• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-04-11 17:42:40 följande:
    När "kan" man sluta ge minifom? Elliot är ju 3,5 månad och jag vet inte om de gör nån skillnad längre. Flaskan är nästan slut så tror jag struntar i att köpa en ny efter det så får vi se. Vad tror ni?
    Jag slutade strax innan han var tre månader, tror inte den gett så mycket effekt över huvud taget för Tim.. Så jag märkte ingen skillnad alls.. Semperdropparna slutade jag med strax därefter, märkte ingen skillnad heller. Så det ordnade nog till sig av sig själv där i samma veva. Tror att det som gjort mest skillnad är den snällare ersättningen och dr browns nappflaska.. Pröva att sluta, du lär ju märka om det behövs eller ej!

Tim sov nästan en timma efter sitt gråtmaraton, sen vaknade han pigg o glad. Sen kom det typ hundra fisar och lite bajs, var kanske det som satt "snett" och gjorde honom ledsen..
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-04-11 17:42:40 följande:
    När "kan" man sluta ge minifom? Elliot är ju 3,5 månad och jag vet inte om de gör nån skillnad längre. Flaskan är nästan slut så tror jag struntar i att köpa en ny efter det så får vi se. Vad tror ni?
    vi slutade med minifoam när ellie va 3 månader....funka super utan...nu funderar vi på att även sluta med semper magdroppar, men...tja massa nytt nu med gröt å semper2, så väntar nog ut flaskan, när den e tom så köper jag ingen ny helt enkelt.
  • Momalicious

Tack för inputen! Kommer testa utan och funkar det inte köper jag en ny helt enkelt. Men det borde gå tycker man :)

• Haligh

Vi slutade med Minifom för nog 1 månad sen, glömde nån gång att ge och märkte ingen skillnad så då slutade vi helt. Magen hade då blivit mkt lugnare, innan hörde man verkligen hur det mullrade och då blev hon ledsen!

• thegoddess

dr browns nappflaska.. vad är skillnaden mot MAM ? vart kan man köpa dom?

ronjas händer är överallt.. putter ut nappen hela tiden och så vill hon ju gärna hålla i nappflaskan men putter den åt sidorna och ifrån sig. och stark börjar hon ju bli med.

• delifi2
    linasmama skrev 2011-04-11 18:23:55 följande:
    Majorima - Usch vad jobbigt Hoppas det blev bättre när han sovit lite!

Vi använder libero strl 4 åt Sixten, har gjort det en månad nu! De tycker jag passar bästa på Sixten, Bumbo eller vad de heter var också bra, fick prova en sån av Sixtens kusin.. Pampers läkte hela tiden och Willys sög inte åt sig tillräckligt på nätterna så kunde bara ha de på dagen..

Har någon av er haft Ventolin åt era bebisar? Isf hur reagerade deras mage? Sixten har blivit konatig i magen av det..
    Olivia regerade inte alls när vi hade ventolin mot hennes hosta, inte vad jag kan minnas iaf, men det var ju ca 3 veckor sen.

Men nu är hennes mage i upplopp, hon älskar ju gröt men jag vill inte ge henne för mycket av det, för jag glömde ge henne droppar och D-droppar och då får hon så ont i magen.
    Gav henne banan idag och hon avskydde den, kosntig unge det där men hon älskade potatis, hon satt med oss vid bordet och jag hade lite potatis över och mosade den och gav henne och hon ville bara ha mer kändes skönt  
  • Karttikeya
    thegoddess skrev 2011-04-11 20:30:29 följande:
    dr browns nappflaska.. vad är skillnaden mot MAM ? vart kan man köpa dom?

ronjas händer är överallt.. putter ut nappen hela tiden och så vill hon ju gärna hålla i nappflaskan men putter den åt sidorna och ifrån sig. och stark börjar hon ju bli med.
    Vet bara att man kan köpa dom online i lite olika butiker, annars kanske babyproffsen eller så? Skillnaden mot MAM är att dom funkar, haha.. Det är en ventil inne i flaskan som gör att luften åker ut istället för ner i bebisens mage. Mams ska ju fungera ungefär likadant men jag tycker inte dom funkar..
  • LinnV
    delifi2 skrev 2011-04-11 20:43:54 följande:
    Olivia regerade inte alls när vi hade ventolin mot hennes hosta, inte vad jag kan minnas iaf, men det var ju ca 3 veckor sen.

Okej.. Sixten är jätte gasig och bajsar typ hela tiden..

Fick sova totalt 5 timmar för Sixten i natt, han hade jätte ont i magen och hade sån hosta Han var också skakis, antar att det är från ventolinen så vågar inte ge det mer..

• Momalicious

Jag måste fråga er en grej. Igår kväll hände något fruktansvärt obehagligt. Vi skulle göra iordning köket för att lägga oss så vi la Elliot i soffan. Efter två sekunder börjar han gallskrika och "hoppa" upp och ner väldigt rytmiskt. Man såg liksom ut som att han gick upp i brygga ungefär, fast väldigt rytmiskt och konstigt. Jag blev livrädd och trodde han fick ett anfall av nåt slag så jag har sovit jättedåligt och tänkt på det medans min sambo trodde han bara blev arg men det där var Elliots skrik han gör när han blir skrämd. Vad tror ni? Nåt man bör kolla upp?

• ÄlskarMina

Måste bara säga att jag är så glad att mensen kommit äntligen! I fredags, 4månader exakt efter förlossningen och dryga 3mån efter jag slutat helamma. Tänk att det kan ta sån tid ändå?Obestämd
    Nu vet jag ju att kroppen är igång igen-tjoho!

På torsdag åker jag, svärmor med hennes syster till Ullared! Listan är lång som vanligt..Tungan ute, och det ska bli grymt skönt att åka utan barn och massa måsten. Arvid är hemma med sin paps och Nova ska efter skolan vara med sin moster och sen gå på gympa på kvällen. Glad

Kunde det inte vara en lika fin dag idag som det var igår förresten? Igår hade vi dryga 20grader och njööt!! Solig
    Idag är det inte lika inspirerande..

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)