Willes Mamma 08 skrev 2011-04-13 22:13:42 följande:
Kan 4 månaders bebisar tykännas??
Vi var på kalas i dag och då va de en äldre dam som tog albin (han hade aldrig träffat henne innan) och de gick bra en stund,men sen va de som o trycka på en knapp, han blev knallröd och skrev o grät med tårar som jag aldrig nånsin sett innan, helt förtvivlad, hjälpte knappt med min tröst eller bröstet, han skrek närmare i 10 min innan jag fick honom till ro igen.
Sen åt han lite och vart glad igen.........................sen tog hon upp honom igen, och direkt började hans underläpp darra och tårarna sprutade o han blev högröd o skrek....denna gången gick de dock lite fortare och få honom lugn igen!
har aldrig varit med om något liknande o albin har aldrig gjort eller skrikigt så tidigare!!
man undrar ju vad som hände??
Hänger inte så bra med i tråden, men har nån börjar ge sina små gröt??
Albin är ju 4 mån idag.... vet inte hur jag ska göra om jag ska börja eller inte?? o hur,när ,tidpunkt, hur mycket?? haha 2:a barnet ,men lika vilsen som med första:)
By the way! Cissi måste bara säga du är grymt snygg för och vara 40 år! Om en annan såg så fräsch ut som du skulle jag vara överlycklig:)
Min Agnes har haft tykänslor, börja med de redan vid 3 månader. Bara nån tittar och ler mot henne kan hon ibland bli as arg och ledsen. Vet inte om det är ty känslor men borde väl vara nåt liknande i alla fall..?
Jag har börjat ge gröt morgon och kväll.. började med kvällen 2msk, när det gick bra fick hon 2 msk på morgonen också. Sen har jag bara ökat mängden. Nu är vi uppe i 3 msk morgon och kväll, funkar bra tycker jag. Hon sover längre på gröt.. somnar kl 20.00 och har sovit till 1.30-2.00 tiden. Innan vi börja med gröt så sov hon bara högst 3 timmar innan hon ville ha mat igen...
Hon får vid middagstid också en smakportion puré också.