December Bebis 2010 :)
Jag gav ersättning på kvällen innan men sen slutade jag och ammade oftare och drack mer så efter ett par dagar kunde jag skippa ersättningen!
Jag gav ersättning på kvällen innan men sen slutade jag och ammade oftare och drack mer så efter ett par dagar kunde jag skippa ersättningen!
Jag har heller ingen känsel runt ärret på magen
Vi ska döpa lukas i kyrkan den 17 april mest för traditions skull, min mamma virkar klänning för fullt :)
Ang smakisar så rekomenderade vår BVC sköterska att man införde det vid 4 mån om man inte ammade annars vid 6 mån och man ska börja med grönsaker ej frukt för det är så sött!
Alla ni som har bloggar kan ni inte skriva adressen här, vill ha lite nytt att läsa
Mig hittar ni på www.Theotilda.blogg.se
Jag är jätte nöjd med liberos blöjor men var snål i veckan och köpte blöjor på Lidl korr ej ihåg Vad de heter nu t nånting :) men de påminner jätte mycket om liberos och mycket bra!!billigare med :)
Lidl blöjor tycker jag är liknade liberos! De är tjockare än pampers men luktar inget
Hej allihopa!!
Någon som vet om de säljer babybjörn selen på Ullared??
Ska dit om 2 veckor har ni tips på annat man kan handla där?
Babybjörn active tänkte jag!
Köpte den billiga av ullareds egna märke och den är värdelös har testat en active från bb och den är så skön men ganska dyr!
Ludi: kan du inte ge Emil lite gröt på kvällen det brukar hjälpa dem att sova längre mättar bra!!
Hej!
Hur ser ett matschema ut för era små?
Jag tycker det är så svårt att veta vad och hur mycket osv, man ska ge, verkar som man kan göra lite som man själv vill!
Min son Lukas älskar gröt, fruktpureér, mat lite sisådär ska komma vid rätt tillfälle, har börjat med välling och det går ner vissa kvällar? Har slutat amma nästan helt endast lite på natten nu, så lite ersättning får han med!
Hur länge ska man behöva ge dem ersättning?
Lukas sover 10-12timmar på natten sen 2-4 timmar på dagen uppdelat på 2-3 tillfällen
Vårt matschema kan se ut ungefär så här:
Kl 9-10 fruktgröt med fruktpure
ca 13 burk mat han äter max en halv lite burk sen brukar han få 60-90ml ersättning
15 fruktpure som mellis
17 havregröt med fruktpure
20 välling
ammas en gång på natten
Jag hade fårfäll i liggvagnen men när jag flyttade över den till sittvagnen så tyckte jag han blev lite svettig av att ligga på den så jag sydde ett överdrag och drog över så är det fortfarande mjukt i vagnen! man kan ju dra ett påslakan över med!