Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

December Bebis 2010 :)

Jag bor i Italien så det är därför mammaledigheten är så kort:(, här finns dagis fr 3 månader.
    Ja det är en jobbig sitts, min sambo klarar tyvärr inte av att försörja oss båda. Rom är extremt dyrt, bara vår hyra är på 9000:- och då får vi den billigt, egentl ligger den på 12000:- i hyra.

• Stronza simpatica

Jag har ingen sexlust alls för tillfället, oliver är över 5 månader och vi har bara haft sex 3 ggr efter han föddes. Innan jag blev gravid har jag alltid haft relativ hög sexual drift men nu inget typ. Finns det fler i samma situation? Snälla säg att det finns det??!!:)

• Stronza simpatica

Lillsnurr82: ja vad gör man? Tycker också synd om min sambo men men med tiden får man hoppas det går över, det är ju det man hört!

• Stronza simpatica

Lillsnurr82: exakt så är det för mig med, desto mer sex jag har desto mer vill jag ha, men efter att ha testat då så kände jag ändå inte att den ökade. Måste kanske försöka mer än en gång:D!

• Stronza simpatica

Oliver äter 200ml ersättning som ja emellanåt även lägger i risgrynspulver i så den blir matigare, de får han 2 ggr om dagen, en gång bara ersättningen,gröt, frukt och idag skall jag testa kyckling med :). Försöker få o han ersättningen 4 ggr om dagen men eftersom han får så mkt annat också är det inte alltid han är hungrig.
    All extra mat köper jag färdig för barn fr 4 månader. Oliver äter allt än så länge.

• Stronza simpatica

Jag har hört och märkt att för det mesta är flickor mycket lugnare än pojkar.
    Tycker så synd om alla ni som fortfarande inte får sova på nätterna, trodde aldrig jag skulle få sova normalt igen när oliver var mindre, hans vaknaste tid var tolv på natten till 8 utan en min sömn, men efter 3 månader vände det plötsligt och han somnade tidigare och tidigare. Nu somnar han vid 21.30 och vaknar vid 7( vaknar aldrig på natten), äter och somnar om till 10.
    Slutade helamma efter 3 månader och tror att om man fortf helammar kan kanske det vara ett ab orsakerna till att de vaknar på nätterna?!

• Stronza simpatica

Oliver äter runt 20 och sen vid 21 byter jag på han och han får sin pyjamas och vid 21.39 så lägger jag han i hans säng, håller han u handen och smeker hans kind, ibland sjunger jag en sång, och om han efter 15 min ej somnat säger jag godnatt och lämnar han till att somna själv med öppen dörr och nattlampa. Ibland somnar han själv och ofta gnyr han lite efter ett tag om han ej kan somna och jag väntar lite tills gnyrna blir lite mer bestämda och då går jag in till han igen och då när jag tar hans händer/hand är han helt redo att somna och somnar då nästan med en gång.
    Väldigt smidigt har den biten gått måste jag säga:).

• Stronza simpatica

Momaliscious: ingen ide att försöka tvinga de att somna tidigare, de tar hand om det själva. Han kommer vilja sova tidigare och tidigare själv. Oliver somnade alltid vid 21.30-22 och nu två dagar i rad har han velat somna kl 20.
    Om din blir trött kan du nog få han att somna en halvtimma tidigare och ha det så en ve och sen försöka mesen haltimma tidigare igen etc. Men kör du tre tim tidigare på en gång kan det vara svårt kanske. En tanke , men jag är inget proffs direkt :)!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)