Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ModerTeres skrev 2010-06-13 20:15:49 följande:
    Jag tycker min syns mycket redan... Är i vecka 12, min son är nyligen fylld ett år så det är ganska tätt, men ändå.
    Det är lite jobbigt att redan börja förklara sig på jobbet när man har varit tillbaka från ledigheten i två veckor =)
    Hihihi
    Karttikeya skrev 2010-06-13 20:17:40 följande:
    Tss tjejer, ni klagar väl inte på huvudvärk som hållt i sig i två veckor? Flört Pröva på livet med kronisk huvudvärk istället ^^

Men ack, jag vet precis hur det är. Huvudvärk är något som ställer till det. Men tro mig, man kan vänja sig vid det mesta Glad
    Jag har huvudvärk rätt ofta i vanliga fall, men under grav så brukar jag slippa, därför jag tänkte....men som sagt man vänjer väl sej,.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-13 21:03:34 följande:
    Jasså? Kan det vara järnvärdet? Ska nog prata med BM om det för jag är väldigt trött och har ont i huvudet. Hade ju min inskrivning i typ v 5-6 nån gång så järnvärdet KAN ju ha ändrats liksom. ja ja, hellre huvudvärk än illamående i alla fall!
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 18:21:09 följande:
    Nu har vi handlat lite

En sänghimmel till bebis hihihihi har alltid velat ha det!

Nu lagar jag mat, småländska isterband med dillstuvad potatis, & mannen skruvar!!
    Åh sänghimmel! Det ska vi ha. Antingen den blåa från IKEA eller så ska min mamma göra en. Vi får se! Vill se den från IKEA i verkligheten först innan jag bestämmer mig

Vi tog den blåa från IKEA passar både tjej & kille eftersom det är en"himmel"
  • Trollungarnasmamma
    skogsbollen skrev 2010-06-13 21:29:37 följande:
    Gjorde KUB-test idag, men har inte haft möjligheten att ta blodprovet förrän idag, så nu får vi vänta en vecka på resultatet. Jobbigt!
    Nackspalten var tydligen 1,0 mm och jag fattade det som att det var en liten spalt. Mycket mer info fick jag inte alls :/ Fick inte veta nåt om näsben heller. Har ni andra som gjort KUB fått någon sån info?

Nåväl, fick ett BF-datum på Juldagen och fick veta att jag igår gick över de där 12 kritiska veckorna. 

Akinto:
    Japp, nog växer magen snabbare här oxå. Är ganska vanligt, har jag  hört :)
    Med förra barnet var magen precis platt i vecka 12. Svärisarna trodde oss inte ens när vi berättade det då, eftersom det inte syntes alls. Idag, vecka 12+1, putar den riktigt mycket, tycker jag. Nu är den förvisso uppsvälld ändå, men drar jag in den så mycket jag kan så putar den likväl.

När hade du BF innan?
    Har ingen koll på någon info, men läste vad minifer skrev & det lät bra
    s89 skrev 2010-06-13 21:43:53 följande:
    Hej tjejer!

Var hos läkaren idag. Hade ont i magen. Bebben levde rövare.. Men han hittade en muskelknuta i livmodern. . :( Han berättade att missfallsrisken ökar då... Hoppas hoppas att det inte är någon fara.. Men just nu hade bebben massa plats sa han..
    Är i vecka 15(14+0) räknade han.. Hoppas att allt går bra.
    Har ni hört något om någon som haft det och det gått bra?

Kram 
    Oj det lät inget kul...men minskar den juh längre du går?
    Vilken vecka var du i innan?

kraaam
  • Trollungarnasmamma
    s89 skrev 2010-06-13 22:42:26 följande:
    Hej! Nej det tror jag inte att den gör. Innan vadå? Har aldrig varit gravid med myom. Första gången jag är gravid.. Och nu i vecka 15(14+0) har dem sett ett myom ( muskelknuta). Men hoppas att det inte är någon fara..

Kram! 
    Alltså vilken vecka trodde ni att ni var i innan läkarbesöket?

Jag håller tummarna för er!
  • Trollungarnasmamma
    skogsbollen skrev 2010-06-14 10:25:33 följande:
    Järntips!
    Vet inte om det hjälper alla, men under min förra grav drack jag alltid en slurk Blutsaft varje dag och jag hade hela tiden bättre järnvärden än innan jag blev gravid. Blutsaft är dessutom snällare mot magen än många järntabletter. 
    Finns dessutom nåt som heter Ferronol, som smakar mindre äckligt och är mer koncentrerat. Det kör jag nu.

Är det nån av er som äter extra tillskott/vitaminer nu när ni är gravida?
    Min BM är en riktig ”vitaminkickerska”, så jag har fått följande ”diet”:

Utöver frukost: 2 Omega3-tabletter, en halv tablett Folacin (för folsyran), en slurk Duphalac (mot trög mage) och en slurk Ferronol (för järnet). Ingen mjölk/fil/yoggi till det dock, eftersom det motverkar upptaget av järn.

Förmiddagsmellis: nåt kalciumberikat (ost/yoggi/mjölk)

Utöver lunch: Vatten att dricka och en tablett Ester-C (C-vitamin för bättre järnupptag)

Eftermiddagsmellis: nåt kalciumberikat

Utöver middag: Vatten att dricka och en tablett Ester-C (c-vitamin för bättre järnupptag)

Lättare kvällsmål: fiberrikt bröd

Man känner sig som värsta knarkaren när man petar i sig alla tabletter :D

Jag äter Durroferon (järntabletter) & folacin (folsyra), men det är mest eftersom jag har en tarmsjukdom och lätt får dåliga värden.

Oj hon var hurtig hon!
    Karttikeya skrev 2010-06-14 09:50:36 följande:
    Oh ja, det är ibland makalöst vad man kan vänja sig vid och stå ut med Glad

På tal om huvudvärk verkar jag ha en särskilt elak variant idag. Skrikandes
    ajj då

Man ska inte färga håret när man är gravid har jag hört, jag slingar mitt, med mössa, det är okej tydligen....Hoppas det blir bra på dej ändå...
  • Trollungarnasmamma

Oj vecka 16 idag!!! 15+0
    3 veckor kvar till UL Ooooooo så spännande!!!!!

Idag ska jag plugga lite & dona lite innan ett möte om sommaren i hemtjänsten.
    Sen ska jag hämta hem mina underbara barn!!!! Vad jag saknar dem!!!! oooo avd jag ska pussa pussa pussa, gosa gosa gosa!!!!!

Nu tror jag bestämt att jag känner bebis då & då, kan inte vara nått annat!!!

• Trollungarnasmamma
    s89 skrev 2010-06-14 11:18:42 följande:
    Jaha.. Trodde vi var i vecka 14(13+6). Så skiljde ju bara  1 dag ;) 

Tack så mycket!! Glad 
    Jaha okej, men ändå en dag framåt

Ska de ha extra koll på dej nu då?
  • Trollungarnasmamma
    s89 skrev 2010-06-14 11:22:22 följande:
    Ja precis Glad 
    Nej jag tror inte det. Ska prata med min BM på fredag. Men hoppas att det inte ska vara några hinder. Men tänk dem som bär tvillingar, de får ju plats.. Men man blir ju orolig. Hoppas hoppas allt går bra!!  
    okej...konstigt ändå...
    Klart man blir, hade jag med blivit!!
  • Trollungarnasmamma
    s89 skrev 2010-06-14 11:26:26 följande:
    Ja jag skulle gärna vilja ha lite extra kontroller.. Men får väl se vad BM säger på fredag.
    Tack för att du lyssnar och har förståelse Glad 
    Håller tummarna att hon med är det & ger lite extra kontroller!!!
    kram på dej {#emotions_dlg.flower}
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-06-14 14:34:29 följande:
    Fiskrapar? Låter ju helt underbart Tungan ute

Har fått modemet hem nu, nu är det bara bredbandet som ska bli inkopplat också.. Sitter ju med ett mobilt bredband nu och jag som är en intensiv användare av bredband är hemskt bortskämd med snabbare hastigheter än det jag har nu. Skrattande
    Man vänjer sej
Svar på tråden December Bebis 2010 :)