Jenni78 skrev 2011-05-06 20:57:22 följande:
Åh, vad härligt att flytta ut på "landet"! Det längtar jag också till. Fast lägenheten vi suktar efter just nu ligger mitt i stan, men är en gammal brandstation - väldigt charmigt. Den där bondgården blir det när jag blivit klar med studierna och får fetinglöningen! Jag är en riktig bondromatnitker.
Ja, vi har en halvtrapp och med barnvagn blir det skumpigt för barn och ond rygg för mamma.
Men du, vad tråkigt att bli ensam över sommaren. Jag skulle bli jätteledsen om min karl bodde borta en vecka!
Ikväll slutade festligheterna tidigt. Tur att gästerna var barnfamilj även den och redo för sängen vid typ åtta...
Jo detta med att karln flyttar är ju inte det roligaste direkt. Men jag tror jag tog det värre förra sommaren då man var gravid , jobba och var tvungen att sköta hund, katt och 2 hästar själv..det var tungt.. I år känns allt mycket lättare, eller i alla fall JAG är lättare :)
Han måste ju jobba och få erfarenhet för att få fast jobb som brandman , är ju det han vill jobba med och precis utbildat sig till, det vill jag ju inte hindra han från.. Kommer nog spendera mycket tid i sommarstugan i år hos min mor o far så får jag hjälp av dem, och så får jag och Agnes så klart åka och hälsa på i göteborg.
Vill också sen när vi båda har jobb ha ett hus nära djur o natur, gärna med eget stall

Men vi vill inte ha nåt renoveringsobjekt så lär nog få vänta tills vi blir miljonärer tills det händer = aldrig