Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Jenni78 skrev 2011-05-02 22:29:12 följande:
    Hoj!

Vanja strular fortfarande vid bröstet till och från. Har dragit ut på uppehållen mellan amningstillfällena så hungern tar över och hon inte "orkar" strula. Annars hjälper liggamning hemma ibland. Men idag när vi åkte till Uppsala för föreläsningsdag ville hon inte äta. Slutade med proppfulla läckande bröst så vi fick åka hem vid lunch. Skruttan... Hjärta
    Åh vet precis hur det är, tacka vet jag bröstpump vid sånna tillfällen. Så man i alla fall slipper spänningarna i brösten. Här funkar liggamningen även borta, fast på lugna ställen där inget eller ingen stör. Men antar att du provat det med, gå undan till ett lugnt ställe där inget stör?

Har nu alltid med mig bröstpumpen i skötväskan + flaska. I fall vi blir borta för länge och inte hittar nåt bra ställe att (ligg)amma på. Eftersom flaskmatning funkar på Agnes.

Hoppas det snart blir bättre för er!
    Lycka till!
  • LillSnurr82
    Jenni78 skrev 2011-05-03 11:41:26 följande:
    Ja, det funkar ju inte så bra med flaska heller (kan få i henne 20 ml på en halvtimme kanske - biter bara i nappen) och så gott om liggamningsplatser finns det ju sällan på universitet (som vi var på igår). Ha, ha... Jag blir inte lika uppstressad numer, men det är ju inte alla gånger jag kan smita ifrån heller som igår. Men det kan ju vara bra att ha pump med bara för att lätta på trycket och slippa blöta tröjor. Tack för uppmuntran! Kram
    Nej det blir nog bara värre om man stressar upp sig. Tror inte dom matvägrar så dom svälter, till slut äter dom nog om det är riktig kris, tror du inte? Men nog är det jobbigt. Haha.. vad menar du, finns det ingen liggamningsplats på universitetet? Det var dåligt tycker jagFlört
  • LillSnurr82
    Jenni78 skrev 2011-05-03 15:02:10 följande:
    Ja, precis. Hon är väl inte fet, men svälter inte heller. Vi får se imorgon, då blir det invägning och vaccination. Huvva. Tycker absolut det borde finnas fler allmänna liggamningsplatser! Vi får skriva en motion. Glad
    eller hur? Det får vi göra :)
    Var ju på 5 månaders kontrollen i går. Då vägde hon 7500g och var 66 kort..Hade väl inte gått upp det som önskas, men ingen panik. Beror ju på hennes "matvägran" och att hon typ aldrig är still Skrattande
  • LillSnurr82
    Jenni78 skrev 2011-05-03 19:09:52 följande:
    7500g? Men då ligger hon väl över Svensson-kurvan ändå? Jasså, har hon myror i brallan? Här är en som blir uttråkad om hon får ligga själv en sekund. Låter som en brunstig valross. Ikväll provade vi majskrok igen och det gick ner. Första gången fastnade det en liten, liten bit i halsen vilket resulterade i kaskadspya. Så jag var lite skeptisk till att prova igen, men det gick ju bra den här gången.
    Hon ligger nog på medel om man går efter svensson kurvan, men är ju inte den kurvan man ska gå efter. Man kan ju inte jämföra ett barn med ett annat. Utan hon har hoppat ner ett hack från sin kurva,vilket inte är så bra.
  • LillSnurr82
    Jenni78 skrev 2011-05-03 19:27:19 följande:
    Jo, men de brukar väl kunna dippa i aktiva perioder också. Nu tycker mannen att jag ska sluta omgås med datorn. Tungan ute
    jo jag skulle inte oroa mig , men klart man gör det ändå.

haha jo jag ska nog också sluta umgås med datorn ett tag och ge lilltjejen lite gröt..Skrattande
  • LillSnurr82

I natt sov vi första natten i nya lägenheten :) Passa på att ta bort Agnes spjälsäng från min. Så hon fick sova i samma rum i sin säng fast den står en bit bort mot en annan vägg.. Gick kanon.. Hon "vakna" en gång på heeeela natten , gick då upp och gav henne nappen så sov hon vidare.. Sen vakna hon vid 7-tiden och var hungrig..då tog jag med henne till min säng så fick hon äta och sova där en timme innan vi gick upp igen och åt gröt frukost :)

I dag åt hon även en halvburk (en stor) kalops 5-6 månader.. tjopp sa det så var den slut... Glad

Nu ska jag fortsätta fixa och greja här.. vet dock inte vart jag ska börja.. Nästan klara med hela flytten men nu jobbar sambon..Ska ta ett lass eller två i morgon igen i bilen.. sen på måndag tar vi det sista då min far ska hjälpa till och vi har tillgång till släpkärran då också.

• LillSnurr82
    Jenni78 skrev 2011-05-06 14:56:55 följande:
    Vart har ni flyttat då LillSnurr? Inom stan eller?

Här ska också flyttas. Packa och bära är inget jag ser fram emot. Städningen tänkte vi RUT skulle få göra. :) Men att flytta hem ska bli skoj. Får se när vi får tag på lägenhet. Har stått i kö ganska länge på hyresrätt så det borde gå. Har hittat ett drömobjekt, men det är det fler som har också ser jag på antal ansökningar. 
    Vi flyttar från innestan (linköping) till malmslätt , ett samhälle strax utanför stan(där jag är född och uppvuxen) . Flyttar till billigare fast fortfarande en 3:a men på markplan fast lägenheten har en under och en övervåning. Bodde som sagt i stan förut på 2:a våningen utan hiss..ganska jobbigt med barn och hund.. så detta blir toppen Skrattande

Nej usch städningen är INTE alls kul. Vi har den gamla lägenheten kvar tills sista juli. Men vi slipper dubbla hyror för lägenheten vi flytta till är min syster och man hyresvärdar på (dom äger några hyreshus nämligen), så får bo här gratis tills vi blivit av med den gamla ...snälla va?? Så städningen i den gamla behöver vi inte stressa med. Bara att jag ville flytta till den nya innan min karl flyttar till Göteborg (23 maj) och sommarjobbar som brandman igen (2:a sommaren)..
  • LillSnurr82
    Jenni78 skrev 2011-05-06 20:57:22 följande:
    Åh, vad härligt att flytta ut på "landet"! Det längtar jag också till. Fast lägenheten vi suktar efter just nu ligger mitt i stan, men är en gammal brandstation - väldigt charmigt. Den där bondgården blir det när jag blivit klar med studierna och får fetinglöningen! Jag är en riktig bondromatnitker.

Ja, vi har en halvtrapp och med barnvagn blir det skumpigt för barn och ond rygg för mamma. 

Men du, vad tråkigt att bli ensam över sommaren. Jag skulle bli jätteledsen om min karl bodde borta en vecka!

Ikväll slutade festligheterna tidigt. Tur att gästerna var barnfamilj även den och redo för sängen vid typ åtta... 
    Jo detta med att karln flyttar är ju inte det roligaste direkt. Men jag tror jag tog det värre förra sommaren då man var gravid , jobba och var tvungen att sköta hund, katt och 2 hästar själv..det var tungt.. I år känns allt mycket lättare, eller i alla fall JAG är lättare :)
    Han måste ju jobba och få erfarenhet för att få fast jobb som brandman , är ju det han vill jobba med och precis utbildat sig till, det vill jag ju inte hindra han från.. Kommer nog spendera mycket tid i sommarstugan i år hos min mor o far så får jag hjälp av dem, och så får jag och Agnes så klart åka och hälsa på i göteborg. Skrattande

Vill också sen när vi båda har jobb ha ett hus nära djur o natur, gärna med eget stall Glad Men vi vill inte ha nåt renoveringsobjekt så lär nog få vänta tills vi blir miljonärer tills det händer = aldrig
  • LillSnurr82

Åh jag vill också gifta mig, men även här väntar jag på frieriet. Vi är inte ens förlovade Rynkar på näsan Så lär nog få vänta ett par år till tyvärr...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)