• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Malin o Henke
    Jessika82 skrev 2010-04-11 22:00:09 följande:
    ska på undersökning och hoppas på ett vul..
    LYCKA TILL!!! Jag håller tummarna!!!
    Kram!!
    //Malin
    Snälla ÄLSKADE KNYTT!!! Stanna hos oss!! Vi längtar ju SÅÅÅÅ efter dig!!!!
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-04-11 22:00:09 följande:
    ska på undersökning och hoppas på ett vul..
    ja så roligt=) hoppas du får de!!! Vilken vecka är du i?? lycka till nu tjejen!
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 22:06:24 följande:
    Jag hoppas oxå att det är så att det är blodkärl eller slemhinnor som är sköra o spricker o blöder!! Men jag vet inte vad jag ska tro... Väntar tills på tisdag o hoppas att de hittar nåt positivt i min mage!!Ni är ALLA så himla gulliga!! TACK SNÄLLA för alla snälla ord!! Det värmer nåt oerhört ska ni veta!!!KRAMAR!!//Malin
    Ja bebis mår säkert prima därinne=) Men kan du inte få komma tidigare dåe??? Oron e ju såååå jobbig!!! Ja klart,vi finns här i vått o torrt o stöttar varandra
  • s89

Hej! Här är en till som plussat. BF 12-13/12. Första barnet. Är 21 år gammal eller ung kanske {#lang_emotions_wink} hihi. Skämt o sido. Hoppas allt är bra med er! Och grattis till era fina pluss!

• sommar83

Emelle : Jag väntar med VUL tills v.7 för att då ska man ju verkligen kunna se ett hjärta slå. Tyckte det var skulle vara så jobbigt om dom var osäkra på vad dom såg bara för att det är så yttepytte litet!

Jag skulle gärna göra det med, men ja vet faktiskt inte hur långt gången jag är. Tog ett UL 2/2 och då var det en ägglossning på g, och blev det då så borde d synas ett hjärta, men ja bokade in det oavsett. Frustrationen tog överhand :)

• sandra8712

Oj nu har det skrivits så mycket här att jag inte orkar läsa allt:)
    Grattis till alla nya får man väl börja med att säga:) härligt med plus eller vad{#lang_emotions_laughing}

Idag har det varit underbart väder så vi har varit ute i vår stuga o grillat ett gäng:) mysigt.
    Haft ont i magen idag också lite småhugg bara så kanske händer något i livmodern känner mig fortfarande osäker hehe kommer jag göra tills jag får göra ett tidigt vul:)

Malin o henke: Håller tummarna för er, du ska se att allt kommer gå bra, som dom andra skriver, vid missfall kommer oftast massa klumpar och sånt otäckt. Känner många som blödit en del i början men det har aldrig varit någon fara. Så håller tummarna på tisdag:)

Imån ska jag ringa sjukhuset o se om jag kan få en tid till att kolla mitt hcg värde, så man kan få se om det verkligen är något där inne eller om det är rester från mitt ma:(
    Men tycker ändå det vore konstigt om det var det i och med att jag testat negativt efter det men man vet ju aldrig.

Nej nu väntar sängen tror jag allt:)

Kram på er

• AnnaCL
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 22:06:24 följande:
    Jag hoppas oxå att det är så att det är blodkärl eller slemhinnor som är sköra o spricker o blöder!! Men jag vet inte vad jag ska tro... Väntar tills på tisdag o hoppas att de hittar nåt positivt i min mage!!Ni är ALLA så himla gulliga!! TACK SNÄLLA för alla snälla ord!! Det värmer nåt oerhört ska ni veta!!!KRAMAR!!//Malin
    Tänker på er och hoppas att det ska gå bra. Sänder styrkekramar!

Sedan undrar jag om det är någon som ska göra VUL som inte haft något MF eller MA tidigare?
  • Juvel

Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:(

AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;)

Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?

• MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-11 23:36:51 följande:
    Oj nu har det skrivits så mycket här att jag inte orkar läsa allt:)Grattis till alla nya får man väl börja med att säga:) härligt med plus eller vadIdag har det varit underbart väder så vi har varit ute i vår stuga o grillat ett gäng:) mysigt. Haft ont i magen idag också lite småhugg bara så kanske händer något i livmodern känner mig fortfarande osäker hehe kommer jag göra tills jag får göra ett tidigt vul:)Malin o henke: Håller tummarna för er, du ska se att allt kommer gå bra, som dom andra skriver, vid missfall kommer oftast massa klumpar och sånt otäckt. Känner många som blödit en del i början men det har aldrig varit någon fara. Så håller tummarna på tisdag:)Imån ska jag ringa sjukhuset o se om jag kan få en tid till att kolla mitt hcg värde, så man kan få se om det verkligen är något där inne eller om det är rester från mitt ma:(Men tycker ändå det vore konstigt om det var det i och med att jag testat negativt efter det men man vet ju aldrig.Nej nu väntar sängen tror jag allt:)Kram på er
    ja ibland hinner man inte med Åh så mysigt,vi måste me ta fram grillen nu snart...så gott=) Men har du testat neg innan så e du ju solklart gravid igen
    Juvel skrev 2010-04-12 07:14:01 följande:
    Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:(AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;)Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?
    Hur går man tillväga om man vill göra vul/ul och betala för de???
    Jobbigt o blöda,hoppas verkligen inte att det är något o oroa sig för! Ja i vecka 7 kan de se hjärtat slå,innan dess är bebisens hjärta för litet för o kunna se de ticka!!!
  • MajMamman08
    Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:(AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;)Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?
    glömde fråga,i vilken vecka sa bm att man skulle göra ett till gravtest för att se om det var en frisk graviditet??
  • sommar83
    Idag var testet starkare men jag frågade även en barnmorska här på familjeliv och hon sa att jag ska vänta en vecka och då ska det definitivt vara ett starkare plus för att det ska vara en "frisk" graviditet. Tänkte boka tid hos barnmorska och be om ett tidigt vul också. I min förra graviditet gjorde vi ett vanligt UL i vecka 7 och såg ett fint oickande hjärta (min underbara dotter) så vi hoppas på detsamma nu... Inte så mycket mer blod idag, lite när jag torkar mig men inget mer. Fy vilken oro det här är, trodde det skulle bli lättare med tvåan men icke då:( AnnaCL: Jag hoppas på att få ett tidigt VUL. Har inte haft MF tidigare men har blödit lite nu (är i vecka 5) så därav min oro. I min förra graviditet blödde jag också och då gjorde vi UL i vecka 7 för att kolla att det såg bra ut. Dock betalade vi för det då men det var det värt;) Hur tidigt kan man egentligen göra ett vul för att se något? Är det inte vecka 7 då hjärtat ska ha börjat slå? Någon som gjort tidigare?
    Jag har gjort ett VUL tidigare än v.7. Dom kan se att det är en tidig grav och om det sitter rätt. Men inget hjärta. Men hur tidigt dom kan vet ja inte, men innan v. 7 kan dom se att ngt är på g, men som sagt inget hjärta, därför kan det vara lite jobbigt att göra ett tidgit då man inte vet hur man ska tolka att inte se hjärtat.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)