väntar en flicka måste vi köpa lite tjejkläder också, och så behöver vi såklart en säng till och lite annat smått och gott. Bilstol hyr vi från IF, det är jättesmidigt och billigt.
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-09-12 10:28:39 följande:
    Min son är 20 månader nu. Så ni var snabbare på det ;) Hör till att mina foglossningar började släppa i januari i år. Alltså ett år efter förlossningen. Kanske därför min kropp inte alls funkar nu :P

Vi hoppar syskonvagn, finns inte plats varken i lägenheten eller i källaren och vi har ingen hiss. Jag kommer ALDRIG orka konka upp en syskonvagn för alla trappor..
    ÄlskarNova skrev 2010-09-12 08:54:00 följande:
    MFJG: Vi velar också på namnet..min sambo vill Arvid och jag vill Elliot. Vi har iaf bestämt att vi inte ger namnet förrens vi träffat honom live. Får se vad han ser ut som då.  
    Jag har shoppat rätt mkt nu och det som fattas är skötbord och babyskydd. Och sen blöjor och apoteksvaror bara. Så jag känner mig rätt lugn..
    Vagnen och spjälsängen är beställda och kan hämtas nästa månad om vi vill.Så kul!
    En bärsjal fyndade jag ny på tradera: en Looma Ringo för 200kr! Har aldrig haft sjal men hoppas det ska gå bra och att vi trivs med det. En bärsele får jag så ont i ryggen av. Men sambon vill gärna ha en iaf för han tycker sjalen ser fånig ut. Obestämd   
    Jag vill ha en Tricot slen sjal. Så jag spanar på Tradera och Blocket. =) Vi köpte ett babyskydd billigt av en kompis kusin. I super skick. 

Oj, vad tufft med att foglossningen satt kvar så länge Jag har klarat mig utan såna besvär, har mer problem med högt blodtryck och tidiga sammandragningar.

Jag fick tillbaka min mens bara två mån efter lillen var född, trots att jag helammade, och då bestämde vi oss för att försöka göra ett syskon snabbt.

Förstår besväret med syskonvagnen, vi har turen att bo i villa och har vagnarna i garaget.
  • Mysmamma70

Jag var inne på förlossningen igår kväll för kontroll, v 25+0, har haft en del sammandragningar och mådde pyton med blixtrande huvudvärk och trodde att mitt blodtryck hade skenat iväg igen. Fick göra CTG, ett vanligt UL och ett RUL och min livmodertapp är 4,7 cm, så det är bara elaka pinvärkar jag har.

Blev sjukskriven en vecka för vila.

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 10:16:31 följande:
    aj då men skönt att du fick vila nu gumman du MÅSTE tänka på dig och bebben nu..
    Hoppas du slipper mer värkar
    Tack för omtanken

Skönt att allt gick bra på ditt läkarbesök!

Jag har alltid tidigare njutit av mina graviditeter, särskilt vecka 20-30 har jag känt mig strålande vacker, full av energi och längtan efter det nya livet.

Den här graviditeten är mest jobbig, tyvärr... längtar bara efter bebisen
  • Mysmamma70
    Emelle skrev 2010-09-13 18:25:31 följande:
    Läste precis ditt inlägg i min blogg.
    Skönt att det är fler som känner som jag.
    Jag älskar ju vårt lilla hjärta, men nu känns det segt.
    Här är en till som inte mår bra.... puh
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 18:57:02 följande:
    Jag älskar med vårt lilla mini troll, & vet att det är värt det, men man behöver inte älska denna grav...
    Vi får försöka acceptera att det är jobbigt, även om det är svårt. Det är ju inte mycket att göra åt, och belöningen kommer
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:31:42 följande:
    Så var det i sverige ja gumman men nu bor jag idanmark och alltär i sinna andra ordning haha jag har alla papper med mig varje gång varje besök och dom fyller på och jag får läsa
    Mkt roligare men oxå krånligare haha
    Och här har vi en salig blandning av papperskopior och datajournaler, men UL-papprena får vi kopior på iallafall. Min moderkaka ligger också i framvägg och jag kände rörelser i v16. Fast det är ju mitt fjärde barn, så jag vet hur det ska kännas.

Här är det full rulle i magen hela dagarna, lugnare på nätterna. Det är skönt, när man inte mår så bra för övrigt.

hedmanpazio - bara att gilla läget, alla kvinnor och graviditeter är olika
  • Mysmamma70

MIn man gör ALLT nu när jag är sjukskriven, och det är inte lite... Vi har ju tre barn varav en tiomånaders och de äldre ska skjutsas hit och dit. Dessutom jobbar han. Jag har dåligt samvete, men han gör det med glädje och av kärlek och han hinner krama mig och bekräfta mig och tala om hur mycket han älskar mig också, fast jag ser hur trött han är nu. Idag kommer mamsen och stannar ett par dagar för att hjälpa till

Han handlar, städar, tvättar, lagar mat... jag längtar tills vi kan hjälpas åt igen! Hjärta

• Mysmamma70
    AnnaCL skrev 2010-09-15 09:07:29 följande:
    Hej på er. Alltså hur fungerar era samliv? Jag känner mig som jordens tråkigaste sambo som inte tar så mycket initiativ till sex. Kroppen känns inte heller så attraktiv så det bli att det får stå på sidan lite vilket inte känns bra.
    Är för trött för att tända som vanligt, så det blir inte lika ofta som innan grav, men när det blir så blir det underbart och då undrar man varför man inte gör det oftare Drömmer
  • Mysmamma70
    Lillkillen skrev 2010-09-15 09:29:05 följande:
    Har jsut kommit från BM. Allt såg bra ut =)
    Mitt järnvärde låg tom högre nu än inskrivningen!
    Härligt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)