- 

haha så du menar att jag ska springa om kring med en vattenkokare, en bröstpump flaska och nån burk att värma mjölken i och ha i skötväskan? Nej det låter för mig som en bökig idé, men tack för tipset. Fortsätter nog träla med bröstet, är säkert bara en fas som hon går igenom att hon ska vara med hela tiden. Hon lär ju inte svälta ihjäl om jag är iväg ett par timmar på dagen, blir hon för hungrig äter hon nog till slut får jag hoppas..Mysmamma70 skrev 2011-04-15 13:16:02 följande:Lillsnurr - jag har ju aldrig gett ersättning, men vi har en liten vattenkokare som vi alltid tar med oss på resa, då kan man värma matburkar i vattenbad eller värma vatten till välling eller gröt. På de flesta ställen finns väl en kontakt att låna
 - 

Åååhh i natt har jag sovit såååå dåligt men inte pga bäbis utan för att jag är sjuk . Jätte förkyld, ont i kroppen (feber?) och halsont.. Även lillan är snorig IGEN..var ju bara några veckor sen vi var sjuka
 bläää.. 
I natt har Agnes legat på mage, varje gång jag vaknat har jag snurrat på henne till rygg igen. Men nästa gång jag vaknat har hon legat på mage igen.. hhmm, ska man ta bort kudden (har en jätte tunn/platt kudde i hennes säng) när dom börjar rulla runt i sömnen?
I morse när jag vakna och vände mig om mot hennes säng (har spjälsängen bredvid min säng med borttagen sida) så ligger min lilla älskling där på mage och lyfter upp huvdet och tittar på mig med STORA ögon och ger mig världens största leende, kan morgonen börja bättre??
Nu när hon är förkyld börjar hon böka igen vid bröstet även hemma.. men men.. nu är jag säker på att det är förkylningen som gör att hon bökar när vi är hemma. (När vi är borta beror på att hon helt enkelt inte har tid att amma och bara se en patte, man kan ju faktiskt missa nåt då.. hehe)
Nu ska jag fortsätta ligga och slappa på soffan och hoppas på att vi blir friska till helgen då det är påsk och jag fyller år..
 - 

Dom kan ju ha en utvecklingsfas runt 4 månader, då dom tar in mycket av det dom ser runt om kring sig om dagarna som kan resultera i mycket skrik på kvällen pga alla intryck. Men om hon skriker hela dagarna hela tiden verkar det kanske lustigt om det är det? Antar att du tagit febern, för av feber kan dom ju annars få ont i kroppen av och skrika pga det.
Svårt att veta vad det är, men något är antagligen fel (ialla fall enligt henne) eftersom hon skriker och gråter. Så tycker nog du gör rätt i att kontakta bvc för en utredning om det är något fel på henne eller om hon helt enkelt bara är missnöjd med livet just nu. Vad det än är, så går det nog över snart .. Styrke kramar till er!!! - 

han är rätt lik dig va??3 barns mamma84 skrev 2011-04-22 20:29:16 följande:
Nu finns bilder på bloggen
, så där gör min lilla A också.. fötter är JÄTTE intressant just nu. Men roligast tycker hon är nog vår hund och katt just nu, kan verkligen sitta och asgarva åt dem jätte länge.. gullunge! - 

Jag tappar fortfarande massa hår. Men tappa inget under min graviditet så inte så konstigt att håret jag inte tappa då faller av nu, blir ju en del på 9 månader. Så jag är inte alls rädd. Man tappar ju dessutom alltid hår hela tiden.ÄlskarNova skrev 2011-04-25 08:35:16 följande:Hur många här fortsätter att tappa sitt hår?? Jag är faktiskt riktigt rädd nu...
Har skrivit en tråd om detta: www.familjeliv.se/Forum-24-95/m58583285.html
Tror inte att du ska oroa dig heller.. - 

Tappar man mer hår om man ammar menar du? Det visste jag inte, men kan säkert stämma för här känns det som jag kan göra en peruk av allt hår jag tappar/dag..haha..
 - 

Jenni78 skrev 2011-04-25 19:34:28 följande:På påskafton vid lunchtid blev Vanja Monster-Vanja. Hon vill INTE ta bröstet. Skrik så fort jag lägger henne vid bröstet. Nån som varit med om liknande? Vet inte vad som hänt och hur jag ska hantera detta...
Agnes är också så, vart i flera veckor. Men jag har kommit på att det går lättare att amma henne när vi ligger ner och jag inte håller i henne, för hon tycker nog det blir varmt i mitt knä, sen när hon är täppt/förkyld får hon svårt att andas när hon ammas, då tycker hon också det är bättre att ligga ner för då kan hon släpper hon bröstet rullar runt och andas och sen rullar hon tillbaka och snuttar vidare. Annars om vi inte är hemma eller där det inte går att lägga sig ner så har jag fått ta med bröstpump och flaska och mata så. Vill inte bråka med henne vid bröstet, vill ju inte att hon ska förknippa amningen med nåt dåligt..
Lycka till hoppas att du/ni hittar på nåt som passar er! Vet hur frustrerande det är.. jag blev jätte ledsen när Agnes vägra bröstet helt plötsligt..
 - 

Kan ju vara att dom känner sig instängda på nåt sätt när man sitter upp och håller i dem. Speciellt nu när det börjar bli varmt också. Jag har även testat att Agnes ligger på soffkanten eller dyl och jag halvligger , det funkar med.. (svårt att förklara ställningen..haha)Jenni78 skrev 2011-04-26 12:22:21 följande:Ja, jag har också upptäckt liggamningen igen. Förstår inte varför bröstet blivit på farligt. Men det är inte allt man förstår... :) Hon sover mycket också. Måste vara nån tillväxtfas. Tyvärr så är hon inte så var vid flaska heller men provade igår och det gick ner lite iaf. Men just nu är liggamning the shit. HOPPAS det går över snart... Tack för svaret!
Finns ju flasknappar som likanar bröstet, kanske en sån funkar om hon inte är van vid att det rinner ut ur flaskan så fort? Kan ju vara därför hon inte ville ha så mycket från flaskan, för det kommer fortare och dom blir då mättare fortare också.. - 

Här har natten inte heller vart speciellt bra

Gav lillan gröt vid 20.00 bytte till pyjamas och ammade och hon somnade vid 20.30.
När jag gick och la mig kl 23.00 vaknar hon strax därefter med ett IIIILLLLLVRÅL.. helt otröstlig, vill inte ha mat och när jag lägger henne ner är hon som en liten mask, kastar sig hit och dit och bara skriker. Pruttar en del. Så antingen ont i magen (då hon inte bajsa i går och inte bajsat ännu) eller en mardröm som hon inte riktikt kan släppa eller nåt.. ? Till slut äter hon lite och somnar i min armhåla men sover oroligt HELA natten. Ligger och sparkar gråter och gnyr.. Så jag i princip inte kunnat sova alls
Men nu på morgonen tog sambon lillan så fick jag sova ett par timmar i alla fall
Nu har hon fått sin frukostgröt och somnat igen..
Får se om det kommer en JÄTTE bajs i dag då.. - 

Agnes brukar bajsa varje dag, som högst varanan.3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 12:05:57 följande:bajsar er små varje dag ?
Elias bajsar var tredje dag ca helt lagom för honom.
Han bajsade idag så han kommer att bajsa i morgon igen