• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

I natt sov Elliot iaf bättre än på två nätter. Somnade väl vid ett gamla tiden och sov till halv åtta, gamla tiden. Jag sov till tolv nya tiden.

• Haligh

Idag hände något som varit min stora skräck, att ramla eller tappa min bebis. Det stod en stor låda på golvet som jag inte såg för jag höll henne i min famn, föll helt handlöst i golvet. Men vilka instinkter man har, lyckades på nåt sätt sätta armbågarna först och hålla lillan mot kroppen. Jag blev rädd och hon blev rädd, men det gick ändå bra! Men fy mitt hjärta slår fortfarande snabbt. Tänk om hon hade slagit huvudet i golvet!

• LokesMammi
    Haligh skrev 2011-03-27 20:03:18 följande:
    Idag hände något som varit min stora skräck, att ramla eller tappa min bebis. Det stod en stor låda på golvet som jag inte såg för jag höll henne i min famn, föll helt handlöst i golvet. Men vilka instinkter man har, lyckades på nåt sätt sätta armbågarna först och hålla lillan mot kroppen. Jag blev rädd och hon blev rädd, men det gick ändå bra! Men fy mitt hjärta slår fortfarande snabbt. Tänk om hon hade slagit huvudet i golvet!
    Fy va hemskt. Får mig och tänka på när jag halkade på en isfläck med Loke i famnen. Väldigt långa sekundrar man stod o stampa på den fläcken! Rynkar på näsan Lutade mig bakåt iaf.........
    Loke 11/1-2011
  • Trollungarnasmamma
    Oj fy vad hemskt Men tur att det gick bra för er båda!!
    Ja det är skräcken, jag höll lillan i min famn & satt på huk när hennes storebror puttade till mej så jag flög framåt men det slutade oxå väl, men åhhhh vad rädd man blir.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här är Nemi fortf förkyld, lös i magen med de sista dagarna...ingen feber...stackarn...på dagarna vill hon helst vara i famnen ele sova.

Vi var på BVC i torsdags hon vägde 6030 & var 64 lång. Smal & lång tjej
    Hon sa även att förkylningarna är långdragna nu, men ändåObestämd 2 veckor nu...

Vi har juh en 4 åring här hemma oxå som just nu går oss på nerverna, hon är så sur, arg, lessen, vill bestämma allt, lyssnar inte & provocerar sin lillebror massor.
    Är det en reaktion på lillasyster ele hör det åldern till ele nått annat som är fel??
    Hon kan vara så go, snäll & glad stundtals, men det vänder snabbt tyvärr.... är så tråkigt det ger så mycket dålig energi
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • 3 barns mamma84
    Fy vad läskigt ja allt gick bra tillslut du hade änglavakt gumman.
    Det är lätt hänt det händer oss alla.
    Man ska bara andas in och andas ut och sen får man en läxa vad som man inte ska göra om.

Jag tappade elias med bebysittern han landade med aniktet föra näsa mot golvet.
    Jag hade en ängel som sa till mig innan att jag kommer att tappa men jag lyssnade inte.
    Plötsligt tappade jag honom och shit mitt hjärta slog volter och jag ringde ambulansen och åkte in med honom.
    Det har hänt med amadeus med i elias ålder vi 3 månader men honom höl jag i och han ramlade på golvet.
    Ambulansen kom men dom sa att han inte hade gjort illa sig så det var skönt.

STORT kram till er
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Momalicious

Fyy vad obehagligt haligh! :( tur att allt gick bra! Tror vi alla har instinkter för att skydda våra barn.

Jag har shoppat hela helgen och imorgon kör vi igen ;)

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-03-27 08:21:28 följande:
    Förstår din oro, Delifi, samtidigt som jag tycker att man sim förälder successivt får släppa behovet av kontroll när de blir äldre och försöka ha tillit till att allt går bra.

Vi har så höga krav på att våra ungdomar alltid ska vara tillgänliga - på mobil, msn, facebook... Våra föräldrar hade ingen sådan koll och vi överlevde
    jo precis, trodde jag kunde släppa dom mer nu eftersom jag har små att oroa mig mer för eftersom de inte klarar sig själva.
    Men jag kommer nog vara en hönsmamma hela livet tror jag :)

Men jag ser mig iaf inte som en hönsmamma på så sätt, tror det var mer att EMily hade sagt att Felicia inte hade kommit hem på hela Lördagen, tror det var som oroade mig mest. Men senare visade det sig att hon hade varit hemma innan EMily hade kommit hem.
    Å Felicia hade dessutom sagt till Emily att hon skulle iväg på Lördagen.....
    Momalicious skrev 2011-03-27 03:07:18 följande:
    Delifi: jag läste snabbare och snabbare för jag var så nervös. Hon kommer fatta hur du känner när hon själv får barn. Det var liksom en aha-upplevelse för mig och min sambo när Elliot kom. Då fattade vi varför ens föräldrar tvingat på en cykelhjälm osv. Eller ja, vi fattade ju innan med men nu fattade vi bättre ;)
    Jo precis, fattar inte hur min mamma överlevde 5 barn
    Nu är jag själv i samma sits med 5 barn
    Jo man förstår att det finns en annan slags kärlek, en kärleksrädsla elelr vad man ska säga.
    För sitt barn älskar man verkligen över allt annat på jorden.

Drömde i fredags natt en mardröm, drömde att EMily var med sin föra pojkvän och de låg under jorden, han ville ta livet av sig och hade lurad henne att dricka gift. sen var det lite mera. Men i vilket fall som helst så vakande jag av att jag grät. Visste att hon var på fest och smsa henne 3.30 på morgonen.
    Det kusliga var att hon VAR hos sin förra pojkvän jag hade drömt om 
  • Momalicious

Ni som älskar Newbie-serien har väl inte missat att det kommit in sånadär stickade heldresser igen, fast i vitt? Dom lär väl sälja slut lika fort som dom gråa så missa in det om ni vill ha en ;)

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • ÄlskarMina

Nyss hemkommen från babysim. Plutten sover i vagnen men det tog ett skrikmaraton innan han kom till ro. Han blir ju så varm efteråt och trött såklart. Idag fick vi öva på att vända dom från mage/rygg och fortsatte med att strila vatten på kroppen-gick fint! 
    Hade med Nova som snällt agerade fotograf 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)