• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-04-10 21:26:35 följande:
    ok,de lät rörigt Hehe!!!
    Ta 1 ben på toa stolen och sen så för du in långfingret och pekfingret låååångt in till du hittar ''kulan'' den GÅR EJ att missa jag LOVAR..
    när du hittat den så tar du försigtikt långfingret och letar efter en rund ring antingen ligger den gömmd eller redan högt upp på själva kulan den känns som en o eller om den är stängd som ett - tvätta händerna innan och stoppa inte in en finger i denn lilla hålet...
    Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-10 21:29:58 följande:
    Ta 1 ben på toa stolen och sen så för du in långfingret och pekfingret låååångt in till du hittar ''kulan'' den GÅR EJ att missa jag LOVAR..när du hittat den så tar du försigtikt långfingret och letar efter en rund ring antingen ligger den gömmd eller redan högt upp på själva kulan den känns som en o eller om den är stängd som ett - tvätta händerna innan och stoppa inte in en finger i denn lilla hålet...
    hehe,ne de låter jag nog bli...vågar inte Läskigt med jue
  • pellepluttskrutt

Herregud vad trött jag är. Har sovit bort hela den här dagen. Det har ju vart så härligt vårväder idag och jag får så dåligt samvete.. Men jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna.

På måndag är det skola igen. Känns tungt. Men jag är överlycklig över att jag fortfarande inte känner av något illamående. Mina tidigare graviditeter spydde jag konstant i 3 månader :( Var riktigt jobbigt. Och nära att jag skulle läggas in på dropp. Ber till gud att jag slipper denna gång!

• Jenny10

Nej nåt ul här och där i graviditeten ska nog inte va nån fara men visst säger dom att ul inte är bra i för stor utsträckning. Det enda jag hört är att man kan märka koncentrationssvårigheter och liknande när dom blir äldre men har man skäl att göra ul en g/månad eller så är det nog en större risk som föreligger och då bör man nog göra det. Jag tror jag gjorde tre ul (både vul och vanligt) med sonen som är 8 idag och han är helt normal.
    Jag hörde idag att man kan välja mellan tidigt ul+nupp och KUB-test eller vanligt rul här där jag bor, så snålt att man måste välja men vi ska i så fall göra tidigt. Vill sen göra 3D-4D med könsbestämning så då får man ju en extra koll i alla fall. Vad känner ni andra? Man vill väl veta att allt är ok innan vecka 17-18 då rul är?? Hur ska man ens kunna ta ställning inför ett ev gravt handikappat barn när man gått så långt och till och med känt bebisen röra sig??

Grattis och välkommen shiny02, visst är det en underbar känsla att se det där plusset glänsa på testet?!

Nu är det sängen som hägrar, vi ses väl imorn?

Häng kvar lilla liv!
  • shiny02
    MajMamman08 skrev 2010-04-10 20:41:55 följande:
    Grattis,grattis=) När har du BF??
     enligt familjeliv 10 dec :)
  • sandra8712

Ojoj här händer det grejer:)
    För det första grattis shiny02:)

Idag har jag spytt 2 gånger på grund av konstiga lukter hehe så något på g är det väl iaf:)

Hm hur man nu kan bli glad av att spy hehe.

Håller tummarna för dig 2 barns mamma84 att du får ett plus på stickan:)

Nej nu får de bli sängen, har redan sovit så mycket idag så därför jag går och lägger mig så här dags hehe:)
    Hörs imån och godnatt med er{#lang_emotions_smile}

• Emelle

Good morning!

Mycket starkare streck idag!! SKÖNT!!
    ÄL+12 så nu känns det riktigt bra. Ska testa med ett CB digital på Tisdag el Onsdag.
    Sen får det räcka...

Mår så gud förbannat illa imellanåt, men det släpper lite när jag äter som tur är.
    Igår var vi iväg hela dagen så jag har sovit som en stock i natt. Har inte ens märkt när J (sambon) gick till jobbet.
    Barnen har varit snälla och låtit sin mamma sova till halv nio, så nu känner jag mig utsövd...

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-10 21:22:22 följande:
    ok,då finns de hopp dåe ja ok,kommer du få betala de själv då?? För är man inskriven på MVC så får man de la gratis va??
    Jag har ju varit tusen ggr på gyn och gjort VUL, undersökningar och provtagningar i samband med vårt MA så jag har frikort nu så jag slipper betala....
    Men hur det är om man får remiss från BM vet jag inte...
    Alla VUL vi gjorde fick vi betala för iallafall.
    Men det var ju nästan bara på akut tider. Inte tider vi fått av vår BM.
    Jenny10 skrev 2010-04-10 22:58:16 följande:
    Nej nåt ul här och där i graviditeten ska nog inte va nån fara men visst säger dom att ul inte är bra i för stor utsträckning. Det enda jag hört är att man kan märka koncentrationssvårigheter och liknande när dom blir äldre men har man skäl att göra ul en g/månad eller så är det nog en större risk som föreligger och då bör man nog göra det. Jag tror jag gjorde tre ul (både vul och vanligt) med sonen som är 8 idag och han är helt normal.Jag hörde idag att man kan välja mellan tidigt ul+nupp och KUB-test eller vanligt rul här där jag bor, så snålt att man måste välja men vi ska i så fall göra tidigt. Vill sen göra 3D-4D med könsbestämning så då får man ju en extra koll i alla fall. Vad känner ni andra? Man vill väl veta att allt är ok innan vecka 17-18 då rul är?? Hur ska man ens kunna ta ställning inför ett ev gravt handikappat barn när man gått så långt och till och med känt bebisen röra sig??Grattis och välkommen shiny02, visst är det en underbar känsla att se det där plusset glänsa på testet?!Nu är det sängen som hägrar, vi ses väl imorn?
    Jag tror inte det är farligt att göra ett par extra UL.
    Har fått gjort tillväxt och fostervattenskoll extra många ggr med två av mina tre barn och dom är helt normala

Den här ggn ska vi göra:
    VUL v.7 (pga av rädsla för MA igen )
    UL+KUB ca v.12
    RUL ca v.16
    Könsbestämmande 3D/4D UL ca v.24

Sen brukar det alltid bli något mer UL i slutet då jag inte brukar bli så stor...Ett tillväxt alltså.
    Så jag har många UL. Egentligen har man bara rätt till ett RUL här.
    Känsbestämmande gör vi dock på privat klinik.
  • shiny02
    Jenny10 skrev 2010-04-10 22:58:16 följande:
    Grattis och välkommen shiny02, visst är det en underbar känsla att se det där plusset glänsa på testet?!Nu är det sängen som hägrar, vi ses väl imorn?

Thanx Jenny :) ja det är en underbar känsla...ska jag vara ärlig så gjorde jag säkert 4 tester o hade fortfarande svårt att fatta att de var pos., åkte sen till apoteket dagen efter o köpte ett riktigt test, fick för mig att testerna jag köpt på coop inte e pålitliga

*skrattar* va knäpp man är :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)