Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Hemma på lunch snart dax o åka iväg till jobb igen!
    gud vad de blåser ute,man blåser ju bort!!

Vi vill nog kanske Adrian om det blir en kille,tjej vet vi inte riktigt ännu! förra gången va  vi inne på Nova,el Alva,men ne inte Nova i varje fallen!! I så fall Alva

Gravidförsäkring: kommer o skaffa en i trygghansa då vi har alla våra andra försäkringar där igenom, och tyvärr så tror inte jag som någon frågade om att 2 försäkringar gäller,utan det är nog den ena eller den andra, i så fall skulle ju folk kunna "lura" sig till mängder med pengar!!

Men när kan man skaffa gravidförsäkring??? v 12 el? minns inte!

Ha en fortsatt trevlig lördag

• MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 12:45:18 följande:
    Jag har namn men 1 kill namn som Marinus det är bara så gulligt och gammalt Sen har jag 1 namn till om det ska bli en flicka men det kan jag tyvärr inte ta upp då det är så att inget heter så så mkt ovanligt namn att ge
    hihi ok
    linn78 skrev 2010-05-01 13:06:38 följande:
    dom gratis gravidförsäkringarna kan man skaffa så fort man vet att man är gravid. De man betalar för skiljer sig, trygghansa börjar gälla från v 26, IF tror jag börjar gälla från v 16.Som jag förstår det så kan man ha flera försäkringar men man får aldrig ut mer än maxbelopp ändå. De delar på summan istället. Däremot så kan det ju finnas saker som gäller på den ena och inte på den andra.
    ah ok! ja jag får kolla upp!! Men förra grav tog jag en sån där gratis försäkring!Och började betala sen så fort sonen var född!!
    Än kommer ja inte  ta någon försäkring..inte .förrän efter v 12
  • MajMamman08

Har blivit ännu mer gasig i magen o typ förstoppad!!! Uschen! Och magen e såååå svullen o uppblåst så jag typ skäms,ser ju ut som ja e gravid i v25...haha!!!
    väntar bara på att nån ska fråga,usch för svullnad!!!
    Ja bara dålig här,haha! men bra e ju att man ska ha bebis i DEc

• MajMamman08
    linn78 skrev 2010-05-01 20:58:56 följande:
    haha, jag fiser och rapar HELA tiden! Och det syns tom under min vinterjacka att magen sticker fram... Vi ska och titta på hus imorgon och då ska min mamma följa med, det är sista dagen som jag behöver dölja magen iaf för efter vul tänker vi berätta. Jag har en korsett, funderar på att trycka på mej den imorgon, men det är ju så jäkla obekvämt...
    Härligt med hus lycka till i morron då!!  Vill med berätta för o slippa dölja den uppblåsta magen,men ja jag väntar liiiiiiite liiiiite till,tills vul:et den 11 maj.så ja vet lite mer säkert!!
    Minifer skrev 2010-05-01 21:18:17 följande:
    tack för grattisen, viui hade det jättemysigt och blev extremt mätta, klämde i oss sex rätter var, hehe!Adrian är fint!Jag är också grymt gasig. Dags att börja kränga granny smith-äpplen igen om man ska slippa förlossningssmärtor och blodbad på toan =(
    Hahaha,ja jag får nog köpa lavemang snart,haha!
     Fick ja i förra grav i början,tok stopp!!! känns ju fan som man ska föda barn,haha!!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-02 11:30:33 följande:
    I morgon gäller det!! 14.30.Har ont i magen idag...dumma!!!Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen!Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt.Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen.Om det nu går att undvika...tveksamt!!Håll era tummar nu!!
    Håller alla tummar o tår! Du ska de de kommer se jätte fint ut
  • MajMamman08

Att inte få massage gäller väl bara i slutet i grav?? då det kan sätta igån en??

Varför skulle de vara farligt nu så här tidigt?? Risken för missfall??

• MajMamman08

Wooohooo i dag går ja in i v9 man e galet glad för varje vecka man paserar utan blod eller smärtor!!!

• MajMamman08

Håller tummar o tår o era bebisar kommer se så fina ut där inne 2 st som skulle på VUL va??

Nån mer sen?

Jag ska inte förrän nästa tisdag....evigheter tillsdess,måste även ta ledigt från jobbe nåe timme då vi fick en knas tid,tänk om de inte skulle visa sig blivit bättre..hualigen!!

Har med lite olika smärtor ibland..idag när ja låg ner kändes de skit mysko,men gick över sen! Usch att man måste oroa sig så mycket hela tiden

TheUnknown skrev 2010-05-02 18:42:45 följande:
    Hej alla.Kan ju inte låta bli att kika in här då å då.. På tisdag ska jag och sambon på samtal på gyn och VUL, då vi inte vet hur vi ska göra med det lilla livet i magen.Senaste dagarna har jag mått superilla på dagarna. Jag mår inte illa på morgonen utan det är värst under dagen. På kvällarna kommer även halsbrännan. Brösten har växt och gör ont och jag har molvärk. Jag fäller hår som en hund!! HahaMitt humör är värdelöst.. Jag blir såå jävla pissed off för ingenting, jag och sambon har haft några rejäla bråk med skrik o allt :( Det kan ju iof även vara en kombination mellan alla hormoner och att jag inte mår bra psykist just nu, eftersom vi ju inte bestämt oss.. :(
    Hoppas allt löser sig för er!! Kommer nog bli jobbigt o titta på bebis där inne,men hoppas allt ser fint ut i varje fall! Tänker på er!

Har ännu inte fått några direkta humörsvägningar som tenderar i utbrott,hihi!! De hade jag förra grav,som slutade i MF! skit jobbigt va de,så förstår dig,jobbigt när allt bubblar i en hela tiden och som sagt nu e du ju ännu mer känsligare!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-02 20:55:15 följande:
    Jag har så ont nu så jag har fått lägga mig och sova mellan 18 och 20. Vad fan!!Har vaknat till och från av att värken molat, men det är inte som mensvärk utan någon annan äcklig smärta. Inte så intensiv och inriktad som vid MA:t men det är inte positiv smärta om ni förstår mig rätt...Jävla helvete. Jag blir så sur nu. Var det så här länge det roliga varade??Är jag nervös och spänd inför imorgon...är det därför jag har så jävla ont...Kan inte vara därför...det värker bak i ryggslutet tom. Fan fan!!Hoppas det är tarmarna som spökar...Värken sitter inte högt upp som när jag känner av det jag gissar är magkatarr, och inte heller så långt ner som i livmodertrakten utan mitt i mellan på själva magen inuti och bak i ryggen...fan fan!!
    Ne du ska se att de inget är o oroa sig för! Smärtan beror nog kanske på att du oroar dig o då förstärks den!! Hade du inte varit orolig kanske du inte tänkt på smärtan?? Vet ju inte hur ont de gör,men bebis lever säkert o kommer "vinka" till er i morron Kanske för du jobbat tugnt o e stressad,trött, gravid

Vilken tid ska du göra VUL i morron?? Ska hålla alla tummar o tår jag kan för eran skull! Det kommer gå bra!!! Lyckokramar {#lang_emotions_flower}

Vet hur grymt de e med denna oro...de sliter en itu,man vill ju bara kunna njuta! Men de kommer du kuna göra efter i morron
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 21:10:03 följande:
    Jag blir bara så less när ingen bryr sig om mig som försöker förklara för dem att jag är orolig och jag vill se att allt är okej och att jag har haft ont och jag vill se att inget är fel och att hjärtat slår på den lilla pyret.Men nej nej nej ingen bryr sig FAN oxå ska man blöda för att dom jävlarna ska förstå en eller !!Nu blir jag bara så arg!!!!Om det vissar sig att mitt lilla pyret är DÖD så anmäler jag min läkare för att inte bry sig och inte lyssna på mig alls.Jag skiter i för nu har jag fått nog.Herregud här går man in i vecka 9 på ons-tors och har fortfarande inte kunnat koppla av ordenligt och njutit av att vara gravid!!!!!!Hur svårt ska detta vara för att låta mig få min vul som jag vill ha nu nu nu Har inga symtomer alls INGA så vad fan!!!!Har inte ont i brösten inte ömma alls kisar hmm idag kanske 4 ggr!!!!!!Hunger hmm nadda!!!!!Trött nadda!!!!!Irriterad som fan JA som fan!!!!Hur ska detta vara varför bryr ingen sig när man skicker efter HJÄLP rent ut sagt!!!!Svullen mage ja förstoppning ja men börjar skita nu som vanligt (nästan) fettigt hår nej inte alls någon tecken på graviditet hmm näääh vadå isf!!!Molvärk hmm kommer då o då kan vara utan i flera dagar!!!!!ååh jag vill bara få VUL jag vill SE att allt är okej!!!Jag vill kunna veta om pyret är död så jag kan själv få ta ut denna lilla pyret med hjälp av tabletter eller något annat och bli skrapad jag är berädd på allt men för GUDS skulle ge mig SYMTOMER gör vad fan det kräver dig men jag vill få se att allt är okej eller vissa mig tecken låt det blöda jag blir galen snart!!!!!Varför lyssnar ingen lägre
    Fy ja,jag förstår dig!! Synd att inte DR tar dig på allvar!! Men kan du inte "fejka" att du har jätte ont m,m?? kanske hemskt o behöva göra de m,m o kasnke inte känns rätt! Men då borde de inte kunna neka dig ett VUL!
    Finns de inte privat annars??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)