Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-05-12 22:30:02 följande:
    Hemliiiiiis okej jag hoppar inte högt och jag är som normala jag men jag säger bara tyst nu ..
    Ett svagt svagt super svagt + kom på stickan men efter timmar var den borta !!
    Grattis, om det är gravid du vill vara.. annars hoppas vi det är ett spökstreck om du inte vill vara gravid igen.

Berätta hur det går.. Kram kram
  • LillSnurr82

Här sa dietisten att salt och blandkryddor ska man inte tillsätta i maten. Typ persilja och dyl funkar bra. Det räcker med det salt som finns naturligt i maten.

Oj vad snurrig man blir på allt man hör från höger och vänster, vet ju inte vem eller vad man ska lyssna på..Obestämd

• LillSnurr82
    Stronza simpatica skrev 2011-05-16 13:24:21 följande:
    Jag har ingen sexlust alls för tillfället, oliver är över 5 månader och vi har bara haft sex 3 ggr efter han föddes. Innan jag blev gravid har jag alltid haft relativ hög sexual drift men nu inget typ. Finns det fler i samma situation? Snälla säg att det finns det??!!:)
    här är den också borta Gråter haft sex EN gång sen Agnes föddes 8 december.. innan hade jag relativt hög sexlust men nu NOLL..vad gör man???? tycker sååå synd om min sambo...
  • LillSnurr82
    Stronza simpatica skrev 2011-05-16 14:53:36 följande:
    Lillsnurr82: ja vad gör man? Tycker också synd om min sambo men men med tiden får man hoppas det går över, det är ju det man hört!
    Jo hört att det är jätte vanligt att sexlusten försvinner vid och efter en graviditet. Men o andra sidan blir det en ond cirkel känner jag för ju längre man väntar desto svårare kommer det ju bli att komma till skott så att säga. Man (eller i alla fall jag) får ju större sexlust ju mer sex man har. Men nu känner jag mig typ som en oskuld..

Min sambo "flyttar" ju till göteborg (vi bor i linköping) på söndag över sommaren pga sommarjobb som brandman..vill då att vi ska ha kommit igång med sexandet lite grann. Det har vart mitt "mål" sen jag märkte att sexlusten försvunnit, men nu är det bara några dagar kvar o vi har inte kommit igång alls typ.
  • LillSnurr82
    Stronza simpatica skrev 2011-05-16 15:10:44 följande:
    Lillsnurr82: exakt så är det för mig med, desto mer sex jag har desto mer vill jag ha, men efter att ha testat då så kände jag ändå inte att den ökade. Måste kanske försöka mer än en gång:D!
    Vi får helt enkelt köra på och hoppas att det snart blir som vanligt igen. Skrattande
  • LillSnurr82
    delifi2 Tack för tipsen och peppningen!

Någon som vet hur det är med typ färdiga köttbullar, falukorv grillkorv osv om det är ok att ge??

Har nu gjort barnmat på kokt kyckling, morot och palsternacka som hon fått i 2 dagar. Innan har jag bara gett färdigköpt barnmat. Tror den har vart mer populär men är nog mer konsistensen på den färdiga barnmaten som hon gillar bättre då hon äter "min" mat med god aptit fast det går lite långsammare.
  • LillSnurr82
    delifi2 skrev 2011-05-16 19:41:00 följande:
    bara strunta i saltet överhuvudtaget, man behöver inte ha salt i sin egen mat, vi har slutat med salt helt.
    ludicrous skrev 2011-05-16 19:05:51 följande:
    Ja visst ska man inte steka maten? SItter och googlar recept och det finns massor bra, men fick tipset att man ska "dela upp" maten. En klick grönsaker, en klick potatis och en klick kött (t.ex.) inte mosa ihop allt till en röra..

Vad kan man göra för köttfärssås t.ex. ? Koka köttfärsen först, men kryddning och sånt?! Aaah, det var så länge sen jag gjorde sånt här..

Nu går allt alldeles för fort med Emil! Han blir 5 månader om en vecka och bara på några dagar har han fått tänder, börjat ta sig frammåt och äta gröt... var tog min bebis vägen..?
     Japp ingen stekt mat. men resten går bra, det är för att man steker och det får "grill"yta typ som man inte ksa steka maten. typ hotdog kan man steka upp och ta bort skinnet på sen, samma med falukorv om man nu pallar att ta bort det översta lagret från falukorven.
    det är just stekytan de inte ska äta än 
    Tänkte mer om det är okej att koka falukorv eller köttbullar (sånna färdiga man köper i frysdisken som man bara steker på hemma) ? Om det är stekytan dom inte ska äta borde det gå bra ialla fall med korven?
  • LillSnurr82
    leverpastej och korv ska vara nitritfri eftersom nitriter är ett slags salt

det var det ända som stod om korv på livsmedelsverkets hemsida (som jag kunde hitta) om barnmat.
  • LillSnurr82
    LokesMammi skrev 2011-05-18 13:12:58 följande:
    Vi ska ha syskon om 3-4år! Inte vänta för länge, för jag är gammal. Blir 30år idag! Tyst
    STORT grattis på 30-års dagen! Hoppas att dagen blir underbarSkål
  • LillSnurr82
    LokesMammi skrev 2011-05-18 13:17:58 följande:
    Tack. Den blir lugn. Ska ut o äta ikväll. Var på babysim nu på f.m. Så en lugn mysdag! =)
    Kan vara skönt det med...Skrattande
    Bara du och mannen eller med fler??

Åh vi var på babysim i går och Agnes gjorde sitt första dyk , stolt mamma Hjärta
Svar på tråden December Bebis 2010 :)