Inlägg från: Christel83 |Visa alla inlägg
  • Christel83

December Bebis 2010 :)

Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
    Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
    Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!

Vi mår alla bra nu!!

• Christel83

Ja det är nog det jag önskar mest inför nästa barn att få upp den på bröstet direkt!!

Jag helammar men har börjat ge ersättning 1 gång på kvällen då han annars vill äta en gång l timme och jag vill ha tid för annat!
    Håller med att pampers luktar, huggies tyckte jag inte sög upp bajset bara låg i blöjan:(

• Christel83

Ska nog testa strl 3 på libero nästa gång, har sällan problem med läckage men att det blir märken runt låren och nu börjar det bli märken kanske de är för små då?!!

Är det någon av er som börjat på babysim?

• Christel83

Har heller inte börjat tappa nått hår, men det växte ordentligt under graviditeten:)

Vet någon om man får lov att tatuera sig när man ammar?

• Christel83

Vi börjar babysim
    Nästa vecka! Kostade 900 med medlemsavgiften! Ska bli spännande! Börjar även mammagrupp på onsdag så nu äntligen får man
    Bli lite social:) vad gör ni andra om dagarna?

• Christel83

Lukas sover sedan en vecka tillbaka i sitt egna rum 10 veckor gammal, han äter en gång på natten och vårt sovrum ligger bredvid hans så det är nästan som innan då han sov i samma rum!

Oftast ligger han och stånkar på morgonen i sömnen pga av gaser och jag kunde inte sova av det!

Satte in p-stav förra veckan så jag hoppas mensen aldrig dyker upp:)

• Christel83

Fick rysningen av programmet!! För mig tryckte de oxå på larmknappen fast det var efter Sugklockan och tången!
    Verkligen modiga är dem som går med på att bli filmade i en sådan situation!!

• Christel83

Man blir snabbt bortskämd! Lukas brukar alltid somna vid 21-23 tiden och sover sen till 4-6 tiden äter då ock somnar om i 3 tummar till men icke inatt har bara fått sova 2 timmar i streck inatt, kan inte ana hur trötta ni är som alltid har det så!!
    Ludi: be din sambo ta en natt när han är ledig, du måste få sova sådu orkar med Emil, en natt kommer göra susen!! Har du ingen som kan ta Emil några timmar på dagen så du kan få sova då?

• Christel83

Usch igår åkte jag på tjejkväll, Lukas fick följa med oh herregud vad han skrek nästan hela kvällen! tror det var den höga volymen, är ju inte han van vid, kan det vara så? Ändå gången han var tyst var när han fick äta och då åt han bara lite varje gång!

• Christel83

Ett litet tips är att ha brios vyssan Lull tassar på spjälsängen så kan man vagga dem tills sömn! Funkar bra hos oss!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)