• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Bara för att jag skrev att jag inte fått mens ännu så kom den idag, haha.. Men mycket är det ju inte.. Stämde bra att jag hade ägglossning då jag satte in spiralen då alltså Flört Min BM sa det nämligen "Om man tittar på hur flytningarna ser ut så har du nog ägglossning.." haha..

• LinnV

Har varit på akuten idag igen med Sixten! Ringde bvc som absolut tyckte vi skulle åka in. De gjorde en riktig undersökning och blev lite sur på läkaren vi träffade i lördags som inte kollat upp något..

Sixten var helt slut, alldeles blek, tung andad och slemmig när vi kom dit.. Han fick andas adrenalin två gånger och blev lite bättre av det så vi slapp sova kvar eftersom vi bor 5 min ifrån men ska hålla koll på honom och åka in om det blir värre. Det kunde vara en vanlig virusinfektion eller RS.. 

Har pallrat upp sängen så han nästan sitter upp och sover så hoppas han kan sova bra! Ska hoppa i säng så jag får sova lite i natt.. 

• Haligh

Här snörvlas det och hostas det igen, ju bara 3 veckor sen RSinfektionen så jag tycker verkligen synd om min lilla flicka! Inte alls så där rosslig och slemmig som då, men ändå jobbigt att äta och sova. Hoppas era små sjuklingar också kryar på sig snabbt!

• AnnaCL

Skulle behöva lite tips om ni har några. Vi är inne i en ond spiral på kvällarna. Jag helammar fortfarande förutom att vi ger lite ersättning vid åtta på kvällen. Nu är det så att jag måste amma för att Elsa ska komma till ro. Detta är ju såklart frustrerande för mins tackars make som försöker på alla sätt men det funkar bara inte. Hon blir ledsen och det blir liksom bara värre och värre om jag inte tar henne. På dagarna funkar det däremot bra, det är just när hon ska sova det blir problem. Han kan ge henne ersättning men hon somnar ändå inte då, bara amningen som duger. Jag fixar inte riktigt att höra henne panikgråta några timmar. Men jag kanske får åka bort?
    Jag blir ledsen av att maken blir ledsen och sådär håller vi på nu. Hur funkar det med era partners och nattning?
    Kram på er fina mammor.

• LillSnurr82

Här spelar det ingen roll om det är jag eller min sambo( eller nån annan som nattar), bägge funkar bra.. Om hon inte vill ha mat vill säga, men är jag inte hemma brukar jag alltid lämna en flaska mammamjölk i kylen.

Hon har ingen snuttefilt eller liknande som kan lugna? Kanske är mer grejen av trygghet i din doft hon slappnar av av..så en en "snutte" som luktar mamma(mat) kanske? Agnes har en (två) snuttefilt/nalle som hon snufsar/snuttar på, den är viktigare än både napp och vem som nattar..

• thegoddess

Hon kanske behöver mattas tidigare.. Hör tar vattningen 20-30 min och vi ligger bredvid spjälis. Hon hållet våran hand, vi sjunger lite. Lägg henne medan hon är glad och kanske 30 min tidigare än ni brukar lägga. Min vill lägga sig 19!!

• LinnV

AnnaCL - Min stora tjej ammade jag till sömns tills hon var ett år så var bara jag som dög då. Jag försökte inte sluta utan tyckte det var mysigt... Vi har tappat alla Sixtens rutiner nu så ska börja om när han piggnar till från förkylningen ska vi börja om på nytt. Men eftersom jag inte ammar kvittar det vem av oss som nattar.. Som de andra sa så kanske hon är övertrött?! 

• AnnaCL

Ska pröva lägga henne tidigare, sedan ska hon kanske få ha sin snuttis under huvudet. Många gånger vaknar hon när vi lägger ner henne isängen, tror att hon känner att kudden är kall. Tack för tipsen.

• thegoddess

Det bästa är att få henne att somna där hon ska sova. I annat fall ska man inte förflytta förän dom är i djupsömn och det tar minst 10 min men ev längre.

• 3 barns mamma84

Igår hade elias 39,4 jag ringde in på kvällen till barnakuten och berättade att han var varm men han hade kalla händer och fötter men åt som han skulle och sov och kissade massor.
    Dom sa till mig att om det SKULLE bli högre skulle vi åkte in på direkten.
    Så jag gav honom barn alvedon som dom sa till min en tsk och sen gav jag honom ersättning och hade boddy på fönstret uppe vaddade honom och han somnade tryggt i sin vagga.
    Idag har han ingen feber längre han är vanliga gammla elias nu
    Åh mammas hjärta mår mkt mkt bättre nu.
    Han sa också att om han skulle närma sig 40, något skulle han in för då kunde kramperna komma men alla barn behövde inte få kramper och att han hade en infektion innan i hans lungor som han fick äta antibeotika för.
    Men vi ringde iaf in och frågade efter råd och dom tog mig på allvar och sa om det skulle bli högre skulle han in.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)