• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jenny10
    Juvel skrev 2010-04-11 17:13:55 följande:
    Åh jag hoppas så på att få vara med i den här tråden men är lite osäker. Har fått svaga plus (bilder finns i mitt galleri) men blöder litegrann så jag är osäker. Är på BIM-2 idag tror jag (eller kanske-1 är så oregelbunden och har ätit preparat för att få äl så jag vet inte...). Har även lite mensvärk som kommer och går. Är lika nervös varje gång jag går på toaletten för att det ska ha kommit mer blod... Funderar också på att boka in ett tidigt VUL men jag vill nog vänta lite för att se om det blir mf.Jag blödde dock med dottern också, MEN då började det först i vecka 6 och höll i sig till vecka 13. Ingen förklaring. Såklart jag hoppas att det går lika bra den här gången men eftersom jag blöder redan nu i vecka 4 tvivlar jag:(
    Välkommen! Det ska säkert bli en liten lussebulle av det där plusset också, mina plus var lika svaga och jag vill nog räkna in mig i dom gravidas heliga skara.{#lang_emotions_wink} Haha!!
    Häng kvar lilla liv!
  • Malin o Henke
    Jenny10 skrev 2010-04-11 20:01:41 följande:
    Nää fy!! Jag håller tummarna för att allt är bra, förstår om ni är superstressade! Det är faktiskt väldigt vanligt med blödningar i tidiga graviditeten, det måste inte vara nåt fel alls utan kan bara vara så. Känner flera som varit med om det och även läst om härinne.Jag hoppas verkligen inte det slutar med mf/ma eller så och med tanke på att det inte är så mycket blod som kommer och att du inte har ont så borde det inte vara någon fara. Jag drabbades av mf i v6 (5+3) och det startade med bruna strimmor i flytningen och mensvärksliknande smärta (svag) på tisdagens em, på onsdagmorgonen var det rosa och rött blod på pappret och samma smärta som senare under dagen övergick till kraftiga blödningar med koagler och rejäla smärtor. På torsdagen blödde jag så mkt att jag fick byta binda 2 ggr/timma och fick även då göra ett vul som bekräftade att livmoderna var tom, smärtan var helt enorm både fysiskt och psykiskt. Jag tror att OM det nu mot all förmodan skulle vara ngt på väg ut så hade det märkts vid det här laget, antingen med ökad blödning eller smärta.Jag vet att det är svårt men försök att slappna av, vila mycket och tänk på att göra allt som om du vore tvåhundra år gammal, långsamt och försiktigt, och du; dammsugningen får du lämna till Henke i fortsättningen.Kramar!!
    Tack för att du lugnar mig!!!
    Jag hoppas att det är som du skriver!! Men jag vågar inte helt o fullt tro på det just nu!! Vi hoppas lite försiktigt bara.. På tisdag får vi "domen"...

TACK!!!
    //Malin
    Snälla ÄLSKADE KNYTT!!! Stanna hos oss!! Vi längtar ju SÅÅÅÅ efter dig!!!!
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 16:11:09 följande:
    Så var BLODET här igen... Jag blir så J**LA LEDSEN... VAD ÄR DET FÖR FEL????? Finns det nåt knytt?? Är mina symptom FEJK?? Bara jag som HITTAR på dom???FY F**N vad jag är ledsen, arg o nere nu....Blöder väl inte JÄTTE mycket men det är nog lite mer än sist.. O sist hade vi ju haft sex dagen innan.. Den här gången har jag inte gjort NÅNTING som jag inte BRUKAR göra... Dammsög iofs hela huset på förmiddagen.. Kan det vara det som är orsaken?? Jag blir GALEN på att ha en MASSA frågor men INGA SVAR....//Malin
    Hoppas verkligen inte att det är någon fara!!! Som Jenny skriver så borde mängden blod öka och sedan vara massa koagler i m,m!!! När jag fick MF hade jag inte speciellt ont utan mer som kraftig mensvärk!!! Men förstår om du e sjukt orolig!! Min kompis va gravid i v 10 o en natt vaknad hon i sängen som var helt blodig,hon trodde självklart att hon fått MF,men på UL tickade hjärtat fint!!! o bebis levde=) de visade sig att hon hade sköra blodkärl i livmodern el va de va som sprack,därav blodet!!! och vissa blöder ju i grav.....så länge de inte är massa  grejer i blodet så borde de inte vara någon fara!!!! Cyberkramar!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-11 19:29:24 följande:
    JAg vet precis hur frukatansvärt det känns. Och värst är att få gå och vänta på svar.Håller tummarna för er, verkligen! Jag väntar med VUL tills v.7 för att då ska man ju verkligen kunna se ett hjärta slå. Tyckte det var skulle vara så jobbigt om dom var osäkra på vad dom såg bara för att det är så yttepytte litet! På vårat MVC gör de BM som inte är färdig utb. KUB test som en öving ungefär. Ska ju bli rutin på det men har inte blivit det ännu. Vi blev tillfrågade om vi ville vara "försökspersoner" sist men då hann vi ju inte. Men vi tänker be om att få göra det den här ggn.En del BM vill inte säga könet på RUL här, jag har fått veta det två av tre ggr. Men tycker det vore fint att få ett 3D/4D Ul med ...
    Ok ja ett 3d /4d vore vore skoj,ångrar lite att ja inte gjorde de med min första! ångrar mycket jag inte gjorde,som tex en gips mage och gravidfoton!!! Men denna gången ska jag göra de,lite orättvist mot den lille
    jag redan har kanske,heheh! men men kan inte hjälpas
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-11 20:04:46 följande:
    Välkommen! Det ska säkert bli en liten lussebulle av det där plusset också, mina plus var lika svaga och jag vill nog räkna in mig i dom gravidas heliga skara. Haha!!
    Naw så sött,"en liten lussebulle"!!! ja klart du e gravid gumman
  • MajMamman08
    sommar83 skrev 2010-04-11 15:41:35 följande:
    Hej allihopa, jag kliver in hos er här och hoppas få vara kvar här ända till december :)Grattis till er alla som väntar liten knodd!
    välkommen o grattis till plusset
  • Jessika82

här sitter jag och mår illa även om jag har ätit.... kanske är nervositet in för i morgon... och jag är jätte trött och vill bara gå och sova ... även om jag sov ifrån kl 18 till 20.30

• MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-04-11 21:44:53 följande:
    här sitter jag och mår illa även om jag har ätit.... kanske är nervositet in för i morgon... och jag är jätte trött och vill bara gå och sova ... även om jag sov ifrån kl 18 till 20.30
    Vad ska du göra i morron dåe `??
  • Malin o Henke
    MajMamman08 skrev 2010-04-11 21:06:31 följande:
    Hoppas verkligen inte att det är någon fara!!! Som Jenny skriver så borde mängden blod öka och sedan vara massa koagler i m,m!!! När jag fick MF hade jag inte speciellt ont utan mer som kraftig mensvärk!!! Men förstår om du e sjukt orolig!! Min kompis va gravid i v 10 o en natt vaknad hon i sängen som var helt blodig,hon trodde självklart att hon fått MF,men på UL tickade hjärtat fint!!! o bebis levde=) de visade sig att hon hade sköra blodkärl i livmodern el va de va som sprack,därav blodet!!! och vissa blöder ju i grav.....så länge de inte är massa  grejer i blodet så borde de inte vara någon fara!!!! Cyberkramar!!
    Jag hoppas oxå att det är så att det är blodkärl eller slemhinnor som är sköra o spricker o blöder!! Men jag vet inte vad jag ska tro... Väntar tills på tisdag o hoppas att de hittar nåt positivt i min mage!!

Ni är ALLA så himla gulliga!! TACK SNÄLLA för alla snälla ord!! Det värmer nåt oerhört ska ni veta!!!

KRAMAR!!
    //Malin
    Snälla ÄLSKADE KNYTT!!! Stanna hos oss!! Vi längtar ju SÅÅÅÅ efter dig!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)