Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Vill också bli gravid innan 18 månader. HATAR mitt jobb dessutom mår dåligt bara av tanken att gå tillbaka, så ska antingen börja plugga eller söka nytt jobb. Beror lite på om sambon får jobb som brandman och i så fall vart.. Har ju bara sommarjobb nu i sommar i göteborg. Har annars jobbat som undersköterska på US här i linköping.

• LillSnurr82

Försöker ge min lilla tjeja majsvälling här på kvällen... INTE populärt kan jag loooova.. galen blir hon!! Hon tom ammar sittande (som hon total vägrat i flera månader) hellre än äter det,,tokunge! Hur ska man få henne att gilla det??

• LillSnurr82
    Mama Jessie skrev 2011-05-18 21:25:48 följande:
    Blanda ut det med bröstmjölk eller ersättning så kanske det går bättre :). Anton gillade inte heller vällingen i början så jag blandade det med ers. och nu dricker han enbart välling utan problem
    Tack, smart det ska jag prova i morgon.. Hur mycket blanda du i?? Jag ammar, men har en bröstpump så kan pumpa ut och blanda..
  • LillSnurr82

Natten har vart underbar. Agnes fick gröt vid 19.20 lekte lite sen ny blöja och pyjamas. Försökte igen ge henne välling men hon verkligen avskyr det, försökte pumpa ut mjölk men fick samanlagt bara ut 25ml Rynkar på näsan Så har nog inte så mycket kvar i tuttarna längre.. Så hon tuttar nog nu bara för tuttandes skull är min tanke..
    Sen somna hon strax innan 20.00..vakna nån gång mellan 21.00-21.30 av nån mardröm eller så och hade svårt att komma till ro igen.. Men efter mys och lite tutt så somna hon snabbt igen.. sov fram till 6.00 då min sambo bytte blöja på henne och la henne hos mig.. hon tutta lite och somna om till kl 9.00 Skrattande= mamma utvilad och glad!

• LillSnurr82

Gräsänka resten av sommaren from idag Gråter

Har lite träningsvärk i benen efter att jag börja gårdagen med att springa spåret 2,5km med hunden , tog 13 min med en kisspaus för hunden med räknad (stolt). Sen hem och göra mig iordning och så gick jag och lilla A till stan och myste i domkyrkoparken 1 timme med massa andra bäbisar, barn, mammor och pappor..sång, dans, trollkarl och ponnyridning, var avslutning för vårat babycafé för denna termin. Sen efter det gick vi hem igen.. totalt 1,5 mils promenad..Skrattande

Lilla A vägrar sova middag i dag, så nu ska jag och Agnes gå ut och gå med hunden, hoppas på att hon somnar i vagnen..

Ha en trevlig söndag alla fina mammor!

• LillSnurr82

Jag har gjort storkok och fryst in. Ett stor kok med kyckling rätt och ett med kött redan färdigblandat, tycker det är smidigast så än att blanda efteråt.
    Annars får hon en portion gröt morgon och kväll. Bytte från Nestlés till sempers havregröt och det gillades tydligen för nu går gröten ner hur lätt som helst Skrattande Sen får hon 1-2 mellan mål(beroende på hur länge vi sovit på morgonen när hon får sin grötfrukost) med antingen frukt (banan är favvisen) barn yoggi eller bäbismacka som jag delar i små bitar med smör på..
    Hon ammas när hon ska sova för natten (ibland även efter maten om hon inte verkar mätt vilket är väldigt sällan) och en gång på natten/morgonen. Så amningen är snart borta tror jag.

Försöker byta ut amningen vid nattningen mot välling, men som sagt INTE populärt. Ikväll gick det ner kanske 25-30ml..sen fick jag ge mig och ge tutten istället..

• LillSnurr82

Tycker också det är enkelt och inte alls jobbigt att laga storkok, i princip bara att slänga ner det man ska laga i en kastrull och koka och sen mossa (i all enkelhet) Man behöver ju knappt göra nåt..

I går beställde jag ett parasoll och ett myggnät från www.kopbarnvagn.se (vi beställde vår vagn därifrån och är SUPER nöjda, speciellt med deras leveranser. Beställde vagnen på en söndag och vi kunde hämta ut den på posten på tisdagen , alltså 2 dagar efter vi beställt) hoppas att jag får det i morgon. Ett supersött myggnät med små bin på :) och ett svart parasoll.

I går premiär åkte även Agnes i barnvagn med endast sittdel, det var poppis! Kommer nog dock ändå variera med liggdelen ibland om vi ska ut och gå med hunden och hon ändå ska sova middag, känns som det är skönare att sova i den än i sittdelen även fast den går att fälla i helt liggläge.

Ska nog införskaffa en sulky som är smidig att ha i sommar när man åker iväg på små utflykter. Nån som har tips på bra sulkysar som är smidiga att fälla ihop , som är rymliga osv??

• LillSnurr82
    linasmama skrev 2011-05-23 12:19:11 följande:
    Jag brukar passa på att göra storkok när S har somnat på kvällarna, det tar inte mer än 30 min att göra 2-3 olika sorter

Jag håller också på att kolla efter någon bra sulky men det finns inga man kan ha barnet mot sig så jag får släpa runt på mig vanliga vagn iaf den här sommaren..

Skulle nog med helst vilja ha vänd åt mitt håll.

Men tänker att det kanske kan funka att köra åt andra hållet ibland. Ska kolla runt och se och höra hur andra gör. Fundera på saken..

Vi har ju ingen bil under sommaren (dessutom är karln inte hemma och jag har inget körkort) så jag kommer ju semestra med min mamma o pappa och dom har bara en liten golf.. sen har jag en stor hund och dom en liten hund..så helt omöjligt att få plats med vår vagn plus alla människor och hundar i den lilla bilen :(

hhmm.. funderar och tänker så det knakar..:)

• LillSnurr82
    Stronza simpatica skrev 2011-05-23 13:09:21 följande:
    Hur länge håller maten när nu kör storkok?? Fryser ni in eller hur gör ni??
    Jag fryser in portionsvis i fryspåsar. Det lär ju hålla nån vecka eller två i frysen eller vad tror ni?
  • LillSnurr82

Jag har kokat kyckling, ris, morot, palsternacka+ vitlök(tar bort vitlöken efter kokning) mixar tillsammans med buljongen. Fryser in portionsvis och tillsätter smör(+ ev vatten om det fortfarande är lite torrt) efter uppvärmningen.

Har även kokat kött, pasta, ärter + gul lök (som jag lägger i en sån kryddsil som jag tar bort efter kokning) Gör likadant med denna blandning som den andra.

Har haft i dill efter uppvärmningen i köttblandningen det var gott tyckte Agnes.

Toksnippa: var inne på jollyroom nyss och kolla :) Den verka bra den ni köpte..Ni har inte använt den ännu så ni kan berätta om den känns bra?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)